Fiat Seicento sa lúči

Zastaralé Seicento uvoľní výrobné kapacity Lancii Ypsilon. Keďže Fiat chce výrobu budúcej generácie Pandy presunúť do továrne v Pomigliano d'Arco v Taliansku, do úvahy prichádza možnosť, že voľné kapacity v meste Tychy budú k dispozícii pre nový Fiat Uno.

Napriek slabej bezpečnosti, skromnej výbave aj priestorovej ponuke a pochybnej kvalite si Seicento našlo dosť priaznivcov. Od začiatku výroby, kedy Seicento nahradilo Cinquecento sa doteraz vyrobilo viac než 1,3 milióna kusov.

Od svojho priameho predchodcu sa Seicento líšilo v podstate iba novým dizajnom a prebralo jeho techniku aj klientelu. Na všetkých trhoch patrilo medzi najlacnejšie automobily a v takmer domácom Poľsku bolo Seicento v rokoch 1999 – 2001 bestsellerom.

Seicento sa vyrábalo s dvoma typmi motorizácie. Ľudová verzia mala štvorvalec OHV s objemom 0,9 litra, ktorý mal výkon 29 kW (39 k) a vrcholom bola verzia Sporting s motorom 1.1 FIRE, ktorý poskytoval výkon 40 kW (54 k). Na počesť päťdesiatych narodenín pôvodného Fiatu 600 nieslo Seicento od roku 2005 rovnaké číslicové označenie. V Taliansku si zmenu skoro ani nevšimli, keďže seicento znamená šesťsto.

Korene siahajúce do roku 1991 sa nezapreli ani v crash-testoch Euro-NCAP. Seicento v roku 2000 získalo iba 1,5 hviezdičky a suverénne sa zaradilo medzi najhoršie z testovaných áut. Takmer sa mu podarilo získať dve hviezdičky nebyť katastrofálneho bočného nárazového testu.