Opel Flextreme GT/E dýcha blízkou budúcnosťou
Systém E-REV zasadili do karosérie päťdverového hatchbacku s hliníkovou štruktúrou a karbónovými karosárskymi dielmi. Predné kolesá sú poháňané výhradne pomocou elektrickej energie z akumulátorovej jednotky v tvare T, ktorá je uložená pod podlahou a zadnými sedadlami. Li-Ion batérie majú kapacitu 16 kWh a zo siete 230 V sa úplne nabijú za menej ako tri hodiny.
Plne nabité akumulátory poskytnú elektrickej pohonnej jednotke energiu na 60 km. Potom už nastupuje benzínový spaľovací motor v úlohe generátora. Má objem 1,4 litra a maximálny výkon 53 kW. Pri plnom dotankovaní má Opel Flextreme GT/E teoretický dojazd viac ako 500 km. Priemerne spotrebuje iba 1,6 litra benzínu na 100 km.
Elektriká pohonná jednotka má maximálny výkon 120 kW a v každom momente dáva k dispozícii 370 Nm krútiaceho momentu. V praxi to znamená zrýchlenie z nuly na 100 km/h za menej ako 9 sekúnd a maximálnu rýchlosť cez 200 km/h.
Karoséria s dĺžkou 4762 mm bola navrhnutá s dôrazom na čo najlepšiu aerodynamiku. Pri výške iba 1308 mm a šírke 1871 mm sa podarilo stlačiť koeficient aerodynamického odporu stlačiť na 0,22.
Opel Flextreme GT/E sa môže popýšiť aktívnou aerodynamikou. Na bokoch za zadnými kolesami sa nachádzajú vertikálne spojlery, ktoré sa vysunú pri rýchlosti nad 50 km/h. Ich úlohou je usmerňovať obtekanie vzduchu a redukovať turbulencie v zadnej časti vozidla.
Opel Flextreme GT/E je ďalším krokom automobilky k postupnej aplikácii hybridných technológií do viacerých modelov.