Škoda Superb: Vieme o ňom všetko. Príde hybrid aj Scout!

Tomáš Andrejčák | 24.05.2019 00:00
Vynovený Superb je pre českú Škodu míľnikom. Nejde totiž len o retuše. Superb prináša ako prvý model značky plug-in hybridnú technológiu, matricové LED svetlá či premiérové asistenčné systémy. Vlajková loď je tak pripravená bojovať s prísnejšími emisnými limitmi a ponúknuť vyššiu bezpečnosť.
Škoda Superb má po modernizácii nové nárazníky,...
Škoda Superb má po modernizácii nové nárazníky, väčšiu masku chladiča aj celkom nové diódové svetlá, ktoré nahrádzajú pôvodné xenónové. Za príplatok si môžete dopriať adaptívne svetlá Matrix LED. Autor: Škoda-Auto

Novodobý Superb je jednoznačne úspešným príbehom. Na svet prišiel v roku 2001 a hoci nelámal predajné rekord, tretia generácia z roku 2015 prekonala všetky očakávania. Aj vďaka dizajnu z pera dnes už bývalého šéfdizajnéra Jozefa Kabaňa. Len nedávno zmontovali v Kvasinách pol miliónty Superb III. Stačili na to štyri roky. Celovo má však už na konte viac ako 1,25 miliónov predaných exemplárov. A v ďalšej kariére mu má pomôcť modernizácia, ktorú predstavila Škoda vo svetovej premiére netradične na Slovensku. Konkrétne v Bratislave, počas majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji. Napokon, tento šampionát sponzoruje už neuveriteľných 27 rokov.

Vzadu dostal Superb novú grafiku LED svetiel...
Vzadu dostal Superb novú grafiku LED svetiel prepojených chrómovou lištou a dynamické smerové svetlá. Logo automobilky na zadnom veku nahradil nápis Škoda. Autor: Škoda-Auto

Nejde len o facelift. Noviniek je podstatne viac. Ale začnime dizajnovými retušami. Predná maska zasahuje hlbšie do nárazníka, takže je o čosi väčšia. A má dvojité lamely, ktoré boli doteraz vyhradené novým SUV. Reflektory s novou grafikou dostali konečne diódovú techniku. A to už v základe. Dopriať si však môžete aj svetlá Matrix LED. Systém sa bude skladať z LED modulu pre stretávacie a diaľkové svetlá, ktorý dokáže vypínaním jednotlivých lúčov zamedziť oslňovaniu, a taktiež z troch ďalších LED komôr pre diaľkové svetlá. Diódy našli miesto aj v hmlových a zadných svetlách. Smerové dostali dynamickú funkciu s postupným rozsvecovaním. Po novom sú spojené chrómovou lištou. Pribudol aj nápis Škoda namiesto tradičného loga.

Sportline aj Scout

Svetelnú šou môže doplniť funkcia Coming/Leavin¬g Home. Tá sa aktivuje pri odomknutí a zamknutí a vypína jednotlivé prvky predného a zadného osvetlenia podľa danej „choreografie“. Vychytávkou je premietanie nápisu Škoda na vozovku pri otvorení dverí. Prepracované nárazníky sa podpísali na miernych zmenách celkových rozmerov. Superb je o osem milimetrov dlhší, kombi narástlo o šesť milimetrov. Rázvor náprav 2 841 mm sa nemenil. Facelift uzatvára ponuka vynovených 18– a 19-palcových diskov kolies a farebná paleta doplnená o čierny odtieň Crystal Black a modrý Race Blue. Vrcholová verzia Laurin & Klement umocňuje luxusný vzhľad chrómovými lištami na nárazníkoch alebo špecifickými diskami Propus Aero.

Absolútnou novinkou ponuky je Superb Scout s...
Absolútnou novinkou ponuky je Superb Scout s plastovou ochranou podvozka, o 15 mm zväčšenou svetlou výškou, sériovým pohonom 4x4 a tiež trakčným módom off-road. Autor: Škoda-Auto

Absolútnou novinkou v ponuke je out-doorová verzia Scout. Tá má štandardne dodávaný paket pre zlé cesty, ktorý zhŕňa plastovú ochranu prahov, blatníkov ale aj kryt motora a o 15 mm väčšiu svetlú výšku. Nárazníky dostali hliníkové ochranné prvky. Štandardom je aj chrómom lemovaná predná maska a okná a tiež strešné nosiče. Kryty spätných zrkadiel dostali hliníkovú úpravu. Na výber sú 18-aplcové disky Braga alebo väčšie devätnástky Manaslu. Pre Scout je dostupná špecifická oranžová farba karosérie Tangerine. Superb Scout bude v sérii vybavený pohonom oboch náprav 4×4. Chýbať nebude ani už známy Superb Sportline, ktorý nahrádza chrómové dekorácie čiernou lesklou farbou. Jeho o 10 mm znížený podvozok obúva v sérii 18-palcové disky Zenit. Za príplatok dostanete o palec väčšie kolesá – antracitové Vega alebo čierne Supernova.

Digitálny kokpit

Kabína pôsobí hodnotnejšie vďaka chrómovým aplikáciám na palubnej doske či novému čalúneniu. Kožené poťahy z Alcantary dostali kontrastné prešívanie. Pri verzii L&K môže byť čiernou alebo šedou Alcantarou potiahnutý dokonca strop. Scout zvýrazňuje svoju odlišnosť drevenými dekormi či kontrastným hnedým prešívaním. V Sportline prevláda čierna farba. Podstatnejšou novinkou je ale nástup digitálneho prístrojového panelu Virtual Cockpit. Infotainment môže mať dotykovú obrazovku s uhlopriečkou až 9,2-palca (Colombus). Samozrejmosťou je hlasové ovládanie, pripojenie na internet, ktoré umožňuje využívanie služieb Škoda Connect a indukčné dobíjanie smartfónov v zväčšenom boxe. Polepšili si aj asistenčné systémy.

Kabína ťaží nilen z nových dekorácií a poťahov...
Kabína ťaží nilen z nových dekorácií a poťahov ale aj príplatkového virtuálneho kokpitu a modernizovaného infotainmentu s uhlopriečkou maximálne 9,2 palca. Autor: Škoda-Auto

VIDEO: Pozrite si svetovú premiéru Škody Superb v Bratislave.

Prediktívny tempomat upravuje rýchlosť aj na základe dát navigácie, napríklad pred zákrutami alebo v miestach s obmedzeným rýchlostným limitom. Emergency Assist pre viacprúdové cesty zas dokáže v prípade núdze bezpečne naviesť vozidlo cez viac pruhov a zastaviť ho na krajnici. Systém pritom využíva schopnosti monitorovania jazdných prúdov, udržiavania v jazdnom prúde (Lane Assist), parkovacieho asistenta, ako aj radarové senzory systému zmeny jazdného prúdu Side Assist s dosahom až 70 metrov. Autonómne brzdy Front Assist reagujú odteraz na chodcov. Modernizovaný Superb je tiež prvou Škodou s novým elektromechanickým posilňovačom bŕzd.

Po prvýkrát plug-in hybrid

Pod kapotou je najväčšou novinkou plug-in hybridná sústava pre Superb iV, ktorá využíva techniku nedávno modernizovaného Passatu GTE. To znamená kombináciu motora 1,4 TSI naladeného na 115 kW a elektromotora s výkonom ďalších 85 kW. Spoločný systémový výkon je 160 kW. Akumulátor s kapacitou 13 kWh zabezpečuje čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 55 km podľa aktuálnej prísnejšej normy WLTP. Celkový dojazd sa tým predĺžil na 850 km. Dobíjanie je možné z bežnej siete (6 h) alebo cez domáci wallbox (3,5 h) . Uľahčiť dobíjanie na verejných staniciach pomôže služba eCharge, ktorá zjednoduší platenie v rôznych sieťach poskytovateľov v celej Európe prostredníctvom jedinej karty. Superb iV bude dostupný vo verzii liftback aj Combi.

Najväčšiu novinkou pod kapotou je plug-in...
Najväčšiu novinkou pod kapotou je plug-in hybridná sústava pre Superb iV, ktorá kombinuje benzínový 4-valec 1,4 TSI (115 kW) s elektromotorom (80 kW). Systémový výkon je 160 kWa čisto elektrický dojazd 55 km. To vďaka li-ion akumulátorom s kapacitou 13 kWh. Autor: Volkswagen

Akumulátory pod podlahou kufra sa však podpísali na zmenšení batožinového priestoru. Zo 625 na 485 a pri kombi zo 660 na 510 litrov. Tento problém ale nebudú riešiť majitelia piatich ďalších štandardných motorizácií. Nový naftový 4-valec Evo 2,0 TDI (110 kW) bude kombinovaný so 6-stupňvou manuálnou alebo 7-stupňovou prevodovkou DSG. Výkonnejšie 2,0 TDI (140 kW) dostane DSG v sérii a k tomu za príplatok štvorkolku. Naftové motory dostali systém SCR, čím spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP. Benzínová ponuka štartuje 4-valcom 1,5 TSI (110 kW), opäť v kombinácii s oboma druhmi prevodoviek. Novému dvojlitru 2,0 TSI (140 kW) robí spoločnosť najvýkonnejšia verzia naladená až na 200 kW. V tomto prípade je štandardom 4×4 aj DSG. Všetky benzínové motory sú vybavené filtrom pevných častíc.

Rozmery

Model Superb Superb Combi Superb Scout
Dĺžka (mm) 4 869 4 862 4 862
Šírka (mm) 1 864 1 864 1 864
Výška (mm) 1 469 1 477 1 492
Rázvor náprav (mm) 2 841 2 862 2 862
Veľkosť kufra (l) 625 (iV 485) 650 (iV 510) 610

Technické údaje

Motory 2,0 Evo TDI 2,0 TDI 1,5 TSI 2,0 TSI 2,0 TSI iV 1,4 TSI
Výkon (kW) 110 140 110 140 200 160
Prevodovka 6M/7-DSG 7-DSG 6M/7-DSG 6M/7-DSG 7-DSG DSG
Pohon 4×2 4×2/4×4 4×2 4×2 4×4 4×2
Škoda
		Superb -
		2019
Škoda
		Superb -
		2019
+33Škoda Superb -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ