Jaecoo 7 SHS - čínsky plug-in hybrid prekvapil efektivitou aj dôrazom na kvalitu

Jaecoo 7 SHS nás prekvapilo naozaj nízkou spotrebou a veľkým dôrazom na vnímanú kvalitu. Viac osloví viac pohodovo jazdiacich šoférov, než tých, čo preferujú dynamickú jazdu.

28.09.2025 07:00
debata (6)
Ak by niekto povedal, že dizajnéri sa pri tomto... Foto: Martin Domček, Pravda
Jaecoo 7 SHS (2025) Ak by niekto povedal, že dizajnéri sa pri tomto modeli trochu inšpirovali Range Roverom, nenamietali by sme.

Jaecoo 7 uvádza na slovenský trh čínska automobilka Chery spolu s menším crossoverom Omoda 5, ktorý sme už mali možnosť otestovať. Jaecoo aj Omoda budú pritom fungovať ako samostatné značky. Ak vás zaujíma aj model Omoda, jeho test nájdete na tomto odkaze. Ale späť k testovanému SUV. S rozmermi 4 500 × 1 865 × 1 670 mm (d × š × v) bude Jaecoo konkurovať autám ako Hyundai Tucson či Nissan Qashqai.

Naživo možno pôsobí o niečo kompaktnejšie, než by sa mohlo zdať. Má krátke previsy, kolmo zrezanú zadnú časť a výrazné „SUV“ blatníky. Z nášho pohľadu auto pôsobí jednoducho a zároveň elegantne, rozhodne sa nesnaží ohúriť lacno pôsobiacimi efektmi, čo bol ešte donedávna neduh viacerých čínskych značiek. Postupne sa ho však zbavujú a testované Jaecoo je toho dôkazom. Dizajnovo je to podľa nás vydarené mestské SUV a

Elegantné a kvalitne spracované

V kabíne vládne štýl, ktorý by sme nazvali „geometrickým minimalizmom“. Sú preň typické horizontálne línie, čisté, hladké plochy a minimum tlačidiel. Dokonca ani vonkajšie zrkadlá ich nemajú – ak ich potrebujete nastaviť, musíte funkciu aktivovať na stredovom displeji a následne si ich krížovými tlačidlami na pravej a ľavej strane volantu doladíte. Nemá ich ani elektronická parkovacia brzda, takže ju buď deaktivujete na displeji, alebo sa ani pri tom najmenšom pohybe auta – napríklad pri jeho dorovnávaní na parkovisku – nepohnete bez zapnutého bezpečnostného pásu.

Interiéru dominuje veľký centrálny vertikálne... Foto: Pravda, Martin Domček
Jaecoo 7 SHS (2025) Interiéru dominuje veľký centrálny vertikálne orientovaný displej s uhlopriečkou takmer 15-palcov.

Ale späť k displejom. Základná verzia má 10,25-palcový prístrojový štít a 13,2-palcový vertikálne orientovaný stredový displej. Ten má vo vyššej výbave 14,8 palca a spolu s ním v aute pribudne aj projekčný (head-up) displej, ktorý premieta údaje na predné sklo. Oba displeje v kabíne majú čistú a elegantnú grafiku, sú dostatočne rýchle, len si treba zvyknúť na menu, no je štruktúrované dobre.

Jaecoo 7 PHEV príde na trh v dvoch verziách – Luxury a Exclusive. V oblasti bezpečnosti sa nerobia rozdiely, obe majú výbavu takmer identickú a treba povedať, že tento model prešiel aj testami Euro NCAP s plným počtom piatich hviezdičiek. V oboch výbavách tak máte kompletnú sadu airbagov vrátane kolenného a predného stredového, rozsiahly balík asistenčných systémov, autonómne brzdenie s rozpoznávaním vozidiel, chodcov a cyklistov, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, varovanie pred kolíziou zozadu, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu a tiež 540-stupňový kamerový systém. V základe je aj bezdrôtové zrkadlenie Android Auto/Apple CarPlay, USB porty vpredu aj vzadu a dvojzónová klimatizácia.

Bližšie sme sa pozreli na čínsky Dongfeng Box
Video

Ak ste sa, rovnako ako my, pozastavili nad spojením „540-stupňový kamerový systém“, nejde o preklep, ale o (možno až príliš) kreatívny marketing. Treba pod ním rozumieť kombináciu 360° celkového pohľadu okolo vozidla, doplneného o 180-stupňový pohľad kamerami v spodnej časti, teda fakticky pod vozidlom – spolu to dáva uvádzaných 540 stupňov.

Výbava Exclusive „pridáva“ už spomenutý projekčný head-up displej, bezdrôtové (chladené) nabíjanie telefónu, vyhrievaný volant, vyhrievanie čelného skla a ostrekovačov, vyhrievané a ventilované predné sedadlá, 8-reproduktorový (a naozaj dobre hrajúci) audiosystém Sony, ambientné osvetlenie palubnej dosky a dverí so 128 farbami, bezkľúčové elektrické otváranie batožinového priestoru, panoramatické strešné okno, automaticky stmievateľné vnútorné spätné zrkadlo a pár ďalších drobností.

 Jaecoo 7 SHS  (2025)
 Jaecoo 7 SHS  (2025)
+13 Jaecoo 7 SHS  (2025)

A čo treba obzvlášť zdôrazniť – použité materiály sú vo veľmi slušnej kvalite, nechýbajú mäkčené plasty a pochváliť musíme aj precízne lícovanie. Priestorovo by sme auto zaradili v rámci jeho triedy k lepšiemu priemeru; jedinou výnimkou je menší kufor, čo je daň za prítomnosť plug-in hybridnej technológie. Jeho objem je 412 litrov. Kufor je relatívne plytký, no po sklopení dvojice zadných operadiel vzniká takmer rovina.

Facebook X.com 6 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #čínske autá #test auta #autotest #čínske SUV #rodinné SUV #Jaecoo 7 PHEV
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"
Články podľa značiek