Mazda 3 Skyactiv-Hybrid spotrebuje len 3,2 litra benzínu

Tomáš Andrejčák | 05.12.2013 06:00
Horúca novinka z Hirošimy sa v Tokiu predstavila v hybridnej verzii a vo verzii spaľujúcej zemný plyn. Na trh by sa mali obe dostať na budúci rok.
Hybridná verzia Mazdy 3 použije dvojlitrový... Foto: Mazda
Mazda 3 Skyactiv-Hybrid Hybridná verzia Mazdy 3 použije dvojlitrový motor 2,0 Skyactiv-G s elektromotorom. Celkový výkon sústavy má byť 100 kW.

Mazda už čoskoro namontuje pod kapotu novej trojky hybridnú technológiu, ktorej sa zatiaľ viac-menej vyhýbala. Po prvý raz ju ukázala v Tokiu. Systém nazvaný Skyactiv-Hybrid bude kombinovať dvojlitrový benzínový motor 2,0 Skyactiv-G a elektromotor.

Na bližšie informácie je japonský výrobca zatiaľ skúpy. Mazda prezradila len toľko, že hybridná Mazda 3 by mala mať výkon 100 kW, spotrebovať priemerne 3,2 litra benzínu na 100 km a že bude schopná krátkodobej prevádzky aj v elektrickom režime. Z toho vyplýva, že ide o full-hybrid. Zásobu elektrickej energie si bude voziť v klasických NiMH batériách dobíjaných rekuperáciou.

Verzia upravená na spaľovanie zemného plynu si... Foto: Mazda
Mazda 3 Skyactiv-CNG Verzia upravená na spaľovanie zemného plynu si bude voziť CNG v tlakovej nádrži v batožinovom priestore.

Druhú alternatívu, ako znížiť prevádzkové náklady, predstavuje verzia upravená na spaľovanie zemného plynu, ktorý je v porovnaní s benzínom podstatne lacnejší. Mazda 3 Skyactiv-CNG využije opäť dvojlitrový motor 2,0 Skyactiv-G.

Jeho kompresný pomer 14:1 je pre CNG s oktánovým číslom 140 priam ako stvorený. Mazda sa tak zaobišla bez zložitých konštrukčných úprav. Spotreba je vraj v porovnaní s benzínovou prevádzkou nižšia o 20 %. Samozrejme, možnosť jazdy na benzín ostane zachovaná.

Na dve novinky od Mazdy sa však zatiaľ netešte. Nie je totiž vôbec isté, či sa dostanú do Európy. Ich predaj odštartuje síce japonská automobilka už na budúci rok, no zatiaľ len na domácom trhu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ