Test: Hyundai Santa Fe HEV – hybrid miesto ‘nafťáku‘. Funguje to?

Piata generácia Santa Fe je radikálne iná. Odvážna a veľmi praktická. Prišla však o naftový motor. Test hybridnej verzie však ukázal, že veľmi ľúto vám za ním byť nemusí.

30.08.2025 07:00
Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025 Foto:
Pôvodne úhľadné SUV sa v piatej generácii zmenilo takmer na dobrodružný „off-road“, podobný Defenderu. Dizajn svetiel v tvare písmena H pôsobí veľmi moderne. Verzia Calligraphy používa dekorácie z matného chrómu. No čierna perleť pridáva prémiový „punc“.
debata (7)

Hyundai Santa Fe má za sebou 25-ročnú kariéru a milióny vyrobených exemplárov. No a do dôchodku sa rozhodne nechystá. Ešte nikdy nebol v takej kondícii, ako je jeho piata generácia. Hyundai zavelil na radikálnu zmenu a my si myslíme, že spravil dobre. Po 7-miestnom plug-in hybride sa nám dostala do rúka aj 5-miestna hybridná verzia 1,6 T-GDI HEV v najvyššej úrovni vybavenia Calligraphy. Dizajnéri „prekopali“ dizajn kórejského SUV od základov. A sústredili sa na to, čo dnes „fičí“. Zákazníci sa totiž zamilovali do out-doorových aktivít, s ktorými najlepšie ladia drsné SUV alebo dokonca off-roady. A tak na Santa Fe neostal kameň na kameni. Úhľadný model doslova konvertoval na kríženca týchto dvoch tried s jednoduchými a hranatými líniami. Možno v niečom pripomína nový Defender.

Off-roadové tvary mu svedčia

Má kolmú masku, extrémne masívne prelisy blatníkov, ktoré zasahujú až do dverí, rovné boky karosérie s plávajúcou strechou, minimálne 20-palcové disky kolies a kolmú zadnú stenu s obrovským výklopným vekom. Veľkoleposť podporuje aj „rozšafný“ formát. Veď ide o najväčšie Santa Fe v histórii. Na dĺžku pribudlo 45, na výšku 35 a na rázvore až 50 mm. Moderný dojem vytvárajú svetlá s grafikou písmena H, ktorú nájdeme nielen vpredu, ale aj vzadu. Vyzerá to efektne, no má to aj odvrátenú stránku. Santa Fe nemôže mať matrixovú technológiu, navyše výkonom svetiel nepatrí na špičku. Vzadu je zas pás svetiel umiestnený príliš nízko. Možno to pôsobí „cool“, ale z hľadiska bezpečnosti to nie je ideálne. Kritiku si zaslúžia najmä extrémne nízko situované smerové svetlá. Jednoducho ak nestojíte priamo za Santa Fe, nemáte šancu ich vidieť. No a ideálna nie je ani jediná „cúvačka“.

Santa Fe narástlo do dĺžky aj výšky približne o... Foto: Robert Huttner
Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025 Santa Fe narástlo do dĺžky aj výšky približne o 40 mm. Rázvor náprav sa však natiahol o celých 50 mm. Kolesá môžu mať až 21 palcov. Náš exemplár sa „uskromnil“ s dvadsiatkami. Bohato mu stačili. Komfortu to len a len prospelo.
Hyundai Ioniq 2 Concept - 2025 Čítajte viac Hyundai chystá koncept pre Mníchov. Bude z neho Ioniq 2?

Celkovo však prácu dizajnérov chválime. Niet pochýb, že sa pozeráme na jedno z najnápadnejších SUV súčasnosti. Je to veľký posun vpred v časoch vyumelkovaných športovo-úžitkových áut, ktoré sa na autá do prírody zväčša len hrajú. V čiernej perleťovej farbe Abyss Black a dekoráciami z tmavého chrómu, ktoré sú špecifikom verzie Calligraphy, pôsobí Santa Fe doslova prémiovo. A predstavte si, táto „škatuľa na kolesách“ nezabudla ani na aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu Cd je len 0,29. Podieľajú sa na tom napríklad aj aktívne klapky pre prívod vzduchu v prednom nárazníku. Radikálna zmena dizajnu prospela aj interiéru. Nový formát s jednoduchými tvarmi totiž maximalizuje priestor v kabíne. Veľkoleposť si uvedomíte už pri nastupovaní. Je to hračka. No a atmosférou v kabíne, ktorou sa Santa Fe blíži k elektromobilom Hyundaia, vás doslova očarí. Materiálový mix kože Pecan Brown, dreva a hliníka dali kabíne vyslovene luxusný punc.

Tak ako predné aj zadné svetlá majú grafiku... Foto: Robert Huttner
Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025 Tak ako predné aj zadné svetlá majú grafiku písmena H. Sú však umiestnené veľmi nízko, nehovoriac o smerových svetlách v nárazníku. Chýba aj druhá zadná "cúvačka".
Hyundai Staria Hybrid (2025) Čítajte viac Test: Hyundai Staria - luxusný rodinný van, v ktorom si môžete aj poležať

Sedadlá vás privítajú solídnymi rozmermi a mäkkým čalúnením. Sú vyhrievané, ventilované a elektricky nastaviteľné. Elektricky sa reguluje aj stĺpik riadenia. Tu jasne cítiť tak trochu americkú povahu Santa Fe. Šírkou stredovej konzoly môže toto auto súťažiť s modelmi Bentleya či Rolls-Royceu. Je taká široká, že tu dokázal Hyundai integrovať vedľa seba hneď dve indukčné nabíjačky telefónov aj s USB-C portmi. Lepší prístup k mobilu sme ešte nezažili. A i tak tu ostalo miesto na „megabox“ pod lakťovou opierkou a na dva držiaky nápojov. Chválime nielen priestor, ale aj výhľad. Stĺpiky sú relatívne štíhle a zakrivená dvojica 12,3-palcových displejov nepresahuje obrys palubnej dosky. Dobrý je tiež výhľad vzad, veď Santa Fe nemá len nejaký úzky priezor, ale poriadne zadné okno.

Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025
Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025
+11Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025

Luxus aj priestor

Infotainment je ďalším prvkom, pri ktorom si v Santa Fe spomeniete na elektrické modely Ioniq. V podstate Santa Fe ťaží zo všetkých ich vychytávok. Reakcie displeja sú rýchle, grafika brilantná a tiež veľmi prehľadné a intuitívne je menu. No Santa Fe k tomu všetkému pridáva až prekvapujúco veľkú porciu hardvéru. A to rozhodne nie je výčitka. Sú tu fyzické tlačidlá pre vstup do hlavných vetiev menu, samostatný panel klimatizácie s otočnými ovládačmi teploty, no a hardvérovo volíte cestné aj terénne jazdné režimy. Všetko je poruke a prehľadné. Klobúk dole. Nezabudlo sa ani na odkladacie priestory. Pred spolujazdcom sú dokonca až dve schránky a pod stredovou konzolou ešte jeden obrovský priestor. Vychytávkou je spomínaný stredový box, ktorého kryt má dva pánty, takže ho vedia otvoriť aj cestujúci v druhom rade sedadiel.

Hranatý dizajn prenikol aj do interiéru s... Foto: Robert Huttner
Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025 Hranatý dizajn prenikol aj do interiéru s prísne horizontálnou palubnou doskou, ktorá nesie veľký zakrivený displej. Aj ten pripomína elektrické Hyundaie. Kabína je však menej „plastová“ a pôsobí luxusne. Zvlášť v orieškovo hnedej koži a s drevenými dekoráciami.
Hyundai Ioniq 6 N Čítajte viac Extrémny Hyundai Ioniq 6 N sa predstavil svetu. Má 650 koní a stovku dá za 3,2 sekundy

Za druhým párom dverí panujú opäť kráľovské priestorové pomery. Dané je to nielen veľkou rezervou na nohy, ale aj šírkou. „sedáky“ by mohli byť o čosi dlhšie, ale nejde o žiaden extrém. Operadlá umožňujú reguláciu sklonu, čo je veľmi príjemné na dlhých cestách. Nechýba ani široká výklopná opierka s držiakmi nápojov a USB-C porty integrované do zadnej steny predných operadiel. Prekvapí len, že tu nie sú regulovateľné výduchy klimatizácie a že schránky vo dverách sú o čosi skromnejšie. Lavica aj operadlá sú delené v pomere 40 : 60 a možno ich samostatne posúvať vpred, čo je dobré pre variabilitu kufra, ktorý je ďalšou silnou stránkou kórejského SUV. Ak nemáte tretí rad sedadiel, tak ako my, k dispozícii je úžasných 711 litrov a po sklopení druhého radu. Mimochodom priamo z kufra, sa celkový využiteľný objem zmení na „dodávkových“ 2 032 litrov. A to si so sebou vozíte na rozdiel od plug-in hybridu rezervné koleso a ešte vám zostane miesto na odloženie kazety s plató.

Aj druhý rad sedadiel ponúka mimoriadne veľa... Foto: Robert Huttner
Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025 Aj druhý rad sedadiel ponúka mimoriadne veľa priestoru. Operadlá majú nastaviteľný sklon.
Hyundai Santa Fe PHEV - test 2025 Čítajte viac Test: Hyundai Santa Fe PHEV – má takmer všetko, chýba mu len diesel

Výčitku si zaslúži len nešťastné umiestnenie batérie hybridného systému pod podlahou, ktorá zbytočne zaberá miesto. Je v schránke hneď za nakladacou hranou. Škoda, že sa nezmestila pod prednú kapotu. Toto riešenie je ale asi optimálne z hľadiska rozloženia hmotnosti. Aj prístup do kufra je excelentný. Veď Santa Fe má obrie výklopné veko, samozrejme, elektricky ovládané. Napokon sám šéfdizajnér SangYup Lee sa vyjadril, že vývoj dizajnu začal práve od kufra, pretože Hyundai chcel vytvoriť neobmedzený vstup zvonka aj z kabíny a vytvoriť čosi ako „terasu“. Podarilo sa. Len pozor pri otváraní piatych dverí kdesi v podzemných garážach. Parkovať „zadkom“ k stene sa naozaj nevypláca.

Na kufor Santa Fe je Hyundai zvlášť pyšný. Je... Foto: Robert Huttner
Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025 Na kufor Santa Fe je Hyundai zvlášť pyšný. Je doň úžasný prístup cez vstupný otvor so šírkou až 1 275 mm. Už v základe ponúkne úžasných 711 litrov a po sklopení druhého radu „dodávkový“ 2 032.
Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025
Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025
+17Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 7 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Hyundai #test #Hyundai Santa Fe #Hyundai Santa Fe HEV
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"
Články podľa značiek