Honda Civic Type-R: Ľahký facelift a nové brzdy. Divokých 320 koní zostalo
Po približne troch rokoch od premiéry desiatej generácie Civicu v ostrej verzii Type-R, vstupuje tento japonský hothatch do roku 2020 s miernymi zmenami. Na úžasnom preplňovanom 4-valci 2,0 i-VTEC Turbo sa však nič nemení. Dáva stále 320 koní, teda 230 kW a krútiaci moment 400 Nm. Zato 6-stupňový manuál má teraz presnejšie a kratšie radiace dráhy. Celá sila motora putuje k predným kolesám cez samosvorný diferenciál. Napriek zachovaniu výkonu však Honda sľubuje, že na okruhu by mal byť Type-R rýchlejší. Dôvodom sú zmeny na podvozku. Najmä výkonnejšia brzdová sústava s dvojdielnymi kotúčmi a novými brzdovými platničkami.
Odolnosť proti vädnutiu a prudšie reakcie by mali priniesť pri ostrej športove jazde svoje ovocie. Podobne ako lepšia stabilita daná novým naladením tlmičov, tuhšími silentblokmi na zadnej náprave a úpravám na riadení . Zároveň má byť však Civic Type-R komfortnejší na bežných cestách. O dramatický vzhľad však neprišiel. Špekulácie o „zjemnení“ zadného prítlačného krídla sa nepotvrdili. Type-R tak stále vyzerá, na rozdiel od civilne pôsobiacich konkurentov v podobe Golfu R či Leonu Cupra, akoby prešiel dodatočne rukami tunerov. Lenže toto je sériové auto priamo z montážnej linky.
Dokonca pôsobí ešte divokejšie, keďže prichádza s väčšími otvormi v prednom nárazníku a novou farbou laku Boost Blue, ktorú na iných Civicoch nenájdete. V interiéri sa objavuje volant potiahnutý perforovanou Alcantarou a úplne nová hlavica radiacej páky. Zážitok v kokpite umocňujú jazdné režimy Comfort, Sport a +R. Najmä v poslednom z nich sa Type-R odovzdáva do rúk vodiča s potlačenými reakciami stabilizačného systému, tuhším riadením, ostrejšími reakciami motora na plyn, tuhším nastavením adaptívnych tlmičov a zvýšenou zvukovou kulisou motora v kabíne. Dynamika by mala zodpovedať tej pôvodnej. Civic Type-R doteraz zrýchľoval na stovku za 5,7 sekundy a dosahoval maximálku 272 km/h.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ