Omoda 5 prichádza do Európy s ambíciou osloviť záujemcov o cenovo dostupný väčší crossover, pričom jeho najväčšími tromfami sú silná výbava a rozumná cena. Ide o model zameraný na praktickosť a každodenné používanie, ktorý sa nesnaží predstierať športové ambície, skôr sa stavia do pozície rodinného auta, ktoré sa najlepšie cíti na okreskách a v meste.
Dizajn a vnútorný priestor
Z hľadiska veľkosti a rázvoru (dĺžka 4 373 mm, rázvor 2 610) je porovnateľný napríklad s Kio Niro, ale jeho konkurentmi sú aj Dacia Duster, MG ZS (a aj HS), Renault Captur, Volkswagen T-Roc a Toyota C-HR. To značí, že sa bude snažiť presadiť v mimoriadne nabitom segmente so širokou konkurenciou. Naživo pôsobí ešte väčším dojmom vďaka vysokej kapote, pod ktorou je diódové denné svietenie v tvare písmena T. Predná časť zaujme výraznou parametrickou maskou, bočný profil pôsobí dynamicky, podobne ako na modeloch s karosériou SUV-kupé. Zadné horizontálne orientované svetlá opticky rozširujú karosériu a zaujmú aj dve koncovky výfuku, obe sú však falošné.
Ústredným prvkom prístrojovej dosky je dvojica 12,3-palcových displejov, opticky prepojených do jedného zakriveného celku. Reakcie systému sú pomerne rýchle a rozhranie nepôsobí preplnene, no na architektúru menu si budete musieť nejaký čas zvykať a niektoré bežné funkcie sú podľa nás trochu „utopené“. Materiály aj kvalita spracovania sú na pomerne slušnej úrovni, uvítali by sme však menej chrómu a rôznych lesklých plôch. Bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay fungovali počas testu stabilne, párovanie telefónu bolo rýchle a klimatizáciu možno ovládať hneď zo základnej obrazovky infotainmentu.
Sedadlá patria k pohodlnejším v triede, majú slušnú oporu stehien a primerané bočné vedenie. Priestoru je v kabíne dosť, no najmä vyšší pasažieri si budú musieť zvyknúť na pomerne vysoké sedenie, bolo by fajn, ak by sa dali predné sedadlá nastavovať vo väčšom výškovo rozsahu. Vzadu je na tom v porovnaní s konkurenciou Omoda 5 priemerne. Nijako extra priestorovo nevyniká, no nebudete sa tam ani cítiť stiesnene, teda pokiaľ nemeriate nejakých 185 cm a viac, to už budete mať problém s priestorom pre hlavu. Kufor má solídnych 442 litrov a nie dvojitú, ale až trojitú podlahu.
To, čím auto osloví, je výbava. V ponuke budú tri úrovne – Basic, Comfort a Premium. Definitívny cenník ešte nie je známy a môže sa meniť, avšak už v strednej úrovni (predpokladaná cena 26 400 eur) má auto interiér zo syntetickej kože, vyhrievané a ventilované elektricky nastaviteľné predné sedadlá, predné a zadné parkovacie senzory a zadnú kameru (tá je však slabo krytá a pri daždi sa takmer okamžite zašpiní), 18-palcové disky z ľahkých zliatin, LED svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových a stretávacích svetiel, ambientné osvetlenie vpredu, klimatizáciu, bezdrôtovú nabíjačku na telefón a tónované sklá.
Začíname strednou výbavou, pretože odlišností od základu je minimum, už ten je pomerne silný. V najnižšej výbave je napríklad interiér v kombinácii látka/syntetická koža, chýbajú akustické okná, strešné lyžiny, viacfarebné ambientné osvetlenie a pár ďalších detailov.
Výbava Premium pridáva 360° kameru s vysokým rozlíšením, dvojzónovú klimatizáciu, osem reproduktorov Sony, elektricky ovládané strešné okno a dvere batožinového priestoru, vyhrievaný volant, ambientné osvetlenie priestoru vzadu, sekvenčné smerovky a hmlovky.
Bezpečnostná výbava je silná a v nej sa žiadne kompromisy nerobili, pri všetkých variantoch je takmer identická a Omoda 5 má už v základe adaptívny tempomat, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, predkolízny asistent, sledovanie premávky za autom, sledovanie mŕtveho uhla, varovanie pred prekážkou na ceste a ďalšie.