Škoda Enyaq odštartovala elektrickú éru mladoboleslavskej automobilky celkom úspešne a to bolo nepochybne aj motiváciou ponúknuť ďalší model, ktorým bol menší Elroq. Tam sa plány Škody nekončia a v ďalších rokoch sa môžeme tešiť na niekoľko nových elektromobilov. Ale rovnako dôležité je aj udržať Enyaq v konkurencieschopnej kondícii, aby príliš rýchlo tzv. nezostarol.
Dizajn vyznáva technickú eleganciu
Zadefinovať typ karosérie Enyaqu nemusí byť jednoduché, lebo v ňom badať niekoľko vplyvov. V zásade je to crossover, ktorý čerpá inšpiráciu z modelu Kodiaq a môže mať aj pohon oboch náprav, ale svetlou výškou 166 až 181 milimetrov a príplatkovými 21-palcovými diskami kolies sa prakticky diskvalifikuje z jazdy v náročnejšom teréne. Objemom batožinového priestoru 585 litrov a po sklopení operadiel zadných sedadiel 1 710 litrov sa zas približuje ku karosérii kombi.
Predná maska marketingovo nazvaná Tech Deck Face je rozdelená na vodorovné segmenty. V hornej časti je to čierny pás s LED svetlami a pod ním nárazník s hlavnými svetlometmi po bokoch a mriežkou so zvislými lamelami naspodku. Bočný profil prezrádza jemne splývavú siluetu a nechá vyniknúť veľké kolesá. V zadnej časti zaujme tvar svetiel tvorený ostrými líniami.
Interiér možno nazvať mimoriadne útulným a vďaka výbave Eco Suite aj farebne nápadito vyriešeným. Tmavé jednoduché plastové časti sú doplnené koženým čalúnením v koňakovej farbe a na palubnej doske ozvláštnené sivou líniou. Predné sedadlá sú elektricky ovládané, vyhrievané, ventilované a majú masážnu funkciu. Zadní pasažieri, ktorí majú vlastnú zónu klimatizácie, majú sedadlá vyhrievané.
Pred vodičom je malý virtuálny kokpit s uhlopriečkou 5,3 palca, ale dopĺňa ho head-up displej s virtuálnou realitou. Informačno-zábavný systém má uhlopriečku 13 palcov a dobrým riešením je, že niektoré funkcie majú pod obrazovkou vyvedené fyzické tlačidlá, čo urýchľuje ich ovládanie. Grafika aj rýchlosť reakcií infotainmentu sú na veľmi vysokej úrovni.
Cestujúci vzadu majú dostatok miesta na nohy aj nad hlavou a batožinový priestor je dostatočne veľký a mimoriadne praktický, čo je pre modely Škody typické. Miernym nedostatok oproti niektorým konkurentom je absencia úložného priestoru pod prednou kapotou.