Toto sú najpredávanejšie autá na Slovensku. Je ich stále viac

Predajcovia áut prežívajú zlaté časy. Už minulý rok bol rekordný. Na Slovensku sa predalo spolu 88 163 osobných áut. To znamenalo nárast o celých 13,09 %. A teraz to vyzerá tak, že aj v tomto budeme svedkami ďalších „veľkých čísiel“. Podľa najnovších policajných štatistík totiž registrácie osobných áut nepretržite rastú. Začalo sa to už januárom, keď v medziročnom porovnaní stúpol odbyt o 1,2 %, vo februári o 24,4 a v marci o 15,5 %. Slabé zaváhanie prišlo len v apríli, keď predaj stagnoval, no nie dramaticky. Potom však opäť pokračoval automobilový trh raketovým tempom.

V máji sa pre nové auto rozhodlo o 11,1, v júni o 14,5, v júli o 17,5 a v auguste o 5,2 percenta zákazníkov viac. Takže ani letné obdobie nepredstavovalo pre predajcov áut uhorkovú sezónu. Po ôsmich mesiacoch roka má trh na konte spolu 64 158 predaných áut. Vlani ich v bolo v porovnateľnom období „len“ 57 686 kusov. Celková bilancia znie plus 11,22 %. A to nás najsilnejšie mesiace ešte len čakajú. Slovensko v podstate len kopíruje celoeurópsky trh, ktorý zažíva konjunktúru. V prvom polroku sa totiž v krajinách starého kontinentu podľa údajov Európskeho združenia automobilových výrobcov ACAE predalo o 4,7 % viac áut.

Je však pravdou, že väčšina novoregistrovaných áut na Slovensku pripadá dlhodobo na firmy. Na celkovom predaji je to takmer 64 %. Rebríček najúspešnejších značiek sa prakticky nemení. Nadvládu si udržiava Škoda, a to s obrovským odstupom. Kým česká značka predala za osem mesiacov 12 508 osobných áut, druhý Volkswagen si pripísal na konto „len“ 5 996 registrácií. Nasledujú už tradične Kórejčania – tretí Hyundai a štvrtá Kia so zanedbateľným rozdielom 187 áut. Ešte nedávno piaty Opel sa prepadol na ôsme miesto. Vytlačili ho značky Peugeot a stále rastúce Suzuki s Daciou. Desiatku najlepších uzatvára Toyota a Renault. Tesne pred bránami ostal Citroën.

Nasleduje nemecké prémiové trio – tentoraz v poradí BMW, Mercedes-Benz a Audi. Tieto drahé značky sú schopné predať viac áut ako mainstremový Fiat, Nissan, Honda, Mazda či Mitsubishi. Najpredávanejšími modelmi na Slovensku sú Škody. Český výrobca obsadil hneď prvé tri priečky so Škodou Fabia, s Octaviou a Rapidom. Hoci Kia zaostáva za sesterským Hyundaiom v rebríčku značiek, jej Ceed je štvrtým najúspešnejším modelom. Na nový Hyundai i30 pripadá až šieste miesto, keďže medzi dvoch kórejčanov sa vklinilo nesmierne úspešné Suzuki Vitara. Naopak, siedmy Hyundai Tucson je úspešnejší ako deviata Kia Sportage. Medzi nimi sa ešte nachádza VW Golf.
Veľkým úspechom je tiež desiata pozícia Suzuki SX4 S-Cross, ktoré bolo pred faceliftom prakticky okrajovým modelom. Takže Suzuki má v prvej desiatke hneď dva modely. S podobnými číslami operujú aj Hyundai i20, Dacia Sandero, ktorá bola mimochodom v auguste najpredávanejším modelom, a VW Polo. Takže do konca roka sa možno ich poradie prehádže. Za zmienku stojí výsledok novej Škody Kodiaq, ktorá dorazila na trh až v priebehu roka, no už má na konte 856 registrácií. V poslednom štvrťroku sa môže vyšplhať oveľa vyššie.
Najpredávanejšie značky (1. – 8. 2017)
Značka | Počet kusov |
---|---|
1. Škoda | 12 508 |
2. Volkswagen | 5 966 |
3. Hyundai | 4 793 |
4. Kia | 4 606 |
5. Peugeot | 3 553 |
6. Suzuki | 3 253 |
7. Dacia | 3 226 |
8. Opel | 2 824 |
9. Toyota | 2 765 |
10. Renault | 2 660 |
11. Citroën | 2 351 |
12. BMW | 2 424 |
13. Mercedes-Benz | 2 242 |
14. Audi | 1 804 |
Najpredávanejšie modely (1. – 8. 2017)
Model | Počet kusov |
---|---|
1. Škoda Fabia/Combi | 3 504 |
2. Škoda Octavia/ Combi | 3 416 |
3. Škoda Rapid/ Spaceback | 2 614 |
4. Kia Ceed/SW | 1 888 |
5. Suzuki Vitara | 1 753 |
6. Hyundai i30/CW | 1 719 |
7. Hyundai Tucson | 1 514 |
8. VW Golf/Variant | 1 457 |
9. Kia Sportage | 1 237 |
10. Suzuki SX4 S-Cross | 933 |
11. Hyundai i20 | 901 |
12. Dacia Sandero | 899 |
13. VW Polo | 888 |
14. Škoda Kodiaq | 856 |
15. Citroën C3 | 853 |
16. Dacia Duster | 841 |
17. Renault Clio/Grandtour | 837 |
17. Opel Astra 5 | 794 |
18. Dacia Logan/MCV | 792 |
19. VW Tiguan | 747 |
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ