Peugeot 408 GT: Kupé z 308 je na ceste. Má mať štvoro dverí

Tomáš Andrejčák | 27.05.2015 06:00
Peugeot 408 GT - ilustrácia Foto:
Peugeot 408 GT skombinuje modulárnu platformu EMP2 s technikou kupé RCZ R. To znamená výkon 199 kW.
Peugeot má chuť načrieť do prémiových vôd. Chcel by konkurenta pre Mercedes-Benz CLA. Štvordverové kupé má vzniknúť na základoch tristoosmičky. O jeho osude je vraj už rozhodnuté.

Nový Peugeot 308 je pre francúzsku automobilku živou vodou. Darí sa mu a jeho modulárna platforma EMP2 umožňuje aj stavbu ďalších modelov. Okrem hatchbacku a kombi sa tak rodina s najväčšou pravdepodobnosťou rozrastie o 4-dverové kupé. Je to celkom logické rozhodnutie. Kým sedanom kompaktnej triedy sa v Európe príliš nedarí, ich športové deriváty v podobe napríklad takého Mercedesu-Benz CLA, sú na vzostupe. Tak prečo nie aj Peugeot?

Očakávať tak môžeme 4-dverové kupé so... Foto: Auto Express
Peugeot 408 GT - ilustrácia Očakávať tak môžeme 4-dverové kupé so splývavými líniami a dĺžkou či rázvorom podobnou kombi 308 SW.

Plánovaná novinka, o ktorej prekvapujúco otvorene hovorí aj sám šéf automobilky Maxim Picat, sa však od modelového radu 308 imidžovo o čosi vzdiali. Aj preto má niesť v nomenklatúre samostatné označenie 408 GT. Mimochodom, v Číne pod označením 408 predáva Peugeot sedan odvodený z tristoosmičky. Lenže kľúčový je prívlastok GT. Očakávať tak môžeme 4-dverové kupé so splývavými líniami a dĺžkou či rázvorom podobnou kombi 308 SW. Jeho dizajn má byť silne ovplyvnený pekinským konceptom Exalt.

Dizajn má byť inšpirovaný pekinským konceptom... Foto: Peugeot
Peugeot Exalt Concept - Paríž Dizajn má byť inšpirovaný pekinským konceptom Exalt s plug-in hybridným pohonom.

Plánovaných je aj viac koní pod kapotou. Šušká sa, že 408 GT by si mohlo vo vrcholovej verzii požičať preplňovanú jednašestku THP z ostrého kupé RCZ R, ktorá dáva 199 kW a už dnes spĺňa emisnú normu Euro 6, takže cestu do novinky má otvorenú. A ako predstaviteľ novej odvážnej stratégie by sa malo nové francúzske „CLA“ dočkať aj plug-in hybridného pohonu, ako prvé v rámci značky Peugeotu. To by znamenalo rovných 250 kW, z čoho 50 bude podobne ako pri Exalte putovať na zadnú nápravu.

Kedy sa Peugeot 408 GT objaví na trhu, nie je ešte známe, vzhľadom na modulárnu platformu by to však nemuselo byť neskôr ako o dva roky. Zatiaľ si musíme vystačiť s neoficiálnymi ilustráciami, ktoré naznačujú, ako by novinka mohla približne vyzerať. Samozrejme, automobilka s nimi nemá nič spoločné.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ