Test: Hyundai Ioniq 9 - luxusný koráb omráči tichom a dynamikou

Hyundai Ioniq 9 je jasnou odpoveďou na Kiu EV9. Nepôsobí tak futuristicky ako koncernový súper, kapacitou batérie ho poráža a tichom na palube môže súťažiť snáď aj s Phantomom.

11.10.2025 07:00
debata
Ioniq 9 je o čosi menej futuristický, ako Kia... Foto: Ľuboš Pilc
Hyunda Ioniq 9 - test 2025 Ioniq 9 je o čosi menej futuristický, ako Kia EV9. To môže niektorým zákazníkom imponovať. Pixelovými svetlami sa však hrdo hlási do elektrickej rodiny Hyundaiov.

Hyundaiu trvalo takmer rok, kým vyrukoval s odpoveďou na Kiu EV9. A tento čas využil dobre. Vidieť, že hoci obe automobilky patria do jedného koncernu, správajú sa ako neľútostní súperi. To posúva vývoj neskutočne dopredu. Vidieť to aj na novej vlajkovej lodi. Hoci Ioniq 9 zdieľa s EV9 platformu E-GMP, Hyundai sa z nej snažil „vyžmýkať“ o čosi viac. A aj sa mu to podarilo. Má napríklad väčšiu kapacitu batérie. Preto sme naň boli veľmi zvedaví. Do rúk sa nám nakoniec dostal úplný vrchol – verzia Calligraphy so 6-miestnym interiérom, ktorý ponúka všetkým cestujúcim takmer rovnocenný komfort. Chýba len panoramatická strecha, ktorá je prekvapujúco aj v tejto verzii za mastný príplatok 1 300 eur. Vcelku ale túto možnosť voľby kvitujeme, pretože nie každý je priaznivcom sklenených striech.

Verzia Calligraphy má 21-palcové disky kolies a... Foto: Ľuboš Pilc
Hyunda Ioniq 9 - test 2025 Verzia Calligraphy má 21-palcové disky kolies a zvláštne vložky v blatníkoch lakované vo farbe karosérie. To robí dizajn homogénnejším. Odtieň Ionosphere Green je celkom nový. Snaha o aerodynamiku je zjavná na prvý pohľad.

Moderný aj klasický

Inak náš Ioniq ukázal maximum z toho, čo dokáže ponúknuť. Vrátane nového metalického laku karosérie Ionosphere Green, vďaka ktorému je neprehliadnuteľný. Navyše nová elektrická vlajková loď Hyundaia je skutočným obrom. Veď na dĺžku má 5 090 mm a rázvor náprav sa natiahol až na 3 130 mm, čo je ešte o tri centimetre viac v porovnaní s EV9. Dizajn nepôsobí až tak futuristicky, čo môže pritiahnuť konzervatívnejšiu klientelu, na ktorú je EV9 až príliš odvážne. Základným tvarom jednoducho pripomína luxusné rodinné SUV, ale to neznamená, že by Ioniq 9 nehýril invenciou. Veď sa len pozrite na jeho pixelové denné svetlá či matrixové hlavné svetlomety, ktoré sú umiestnené vertikálne a obsahujú spolu až 24 diód. Ešte fascinujúcejšiu svetelnú šou predvádza vzadu, kde pixely lemujú prakticky celé zadné veko. Vyzerá to veľmi efektne. Verzia Calligraphy má niekoľko špecifík.

Aj vzadu sa odohráva svetelná šou vďaka... Foto: LUBOS PILC
Hyunda Ioniq 9 - test 2025 Aj vzadu sa odohráva svetelná šou vďaka pixelovým svetlám, lemujúcim celé zadné veko.
Hyundai Ioniq Three Concept - 2025 Čítajte viac Hyundai Ioniq Three Concept: Kórejčania ukázali svoj Aero Hatch. Vyzerá úžasne

Spoznáte ju vďaka aktívnym vzduchovým klapkám v prednom nárazníku, obrovským 21-palcovým diskom s mnoholúčovým dizajnom, ale aj vložkám v oblúkoch nárazníkov lakovaným vo farbe karosérie. Nám sa to páči, pretože o to homogénnejšie vyznieva dizajn, ktorý si napriek robustnosti zakladá na aerodynamike. Asi by ste to netypovali, ale koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd sa podarilo „skrotiť“ na vynikajúcich 0,259, čo je v triede SUV vskutku výnimočne nízka hodnota. V našom prípade sa na tom podpísali aj digitálne spätné zrkadlá. No aj bez nich je koeficient stále len Cd 0,27. Ako sa na SUV patrí, Ioniq 9 má väčšiu svetlú výšku (174 mm), prahy prekryté dverami aj relatívne vysoký profil pneumatík 285/45 R21, ktoré ho robia predsa len odolnejším mimo asfaltu. Naopak, lakovaná plastová ochrana dostane v teréne asi poriadne zabrať.

Hyunda Ioniq 9 - test 2025
Hyunda Ioniq 9 - test 2025
+23Hyunda Ioniq 9 - test 2025

Výbava pre náročných

Interiér vás ohúri priestorom aj komfortom. Zvlášť Calligraphy, ktoré na výbave nešetrí. Sedadlá sú čalúnené kožou Nappa, ventilované, vyhrievané aj masážne. A, samozrejme, plne elektricky nastaviteľné, vrátane kolískovej regulácie sedáka a bedrovej opierky. Napriek tomu sa nám zdali sedadlá v Santa Fe pohodlnejšie. Dosť lacno vyznieva aj „mramorová“ vložka v palubnej doske. Pripomína falošný obklad v kúpeľni či na kuchynskej linke. Navyše, celkom nelícuje s ostatnými plastovými dielmi. Ale pri elektromobiloch sme si už na isté kompromisy zvykli. Niekde sa šetriť musí. Inak je kabína spracovaná veľmi kvalitne. Celkový dojem je o čosi lepší ako pri EV9, ale nie taký dobrý ako v klasickom Santa Fe. Volant má klasický kruhový tvar a vynikajúce hardvérové ovládače na ramenách – valčekové aj kolískové, čo je veľmi intuitívne. Konkurencia by sa mohla od Hyundaia učiť.

Interiér je mimoriadne priestranný a luxusne... Foto: LUBOS PILC
Hyunda Ioniq 9 - test 2025 Interiér je mimoriadne priestranný a luxusne vybavený. Nechýba masážne sedadlo vodiča či 14-reproduktorové audio Bose s aktívnym potláčaním hluku.
Hyundai Santa Fe HEV - test Huttner 2025 Čítajte viac Test: Hyundai Santa Fe HEV – hybrid miesto ‘nafťáku‘. Funguje to?

Dizajnu dominujú oblúky, čo vidieť napríklad na vnútorných kľučkách či výplniach dverí. Palubná doska nesie dvojicu zaoblených displejov s uhlopriečkou 12,3 palca, prekrytých spoločným sklom. Malý monochromatický stredný displej ako na Kii EV9 tu nie je, pretože Ioniq má parádny samostatný panel klimatizácie, opäť s dostatkom hardvéru. Ten nájdete aj na posuvnom (190 mm) stredovom boxe. Odtiaľto ovládate fyzickými ovládačmi jazdné režimy pre terén aj asfalt, ale aj hill holder alebo kamery. Mimochodom, box obsahuje odkladací priestor, indukčnú nabíjačku, má funkciu pohodlnej lakťovej opierky a jeho veko sa dá otvoriť spredu aj zozadu, takže prístup doň majú rovnako dobrý aj cestujúci vzadu. Infotainment má perfektnú grafiku a rozlíšenie. Ak poznáte nové Hyundaie, v menu sa ľahko zorientujete. Hardvérom ovládate tiež hlasitosť rádia, masážne funkcie sedadla vodiča a vstup do najčastejšie používaných funkcií.

Napriek veľkým obrazovkám a head-up displeju má... Foto: LUBOS PILC
Hyunda Ioniq 9 - test 2025 Napriek veľkým obrazovkám a head-up displeju má Ioniq 9 stále samostatný panel klimatizácie a dostatok hardvéru.

Na hardvéri nešetrí

Obrazovka slúži navigácii, audiu, komunikácii a dostávate z nej naozaj perfektné informácie o dojazde či spotrebe. Analytika spotreby tiež vyhodnocuje, koľko percent míňate na samotný pohon, koľko na klimatizáciu či kúrenie a koľko na elektroniku či vyhrievanie batérie. Ďalšie informácie k vám prúdia z head-up displeja. Konektivitu zabezpečujú platformy Apple CarPlay a Android Auto, prípadne USB-C porty na spojenie káblom. Vpredu sú hneď tri. Digitalizáciu završujú kamerové spätné zrkadlá. Našťastie sú za príplatok, pretože klasické zrkadlo je jednoducho nenahraditeľné. Pri digitálnych zrkadlách si musíte zvykať jednak na iný uhol pohľadu, pretože obraz sa premieta vo vnútri kabíny a nie vonku, no a úplne chýba hĺbka a odhad vzdialenosti. Zvlášť v noci je ich obraz biedny. Pomáha aspoň možnosť priblíženia obrazu a orientačné čiary, ktoré prídu vhod pri zmene jazdného pruhu, pretože ukazujú, kedy máte bezpečný odstup.

Naša verzia mala v druhom rade len dve sedadlá.... Foto: LUBOS PILC
Hyunda Ioniq 9 - test 2025 Naša verzia mala v druhom rade len dve sedadlá. O to pohodlnejšie. Sú tiež plne elektricky nastaviteľné, vyhrievané a ventilované.
Hyundai Staria Hybrid (2025) Čítajte viac Test: Hyundai Staria - luxusný rodinný van, v ktorom si môžete aj poležať

Tento prvok by sme v ponuke príplatkov určite vynechali a ešte by sme ušetrili 1 300 eur. Navyše, nemá ani vplyv na predĺženie dojazdu. To, čo ušetrí z hľadiska zníženia aerodynamického odporu, si „vyberie“ v podobe energie potrebnej na napájanie kamier, displejov a elektroniky. Vnútorné digitálne spätné zrkadlo Ioniqu 9 má väčšiu logiku. Jednak ho môžete prepnúť do štandardného stavu, keď je obyčajným zrkadlom, a v digitálnom režime zobrazuje priestor za vozidlom vo väčšom rozsahu, pretože kamere neprekážajú stĺpiky ani výrez okna. V druhom rade komfort Ioniqu pokračuje vo veľkom štýle. V 6-miestnej verzii má v druhom rade dve samostatné sedadlá. Obe majú vlastné lakťové opierky, sú vyhrievané, ventilované a plne elektricky nastaviteľné. Dajú sa dokonca otáčať o 180 stupňov. V relaxačnej pozícii sa vysunie opierka na nohy.

Hyunda Ioniq 9 - test 2025
Hyunda Ioniq 9 - test 2025
+37Hyunda Ioniq 9 - test 2025

Dosť miesta pre šiestich

Je tu tiež tretia zóna klimatizácie a dva ďalšie USB-C porty. Usporiadanie 2+2+2 je výhodné aj z hľadiska prístupu k tretiemu radu. Prejsť dozadu môžete totiž uličkou medzi sedadlami. Ale to je len jedna z možností, pretože stačí dotyk jediného tlačidla na sedadle druhého radu a to sa automaticky posunie vpred a sklopí. Aj takto sa dostanete k tretiemu radu tvorenému dvoma sedadlami. Samozrejme, priestorové zázraky nečakajte, ale v porovnaní s konkurenciou tu vládnu prekvapivo slušné pomery. Solídne rozmery majú operadlá aj „sedáky“ a na nohy a nad hlavou ostáva slušná rezerva. Manipuláciu opäť uľahčuje elektrické sklápanie operadiel. Z podlahy sa vysunú dotykom jediného tlačidla a tak isto to funguje naopak. Dá sa to priamo z kufra aj z interiéru.

Tretí rad nie je úplne núdzový. Ponúka slušný... Foto: LUBOS PILC
Hyunda Ioniq 9 - test 2025 Tretí rad nie je úplne núdzový. Ponúka slušný priestorový komfort aj rozmerné sedadlá. Z podlahy sa vyklápa elektricky.
Hyundai Inster - 2024 Čítajte viac Hyundai Inster: Teraz už aj pre piatich. Príplatok je symbolický

Podľa konfigurácie sedadiel sa pohybuje aj veľkosť kufra od „magických“ 333 do 2 419 litrov. Podlaha batožinového priestoru pritom lícuje s nakladacou hranou a tá je relatívne nízka. Pod ňou je ešte schránka na kazetu plátov či lekárničku. Stále sme ale neskončili, pretože pod prednou kapotou ukrýva Ioniq 9 ďalších 52 litrov a pri „zadokolkách“ dokonca 88. Prístup k „frunku“ uľahčujú hydraulické vzpery prednej kapoty. Sem sa zmestia pohodlne nabíjacie káble. No a Ioniq 9 si tiež poradí s brzdeným prívesom s hmotnosťou do 2,5 tony. K tomu slúži elektricky výsuvné ťažné zariadenie – ďalší užitočný a komfortne ovládaný pomocník.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Hyundai #test #Hyundai Ioniq 9
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"
Články podľa značiek