Kia e-Niro: Elektrický crossover s nadpriemerným dojazdom

Matej Mikula | 15.10.2018 06:00
Kia-e-Niro-2019-1024-02 Foto:
Kia e-Niro má rovnaké rozmery ako jeho súrodenci.
Kórejská automobilka priviezla na autosalón v Paríži elektrický variant crossoveru Niro s názvom e-Niro. Vďaka kapacite akumulátorov 64 kWh prejde na jedno nabitie takmer 500 km.

Model Niro vyvíjala Kia od začiatku ako crossover pre alternatívne pohony. Ako prvý sa predstavil svetu klasický hybrid. Potom nasledoval plug-in hybrid a teraz debutuje čistý elektromobil. Vďaka tejto stratégii sa jednotlivé verzie od seba iba mierne odlišujú. Kia e-Niro má rovnaké rozmery ako jej súrodenci a zachovala si aj pre túto kategóriu nadpriemerný objem kufra 451 litrov.

Kia e-Niro 2019
Kia e-Niro 2019
+6Kia e-Niro 2019

Z hľadiska vonkajšieho dizajnu sa e-Niro od oboch hybridov odlišuje zaslepenou masku chladiča a viacerými farebnými doplnkami. Modrý lem sa nachádza na prednom nárazníku a modrá línia predeľuje aj denné LED svetlá. Vzadu je e-Niro takmer totožné s klasickým Nirom. Jediným rozdielom sú opäť modré linky pod hmlovými svetlami.

Kia e-Niro bude k dispozícii v dvoch verziách. Foto: Kia
Kia-e-Niro-2019-1024-03 Kia e-Niro bude k dispozícii v dvoch verziách.

Najpodstatnejším údajom pri elektromobiloch je kapacita batérií a z nej vyplývajúci dojazd. Kia e-Niro bude k dispozícii v dvoch verziách. Slabšia bude mať uloženú energiu v batériách s kapacitou 39,2 kWh. To by malo podľa metodiky WLTP stačiť na prejdenie 312 kilometrov. V tomto prípade bude mať elektromotor výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 395 Nm. Z 0 na 100 km/h vďaka nemu zrýchli za 9,8 sekundy.

Kia e-Niro môže počítať s kompletnou paletou... Foto: Kia
Kia-e-Niro-2019-1024-04 Kia e-Niro môže počítať s kompletnou paletou bezpečnostných asistentov rovnako ako hybridné Niro.

Silnejšia verzia bude disponovať akumulátormi s kapacitou 64 kWh. To podľa reálnejšej metodiky WLTP zabezpečí dojazd 485 km. Motor v tejto verzii bude mať výkon 150 kW (204 k) a totožný krútiaci moment 395 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa vďaka tomu uskutoční za 7,8 sekundy. Pri pripojení do stokilowattho­dinovej nabíjačky sa batérie nabijú z 20% na 80% za 42 minút. V oboch prípadoch bude elektromotor poháňať len prednú nápravu.

V interiéri je najväčšou zmenou absencia... Foto: Kia
Kia-e-Niro-2019-1024-0b V interiéri je najväčšou zmenou absencia radiacej páky, ktorú nahradil otočný ovládač.

Kia e-Niro môže počítať s kompletnou paletou bezpečnostných asistentov rovnako ako hybridné Niro. V interiéri je najväčšou zmenou absencia radiacej páky, ktorú nahradil otočný ovládač. Informačno-zábavný systém ovládaný cez sedempalcový dotykový displej je doplnený o údaje špecifické pre elektrickú jazdu.

Hybridná Kia Niro je v predaji od roku 2016. Odvtedy sa jej po celom svete predalo viac ako 200 000 kusov. V Európe sa pre Niro rozhodlo viac ako 65 000 zákazníkov. Elektrické e-Niro sa bude snažiť predajné čísla ešte zväčšiť, keďže obľúbenosť elektromobilov postupne rastie. V Európe sa dostane do predaja ešte do konca tohto roka.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ