VW musí vymeniť 70 000 znakov po celom svete!
S novým elektromobilom ID.3 prichádza aj nová identita značky. Tá má urobiť definitívnu bodku za kauzou Dieselgate a doslova katapultovať Volkswagen do éry elektrickej mobility, digitalizácie a uhlíkovej neutrality. Na vizuálnej zmene pracovalo 19 interných tímov a sedemnásť externých agentúr celých deväť mesiacov. Výsledok? Ten vás asi prekvapí. Nové logo, ktoré je ústredným prvkom novej stratégie „New Volkswagen“ je totiž extrémne jednoduché. Je dvojrozmerné a jednofarebné. Úzkym fontom dokonca pripomína znak, ktorý používala automobilka v rokoch 1967 až 1978. Rozdiel je v tom, že spodné W sa už nedotýka kruhu.
Podľa Volkswagenu je takáto minimalistická forma veľmi flexibilná a dobre rozoznateľná v digitálnych médiách. To platí aj pre nové signály značky ako piktogramy, typografiu, farby alebo koncepcie layoutov. Po prvý raz dostane značka aj zvukové logo, ktoré nahradí doterajší slogan. Okrem toho bude hlas značky ženský. Rebranding nebude pre Volkswagen lacný. Nejde o samotné autá, tie dostanú nový znak automaticky. Najprv ID.3, na ktorý má automobilka už 30 000 objednávok a po ňom nový Golf ôsmej generácie, ktorý sa predstaví ešte tento rok. Drahá bude najmä výmena symbolu na prevádzkach. A tých má VW neúrekom.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ