Dacia Duster LPG: Skvelá správa. Pod kapotu sa vracia propán-bután
Emisné normy urobili už vlani pod kapotou Dustera poriadny prievan. Napríklad motor 1,2 TCe nahradil novší 1,3 TCe a diesle 1,5 dCi nové 1,5 BluedCi so selektívnou katalytickou redukciou SCR. Nakoniec padol za obeť CO2 aj veľmi populárny atmosférický 4-valec 1,6 SCe (84 kW), ktorý čoskoro nahradí preplňovaný 3-valec 1.0 TCe s o čosi nižším výkonom 74 kW. Táto rošáda znamenala tiež koniec verzie spaľujúcej LPG, teda propán-bután, keďže bola odvodená práve z atmosférického motora. Výkonnejšie turbá s priamym vstrekovaním paliva už takúto fabrickú prestavbu neumožňovali. Teraz však z Pitešti prichádza skvelá správa. Dacia opäť ponúkne Duster spaľujúci LPG.
Konverziu podstúpi práve nový preplňovaný 3-valec 1,0 TCe. Má takpovediac šťastie, pretože patrí k málu moderných preplňovaných motorov, ktoré si zachovali nepriame, viacbodové vstrekovanie. Upraviť takýto motor na spaľovanie propán-butánu nie je problém. V tejto verzii si uchová pôvodný výkon 74 kW, ktorý dosahuje pri 5 000 otáčkach, a čuduj sa svete, jeho krútiaci moment 170 Nm bude dokonca o 10 Nm vyšší, ako pri verzii spaľujúcej len benzín. To znamená, že dynamické parametre ako zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,5 s a maximálna rýchlosť 168 km/h by sa meniť nemali. Presné technické a prevádzkové parametre však ešte nie sú známe. Nepoznáme ani objem plynovej nádrže. Tá pôvodná mala 34 litrov.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ