V roku 2023 predstavil Mercedes-Benz novinku v podobe kupé a kabrioletu s označením CLE. Na prelome rokov 2023 a 2024 prišlo na trh dizajnovo naozaj vydarené kupé v extrémnej verzii CLE 53 AMG, ktoré sme mali možnosť vyskúšať. Zvonku prináša verzia AMG športový nárazník so zväčšenými nasávacími otvormi, agresívnu masku s vertikálnymi rebrami a štandardne aj svetlá Digital Lights.
Exkluzívne zvonku aj zvnútra
Nemožno si nevšimnúť ani rozšírené blatníky, ktoré nie sú iba pre efekt – širší rozchod kolies (+58 mm vpredu, +75 mm vzadu) zlepšuje jazdnú stabilitu vozidla. Vzadu nechýba funkčný difúzor a štvorica okrúhlych koncoviek výfuku, ktoré taktiež neplnia len dekoračnú funkciu. Testovali sme ho v príplatkovej matnej modrej farbe, ktorá mu mimoriadne pristala a auto pútalo pozornosť všade, kde sme zaparkovali.
CLE rozhodne nie je malé auto. Má 4 853 mm na dĺžku, čím sa takmer dotiahlo na triedu E, 1 935 mm na šírku (bez zrkadiel) a 1 434 mm na výšku. Dlhá kapota, krátky zadný previs a natiahnuté proporcie pôsobia vyvážene a zároveň dynamicky – bez prehnaného zdôrazňovania agresivity.
Asi neprekvapí, že v kabíne sedíte vo vyhrievaných a klimatizovaných športových sedadlách s integrovanými opierkami a širokými možnosťami nastavenia naozaj nízko. Pred sebou máte prispôsobiteľný 12,3-palcový digitálny prístrojový panel aj s osobitým športovým režimom a centrálnym okrúhlym otáčkomerom. V strede palubnej dosky je 11,9-palcový vertikálne orientovaný displej MBUX zameraný na vodiča. Rozhranie je rýchle, logicky usporiadané a v AMG špecifikácii nechýbajú ani telemetrické obrazovky vrátane Track Pace, ktorá zobrazuje časy a ďalšie dáta z trate.
Ovládače na volante umožňujú meniť jazdné profily bez toho, aby ste museli siahnuť po dotykovom displeji – drobnosť, ktorá poteší. V kabíne je citeľný dôraz na vnímanú kvalitu, čo však pri exkluzívnom modeli prémiovej značky považujeme za samozrejmosť.
Sedenie vzadu je stiesnenejšie a nastupovanie komplikovanejšie, no keď sa tam už človek nasúka, príjemne prekvapí dostatok miesta. Limitujúcim faktorom je však priestor pre hlavu. Batožinový priestor má veľmi slušný objem 410 litrov a treba počítať s o niečo vyššou nakladacou hranou, čo je pri kupé bežné. Má pravidelný tvar a je relatívne plytký s menším nakladacím otvorom.