Nissan pripravuje motory so zdvojeným nepriamym vstrekovaním
Zdvojeným viacbodovým vstrekovaním sa dosiahne veľmi podobný efekt prípravy výbušnej zmesi ako pri priamom vstrekovaní, avšak bez nutnosti inštalovať drahé vysokotlakové čerpadlo. Cena takejto technológie je preto o viac ako polovicu lacnejšia. Vyžaduje však variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov.
Priemer kvapiek rozprášenej zmesi je až o 60 % menší ako pri bežných systémoch. Dosiahne sa tým kvalitnejšia prípravy zmesi, jej lepšie prehorenie a menej nespáleného paliva, čo znižuje podiel uhľovodíkov vo výfukových plynoch. Tie potom vyžadujú na dodatočnú úpravu v katalyzátoroch len polovičný objem vzácnych kovov. Nissan pritom tvrdí, že ďalším zdokonaľovaním bude schopný tento objem znížiť až o 75 percent.
Spotreba motora s touto technológiou by mala byť vďaka vyššej účinnosti o štyri percentá nižšia. Nissan plánuje nasadenie zdvojeného vstrekovania do celého radu svojich maloobjemových motorov, a to už začiatkom budúceho roka.