Superb Combi poráža aj Audi A6 Avant

Tomáš Andrejčák, Pravda | 20.09.2009 20:27, aktualizované: 
Škoda Superb Combi Foto:
Škoda Superb Combi
Veľké mladoboleslavské tajomstvo je odhalené! A to doslova. Nový Superb Combi je totiž najväčším kombi v koncerne Volkswagen.

Na Superb Combi sa nechytá Passat, Mondeo a dokonca ani Audi A6 Avant. Tých 633 litrov pod zadným vekom z neho robí nepremožiteľného rekordéra triedy. K tomu prirátajte možnosť pohonu 4×4, najnovšie turbomotory a na scéne je nový silný hráč.

Dĺžka karosérie je rovnaká ako pri verzii sedan. Foto: Škoda Auto
Škoda Superb Combi Dĺžka karosérie je rovnaká ako pri verzii sedan.

Pod vekom nové nápady

Superb Combi má zhodnú dĺžku so sedanom. To však neprekáža. Viac ako 4,8 metra ponúklo tak či tak veľkorysú platformu. Nezmenila sa ani šírka 1817 mm. Len na výške pribudli dva centimetre z dôvodu nového profilu strechy. No a so strešnými lištami je to až 1510 mm. Nijaká dizajnová extravagancia sa však nekoná. Superb zostal na rozdiel od väčšiny súperov s módnym športovým „lookom“ konzervatívnym elegantným kombi. Má to však svoje výhody. Tí, ktorým sa robustné línie sedanu s dlhou strechou zdali nie príliš „trendy“, musia uznať, že v podobe kombi pôsobia proporcie Superbu oveľa prirodzenejšie.

Superb Combi je väčší ako Audi A6 Avant. Foto: Škoda Auto
Škoda Superb Combi Superb Combi je väčší ako Audi A6 Avant.

Systém Twindoor tu už nenájdeme. Vystriedalo ho jednoduché výklopné veko. Zato sa v škodovke do sýta vyhrali s batožinovým priestorom. Nakladacia hrana je len vo výške 600 milimetrov, čo uľahčuje nakladanie. Do kufra sa pritom dostanete pomocou diaľkového ovládača. V drahších verziách alebo za príplatok je totiž veko vybavené samočinným otváraním a zatváraním.

To však nie je všetko. Superb tiež dostal do vienka výsuvnú podlahu kufra a elektricky ovládanú roletku, ktorá sa sama odsunie po otvorení batožinového priestoru. K dispozícii sú aj hliníkové podlahové lišty, háčiky na uchytenie tašiek a sieťky fixujúce náklad v obrovskom priestore.

K dispozícii je aj pohon 4x4. Foto: Škoda Auto
Škoda Superb Combi K dispozícii je aj pohon 4x4.

Baterka príde vhod

Nová koncepcia osvetlenia kufra, priamo vo výklopnom veku sa stará aj o osvetlenie priestoru za vozidlom. No a ak to nestačí, je tu ešte jeden malý trik v podobe vyberateľnej baterky v špeciálnom držiaku na ľavej strane, ktorý slúži tiež ako nabíjačka. Po sklopení zadných sedadiel narastie využiteľný objem až na 1865 litrov.

Základný objem 633 litrov je v koncerne VW... Foto: Škoda Auto
Škoda Superb Combi Základný objem 633 litrov je v koncerne VW neprekonateľný.

V Boleslavi však mysleli aj na cyklistov. Špeciálny interiérový držiak figuruje na zozname príplatkového príslušenstva.

Prenosná baterka sa počas jazdy dobíja. Foto: Škoda Auto
Škoda Superb Combi Prenosná baterka sa počas jazdy dobíja.

Superb Combi si trúfa aj na príves. Vo verziách 2.0 TDI a 3.6 FSI s pohonom oboch náprav a originálnym ťažným zariadením zvládne prívesy s hmotnosťou dvoch ton. Pritom je jeho stabilizačný systém ESP vybavený funkciou Trailer Stability Assist napomáhajúci stabilizácii s prívesom. Tomu tiež pomáha upravená konštrukcia zadnej nápravy uchytená cez silentbloky.

Pohon oboch náprav aj DSG

Malé zmeny prebehli aj v interiéri. Superb Combi je prvou Škodou, ktorá môže byť vybavená bezkľúčovým odomykaním, zamykaním a štartovaním Kessy. Pribudla tiež dvojdielna sklenená strecha. Inak zostáva vybavenie Combi totožné s klasickým Superbom.

Na palube pribudla panoramatická dvojdielna... Foto: Škoda Auto
Škoda Superb Combi Na palube pribudla panoramatická dvojdielna strecha.

Ponuka motorov sa nezmenila. Základom je benzínový preplňovaný štvorvalec 1.4 TSI (92 kW/125 k) a diesel 2.0TDI (103 kW/140 k). Vyššie stoja motory 1.8 TSI (118 kW/160 k) a 2.0 TDI (125 kW/170 k). Na vrchole sa opäť udomácnil benzínový 6-valec 3.6 FSI (191 kW/260 k) so štandardne dodávaným pohonom 4×4. Ten je možné kombinovať za príplatok aj s dvojicou silnejších štvorvalcov.

Technickým klenotom je 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG kombinovaná s motorom 1.8 TSI. Okrem základných agregátov môžu byť všetky ostatné spojené so 6-stupňovým déesgéčkom.

Superb Combi príde na slovenský trh až koncom roka 2009, keď budú oficiálne oznámené aj ceny. V Českej republike je cena základného modelu 1.4 TSI 589-tisíc Kč.

Technické parametre:

Dĺžka/šírka/výška (mm): 4838/1817/1481 – 1510
Rázvor náprav (mm): 2761
Objem batožin. priestoru/nádrže (l): 633 – 1865/60

Motor: 1.4 TSI
Zdvihový objem (cm3): 1390
Max. výkon (kW): 92/5000
Max. krút. moment (Nm): 200/1500
Max. rýchlosť (km/h): 199
0 – 100 km/h (s): 10,6
Spotreba na 100 km (l): 6,9

Motor: 1.8 TSI
Zdvihový objem (cm3): 1798
Max. výkon (kW): 118/4500
Max. krút. moment (Nm): 250/1500
Max. rýchlosť (km/h): 218
0 – 100 km/h (s): 8,7
Spotreba na 100 km (l): 7,3

Motor: V6 3.6 FSI 4×4
Zdvihový objem (cm3): 3580
Max. výkon (kW): 191/6200
Max. krút. moment (Nm): 350/2500
Max. rýchlosť (km/h): 247
0 – 100 km/h (s): 6,6
Spotreba na 100 km (l): 10,2

Motor: 2.0 TDI
Zdvihový objem (cm3): 1968
Max. výkon (kW): 103/4000
Max. krút. moment (Nm): 320/1800
Max. rýchlosť (km/h): 205
0 – 100 km/h (s): 10,3
Spotreba na 100 km (l): 6,1

Motor: 2.0 TDI
Zdvihový objem (cm3): 1968
Max. výkon (kW): 125/4200
Max. krút. moment (Nm): 350/1750
Max. rýchlosť (km/h): 220
0 – 100 km/h (s): 8,9
Spotreba na 100 km (l): 5,9