Veľké Renaulty žijú - prichádza Latitude

Renault je neoblomný. Po neúspechu Vel Satisu príde opäť s luxusným modelom vyššej triedy, ktorý by mal nadviazať na niekdajšie úspechy legendárnej dvadsaťpäťky z osemdesiatych a Safrane z deväťdesiatych rokov.

Vlajková loď ponesie meno Latitude, no v skutočnosti pôjde o technologický kompilát menšej Laguny a kórejského Samsungu SM5 spolu s komponentmi sesterského Nissanu. Tým sa, samozrejme, podarilo zoškrtať vývojové náklady na minimum.
Tvrdiť však, že Latitude je len vyšperkovanou Lagunou, by bolo nespravodlivé. Veď dĺžkou 4887 mm je takmer o 200 mm dlhšia. To má priniesť posádke priestorový komfort, na ktorý sú zvyknutí len zákazníci vyšších tried. Renault tiež tvrdí, že Latitude má rekordnú šírku interiéru vo výške lakťov s hodnotou 1460 mm.

Dizajn interiéru vychádza jasne z Laguny. Prepracovaná je len stredová konzola a tunel, ktoré sú širšie. Vo výbave sa objaví navigačný systém TomTom, panoramatická otvárateľná strecha, masážne sedadlá či výkonný audiosystém Bose a trojzónová klimatizácia. O bezpečnosť sa postará osem airbagov a stabilizačný systém ESP.

Pod zadným vekom ponúkne Latitude veľkorysý batožinový priestor s objemom 477 litrov, prípadne až 511 bez rezervného kolesa.
Kariéru odštartuje Latitude s piatimi motormi. Základom je benzínový dvojliter M4R 2.0 (103 kW) spolupracujúci výlučne s kontinuálnou prevodovkou CVT. Spoločnosť mu bude robiť silnejší 4-valec VQ25 2.5i (130 kW) kombinovaný so 6-stupňovým automatom. Na vybrané trhy dorazí Latitude aj so 6-valcom V4Y 3.5 V6. Pre Európu budú však zaujímavejšie dieselové alternatívy. Vybrať si budete môcť zo 4-valcov 2.0 dCi (110 alebo 127 kW) a luxusného 6-valca 3.0 dCi (177 kW). Dieselové 4-valce budú jedinými verziami s manuálnou prevodovkou.

Podvozok Latitude využíva prednú nápravu z Laguny, no zadná viacprvková náprava s nezávislým zavesením od Nissanu má prispieť k výrazne väčšiemu komfortu a kvalite jazdných vlastností.
Latitude, ktorý vznikol v spolupráci vývojových centier koncernu Renault Group v Paríži a Južnej Kóreii, bude schádzať z výrobných liniek kórejského závodu Renault-Samsung-Motors spolu s Koleosom. Svetový debut absolvoval na práve prebiehajúcom autosalóne v Moskve. V Rusku má totiž Renault silnú pozíciu. Len za prvý polrok tohto roka tu predal viac ako 50 000 áut. Zaujímavosťou však je, že ruská a európska verzia sa budú od seba odlišovať nielen tvarom prednej masky či svetlami, ale dokonca aj palubnou doskou. Európska modifikácia sa chytá na premiéru v Paríži.

Výhodou Latitude sa môže stať skutočnosť, že s výnimkou Škody Superb nebude mať priameho súpera. Do minulosti totiž odchádzajú poslední neprémioví mohykáni od Alfy Romeo 166 cez Lanciu Thesis, Peugeot 607 až po Citroën C6 a s ich nástupcami sa v blízkej budúcnosti ani nepočíta.
Rozmery | |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4887/1832/1483 |
Rázvor náprav (mm) | 2760 |
Technické údaje | ||||||
Motory | 2.0 R4 | 2.5 R4 | 3.5 V6 | 2.0 dCi | 2.0 dCi | 3.0 V6 dCi |
Výkon (kW) | 103 | 130 | – | 110 | 127 | 177 |
Krútiaci moment (Nm) | 191 | 233 | – | 320 | 360 | 450 |
.