Mercedes-Benz A 45 AMG má najsilnejší 4-valec
Verte, že v Affalterbachu nenechali nič na náhodu. Najvýkonnejšie áčko ukazuje s prehľadom chrbát BMW M135i aj novému Audi S3. Pritom sa jeho konštruktéri držali downsizingu. Napriek označeniu 45 v ňom nehľadajte žiaden veľkoobjemový 6– či dokonca 8-valec. Pod kapotou sa ukrýva preplňovaný dvojliter. No nie obyčajný. Výkonom 265 kW, ktorý ponúka pri 6 000 otáčkach za minútu, je to najsilnejší sériovo vyrábaný 4-valcový motor na svete. Bez ohľadu na objem. A k tomu pridáva rovnako fascinujúcich 450 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 2 225 až 500 otáčok. V prepočte to znamená, že z jedného litra objemu dáva až 133 kW. Nestíha mu trojlitrový radový 6-valec 135i v BMW M1 (235 kW) ani 5-valec 2.5 TFSI (250 kW) v Audi TT RS, ktorý sa chystá v blízkej budúcnosti aj do služieb Audi RS3.
Je pochopiteľné, že pre spracovanie takého obrovského výkonu uprednostnili v AMG 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku AMG Speedshift DCT pred klasickým manuálom. A čo viac, hnací moment je prenášaný na obe nápravy cez systém 4Matic. Pri prudkej akcelerácii pomáha elektronická kontrola trakcie Race Start, bežne označovaná ako Launch Control. Niet divu, veď A 45 AMG šprintuje na stovku za 4,6 sekundy. To je o päť desatín menej v porovnaní s BMW M135i a až o osem v porovnaní so súčasným Audi S3. Maximálna rýchlosť by sa nepochybne priblížila k hranici 300 km/h, no ambície ostrého áčka skrotí obmedzovač pri štandardných 250 km/h. Áčko AMG sa pritom pýši priemernou spotrebou len 6,9 litra benzínu na 100 km.
Po ženevskej premiére čaká A 45 AMG príchod na trh. Štart predaja má plánovaný na apríl. Na autosalóne v New Yorku k nemu pribudne aj sedan CLA 45 AMG s rovnakým motorom.
Porovnanie parametrov | ||||
---|---|---|---|---|
Model | Motor | kW | Nm | 0 – 100 |
Mercedes-Benz A 45 AMG | 2.0 T | 265 | 450 | 4,6 |
BMW M135i | 3.0 T | 235 | 450 | 5,1 |
Audi S3 | 2.0 TFSI | 221 | 380 | 5,4 |