Mazdu dobehli emisie. S elektromobilom príde skôr, ako plánovala
Mazda je jedným výrobcom, ktorý ostal až na pár výnimiek verný atmosférickým benzínovým motorom. Na rozdiel od konkurencie nepristúpila na downsizing ani na hybridné či plug-in hybridné autá. Namiesto toho prichádza na trh s revolučným dvojlitrovým 4-valcom Skyactiv-X. A hoci si jej agregáty vyslúžili ovácie, na pripravované emisné normy jednoducho nestačia. Dosiahnuť požadované flotilové emisie 95 g CO2 na kilometer, a to už od budúceho roku, sa nezaobíde bez určitého percenta predajov vozidiel s nízkoemisnou technológiou. Napokon o prvom elektromobile Mazdy sa šušká už dlhší čas s tým, že sa predstaví v roku 2020.
Najnovšie informácie serveru Automotive News však naznačujú, že sa tak stane skôr – ešte tento rok. Presnejšie na domácom autosalóne v Tokiu. Mal to potvrdiť Yoshikazu Nagai, hovorca automobilky. Stále však nie je jasné, či pôjde o koncept, či o sériový model. V každom prípade neočakávajme prevratnú novinku, ako to bolo v prípade Hondy e so zadným náhonom, ktorá nasadila virtuálne spätné zrkadlá a palubnú dosku obložila displejmi, na ktorých si zahráte aj počítačové hry. Technika Mazdy, ktorú údajne testuje na „mule“ crossoveru CX-30 s nápismi Mazda e-TPV, nemá vybočovať z radu.
Podľa Automotive News bude mať novinka výkon 105 kW a krútiaci moment 264 Nm. Batérie uskladnia maximálne 35,5 kWh elektrickej energie. Otázkou ostáva, či Mazda použije predlžovač dojazdu v podobe kompaktného jednorotorového Wankelovho motora, ako avizovala už viackrát. Automotive News tvrdí, že by tým mohla uspokojiť najmä amerických zákazníkov. Vývoj prvého elektromobilu však vraj nemá nič spoločné s konzorciom, do ktorého vstúpila Mazda spolu s Toyotou, Suzuki, Subaru a Denso práve s cieľom rozvoja technológií pre elektrické autá. Bude sa týkať pravdepodobne až prvého plug-in hybridu, plánovaného na rok 2022.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ