Ford predviedol sériovú podobu modelu Focus RS
Presne podľa očakávania sa sériová podoba od konceptu takmer vôbec nelíši. Aby však dal Ford zreteľne najavo, že vidíme sériový model, opustil pôvodný zelený lak karosérie a produkčnú verziu predstavil v modrej farbe Indianapolis Blue, ktorá je dobre známa všetkým majiteľom prvej generácie Focusu RS. Zelená Performance Green samozrejme v ponuke pre najnovšie RS ostáva. Tretím odtieňom v ponuke bude biely lak Frozen White.
S vonkajším lakom karosérie bude ladiť aj farebné prevedenie interiéru. Pre konzervatívnejšie zameraných zákazníkov Ford ponúka aj tradičné čierne čalúnenie.
Pod prednou kapotou bude prepĺňaný benzínový päťvalec Duratec s objemom 2,5 litra a výkonom 221 kW (300 k). Ten istý motor vyladený na 166 kW (225 k) má aj verzia ST. Aj vďaka maximálnemu krútiacemu momentu až 440 Nm RS zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 s a jeho maximálna rýchlosť dosiahne hodnotu 264 km/h.
Ford Focus RS má napriek sklamaniu skalných fanúšikov pohon prednej nápravy. Pohon všetkých kolies by však neprimerane zvýšil cenu auta a jeho vyššia hmotnosť by otupila dynamické schopnosti RS. O primeranú trakciu sa stará predný samosvorný diferenciál Quaife. Prenos veľkého výkonu do riadenia má eliminovať nové predné zavesenie RevoKnuckle. Podľa konštruktérov je trakcia nového RS dostatočná a v niektorých momentoch sa na suchom rovnom asfalte vyrovná autám s pohonom všetkých kolies. Pomôcť mu v tom majú aj pneumatiky s rozmermi 235/35 R19. Stabilitu auta pomáha udržať rozchod kolies zväčšený o 40 mm v porovnaní s aktuálnym Focusom ST. Brzdenie zabezpečujú chladené kotúčové brzdy s priemerom 336 mm vpredu a 300 mm vzadu.