Peugeot 308 sa pustí do Golfu

Tomáš Andrejčák | 11.06.2013 07:30
Peugeot 308 Foto:
Nový Peugeot 308 bude o 140 kg ľahší a napriek menším rozmerom priestrannejší.
Na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom predstaví Peugeot na nepriateľskej pôde Golfu nový hatchback 308.

Bolo načase. Veď súčasná generácia tristoosmičky je na trhu už od roku 2007. A aj tá je vlastne len modernizovaným Peugeotom 307, ktorý sa predstavil ešte o šesť rokov skôr. Zaujímavé je, že si novinka ponecháva pôvodné číselné značenie. Logické číslo 309 Peugeot jednoducho nepoužije, hoci už strohé informácie naznačujú, že po dvanástich rokoch pôjde o skutočnú generačnú výmenu. Ako sa zdá, Golf siedmej generácie či Ford Focus dostanú z Francúzska oveľa silnejšieho protivníka, než na akého boli zvyknutí.

Niet o tom najmenších pochybností. Nový Peugeot 308 je totiž postavený na novej modulárnej platforme EMP2. Aj vďaka nej sa podarilo znížiť pohotovostnú hmotnosť až o 140 kg. Radikálne sa mení aj dizajn.

Tristoosmička sa už nebude zákazníkom zaliečať barokovými líniami svojej predchodkyne ani veľkými rozmermi. Prednosť dostali moderné, jasne čitateľné a nadčasové tvary, ale aj kompaktnejší formát. Novinka má na dĺžku 4250 a na výšku 1460 mm. To znamená, že je o 26 mm kratšia a až o 52 mm nižšia. Napriek tomu ponúkne viac miesta pre posádku a v kufri až 370 litrov pre batožiny, čo je o 20 viac.

Peugeot 308 Foto: Peugeot
Peugeot 308 Peugeot 308

V interiéri Peugeot po modeloch 208 a 2008 zopakoval svoj nový ergonomický koncept s malým volantom umiestneným nižšie a prístrojovým panelom predsunutým pod čelné sklo. Ktovie, ako to bude fungovať v praxi pri vozidle nižšej strednej triedy, ale prvé fotografie interiéru ukazujú, že takzvaný i-cockpit pôsobí veľmi moderne. Zaujímavosťou prístrojového panela je otáčkomer s avantgardnou protibežnou stupnicou, teda riešením, ktoré vymizlo niekedy koncom sedemdesiatych rokov. Tristoosmička využije aj nové dotykové multimediálne rozhranie s 9,7-palcovou obrazovkou, ktoré zredukuje počet klasických ovládačov na minimum a umožní využívať špeciálne internetové aplikácie. K technologickým novinkám musíme pripočítať aj head-up displej a kompletné predné LED svetlá, ktorými sa môže v tejto triede pochváliť zatiaľ iba Seat Leon.

Peugeot 308 Foto: Peugeot
Peugeot 308 Peugeot 308

O technike Peugeot zatiaľ mlčí. Oznámil len toľko, že najúspornejšia verzia bude do ovzdušia vypúšťať iba 85 gramov CO2 na kilometer. Nižšia hmotnosť však nahráva použitiu nových 3-valcov s objemom 1,2 litra. Ten základný bude mať pravdepodobne výkon 60 kW a jeho preplňované verzie 1.2 e-THP 81 alebo až 96 kW. V ponuke by však mali ostať aj nepreplňované 4-valce s objemom 1,4 a 1,6 litra. Vrcholový model dostane motor 1.6 THP (147 kW). Diesle zastúpia s najväčšou pravdepodobnosťou inovované 4-valce 1.4 HDi a 1.6 HDi.

Výrobu Peugeotu 308 zabezpečí domáci závod vo francúzskom Sochaux. Motory dodajú výrobné kapacity v Trémery a Douvrine.