Fiat 600 patrí k modelom, ktoré si meno prepožičali od legendy z predošlých dekád. Konkrétne od jedného z najpopulárnejších Fiatov všetkých čias, ktorý schádzal z výrobných liniek v rokoch 1955 až 1969. Vyrobilo sa ho 2,7 milióna kusov. Jeho nástupca prišiel na náš trh najprv v čisto elektrickej verzii, no aktuálne sa už predáva aj so spaľovacím motorom, s ktorým určite osloví väčšiu skupinu klientov. Navyše, ak sa pozriete do cenníka, zistíte, že ide o skutočne dostupný model, ktorý však vôbec nepôsobí ako low-costové auto.
Pokiaľ ide o predaje talianskej značky v aktuálnom roku, konkrétne za prvé tri kvartály, vidieť, že nie je v ideálnej kondícii. Na Slovensku totiž za deväť mesiacov predala v kategórii M1 len 254 áut. Problémom je slabé produktové portfólio a donedávna minimálny podiel osobných áut so spaľovacími motormi.
To sa však našťastie začína meniť, čo sa prejavuje aj na predajných číslach. Spaľovacie motory sa vracajú do najväčšieho bestselleru značky, modelu 500, a nedávno sa takýto motor v podobe benzínového mild hybridu objavil aj pod kapotou crossoveru Fiat 600, ktorý napriek väčším rozmerom neskrýva dizajnovú príbuznosť s „päťstovkou“. A práve tento model sme mali možnosť otestovať. Len pre zaujímavosť – aktuálne je Fiat 600 s 110 predanými kusmi za deväť mesiacov najpredávanejším Fiatom na Slovensku, pričom tvorí viac ako 43-percentný podiel na celkovom predaji značky.
Dizajn, proporcie a interiér
Dizajnovo Fiat 600 jasne nadväzuje na menší model 500. Má podobne riešené LED reflektory s označením 600 na maske a oblé, hravé línie. V porovnaní s Fiatom 500 má navyše tretie bočné okno a väčšie kolesá s priemerom až do 18 palcov. Existuje medzi nimi však zásadná technická odlišnosť – zatiaľ čo Fiat 500 stojí na staršej talianskej elektrickej platforme, Fiat 600 využíva modernú platformu CMP koncernu Stellantis, rovnako ako aj modely ako Peugeot 2008 či Jeep Avenger.
Siluetu má 600-ka kompaktnú, proporcie sú vyvážené a krátke previsy spôsobujú, že auto paradoxne vyzerá menšie, než v skutočnosti je. Vpredu je namiesto loga modelové označenie, bočné plochy sú hladké a bez výrazného oplastovania, čo síce autu uberá na robustnosti, no pridáva na elegancii. Vzadu je pomerne výrazný strešný spojler.
Podobný dojem zanecháva aj interiér. Pôsobí triezvo, palubná doska je horizontálne členená a prehľadná. V kabíne prevládajú lacnejšie plasty, no spracovanie je kultivované. Dominantným prvkom prístrojovky je 10,25-palcový displej infotainmentu, pred vodičom sa nachádza 7-palcový digitálny prístrojový štít. Posed je mierne zvýšený a výhľad z auta veľmi dobrý. Vzadu sa bez problémov odvezú dvaja dospelí, aj keď vyšší pasažieri môžu pociťovať nedostatok miesta v oblasti kolien. Naopak, batožinový priestor s objemom 385 litrov je veľmi slušný.