Williams: Elektrická platforma používa karbón. Chce byť masová
Nová divízia Williams Advanced Engineering, ktorú spoločnosť založila len začiatkom tohto desaťročia, má už za sebou niekoľko prác. Napríklad stavbu futuristického superšportu Jaguar C-X75 s dvojicou turbín alebo čistého elektromobilu Vanda Dendrobium. Teraz prichádza s vlastným projektom univerzálnej elektrickej platformy FW-EVX. Je to plne funkčný podvozok vybavený všetkým potrebným pre čisto elektrický pohon. Stačí zvoliť len požadovaný druh karosérie.
Pri jeho konštrukcii využil Williams nielen skúsenosti zo stavby monopostov F1, ale aj formuly E. Modulárna platforma je pripravená na montáž dvoch alebo štyroch elektromotorov, náprav a akumulátorov s kapacitou až 80 kWh. Ich hmotnosť kompenzuje rozsiahle použitie karbónových komponentov, napríklad podlahy z uhlíkových vlákien a tiež závesov kolies. Williams zvládol výrobu uhlíkových dielcov pomocou lisovania. Tvrdí, že to trvá len 90 sekúnd a náklady nie sú vyššie ako pri hliníku. Karbón je však o 40 % ľahší.
Svoj príspevok k elektromobilite budúcnosti predstaví britská spoločnosť na výstave JEC World v Paríži ešte tento mesiac. Zároveň očakáva, že pritiahne pozornosť automobiliek, ktoré by mohli využiť plne funkčnú platformu vo výrobe, a tým znížiť vývojové náklady.© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ