Škoda Mountiaq: Kodiaq pikap? Vďaka študentom je realitou

Tomáš Andrejčák | 06.06.2019 19:00
Nový projekt študentov strojárskeho učilišťa v Mladej Boleslavi je asi tým najzaujímavejším od roku 2014. Sériovú Škodu Kodiaq prestaval tím 35 „tunerov“ na drsný pikap. Vyzerá k svetu.
Základom Škody Mountiaq je SUV Kodiaq. Premena... Foto: Škoda-Auto
Škoda Mountiaq - študentský projekt 2019 Základom Škody Mountiaq je SUV Kodiaq. Premena na pikap si vyžiadala radikálne zásahy, vrátane odstránenia časti strechy, zadného páru dverí či spevnenie podvozka.

Už od roku 2014 sa mladí učni zo strojárskeho učilišťa v Mladej Boleslavi zúčastňujú na projekte Azubi. Cieľom je vytvoriť špeciálne upravené auto. Tak vznikli solitéry ako Škoda CityJet na báze Citigo, pikap Funstar z Fabie, kupé Atero, postavené na platforme Rapidu Spaceback, a vlani Sunroq, teda otvorená verzia Karoqu. Najnovšie dielo, na ktorom pracoval od jesene 2018 35-členný tím pod taktovkou expertov Škody, je asi najvydarenejší. Boleslavská automobilka totiž poskytla mladým „tunerom“ jedno zo svojich TOP áut – SUV Škoda Kodiaq. A učni sa s ním naozaj nemaznali. Cieľom bolo stvoriť drsný pikap.

Svetlá výška narástla až na 290 mm. V teréne... Foto: Škoda-Auto
Škoda Mountiaq - študentský projekt 2019 Svetlá výška narástla až na 290 mm. V teréne pomáhajú aj off-roadové pneumatiky, ochranné rámy, navijak aj „šnorchel“ pre nasávanie vzduchu.
Štúdiu poháňa preplňovaný 4-valec 2,0 TSI s... Foto: Škoda-Auto
Škoda Mountiaq - študentský projekt 2019 Štúdiu poháňa preplňovaný 4-valec 2,0 TSI s výkonom 140 kW, spojený s prevodovkou DSG a systémom 4x4.

Premena si vyžiadala razantné úpravy. Kodiaq prišiel o zadné dvere aj časť strechy. Nová je ložná plocha, pod ktorou sa ukrývajú ďalšie praktické priestory, zadná deliaca strecha aj rozšírené blatníky, do ktorých sa museli zmestiť off-roadové pneumatiky obuté na špeciálnych 17-palcových diskoch kolies. Nejde len o hru. Podvozok dostal dodatočné výstuhy a rozchod kolies vzrástol o 30 mm. Svetlá výška má až 290 mm, čím Mountiaq konkuruje čistokrvným off-roadom. Brody bude ale zvládať najmä vďaka „šnorchlu" nasávania vzduchu do motora. V extrémnych podmienkach si môže vypomôcť navijakom či v noci osvetliť terén strešnou svetelnou rampou.

Zadné výklopné veko si zachovalo elegantné... Foto: Škoda-Auto
Škoda Mountiaq - študentský projekt 2019 Zadné výklopné veko si zachovalo elegantné delené svetlá aj typické prelisy. Nákladný priestor je odolný vďaka podlahe z nehrdzavejúcej ocele. Navyše sú pod ňou ďalšie odkladacie priestory.

Odolnosť podporuje predný ochranný rám a ďalší v oblasti nákladného priestoru, ktorý chráni kabínu. Sily má Mountiaq dosť, pretože pod prednou kapotou pracuje benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW, spriahnutý s dvojspojkovou prevodovkou DSG a s pohonom oboch náprav. Na palube pritom nie je núdza o komfort. Dvojčlenná posádka má k dispozícii športové sedadlá s výraznými bočnicami, ale tiež všetky výhody najnovšieho infotainmentu. Atmosféru dolaďujú oranžové dekorácie, inšpirované lakom Sunset Orange, ale aj modré ambientné osvetlenie stropu. O zvuk sa zas stará 2 300 W aparatúra.

Dvojčlenná posádka má k dispozícii športové... Foto: Škoda-Auto
Škoda Mountiaq - študentský projekt 2019 Dvojčlenná posádka má k dispozícii športové sedadlá, ale tiež najnovší infotainment a modré ambientné osvetlenie stropu.

Celý koncept je dlhý 4 999, široký 2 005 a vysoký 1 710 mm. Nad sériovou verziou však dominuje aj hmotnosťou. Na váhe má totiž až 2 450 kg. Napriek atraktívnosti ostane však Mountiaq iba konceptom a exhibíciou schopností študentov. Škoda má teraz celkom iné starosti, ako priviesť na svet pikap, hoci klientov by si iste našiel. Automobilka rieši výstavbu nového produkčného závodu, pretože z dôvodu nedostatočných výrobných kapacít nedokáže uspokojiť dopyt po už existujúcich modeloch.

Škoda Mountiaq -
		študentský projekt 2019
Škoda Mountiaq -
		študentský projekt 2019
+16Škoda Mountiaq -
		študentský projekt 2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ