BMW 5: Sedan aj kombi dostali facelift . Pribudli zástrčkové hybridy

Tomáš Andrejčák | 28.05.2020 10:00
Netrvalo dlho a po modernizácii Mercedesu-Benz triedy E prichádza mníchovská odpoveď. Vynovené BMW radu 5 zabojuje športovejšími líniami, novým infotainmentom a úspornejšími motormi. V ponuke sú až dva plug-in hybridy.
Podľa vzoru mladšieho BMW radu 3 dostala aj...
Podľa vzoru mladšieho BMW radu 3 dostala aj päťka spojené ľadvinky a užšie reflektory. Dopriať si môžete aj tie laserové s dosvitom až 650 metrov Autor: BMW

Päťkový rad z Mníchova je úspešným príbehom, ktorý siaha až do roku 1972. Je vlastne najdlhšie kontinuálne vyrábaným BMW. Siedma generácia, predstavená pred štyrmi rokmi, si zaknihovala už viac ako 600 000 zákazníkov. V kondícii ju má udržať rozsiahla modernizácia. Tá sa dotkla nielen dizajnu, ale aj techniky pod kapotou. Inak to v súvislosti s prísnejšími emisnými normami ani nešlo. Štylistické zmeny približujú päťku k aktuálnemu dizajnovému jazyku BMW. Predné spojené ľadvinky dostali podľa vzoru menšieho BMW 3 osemuholníkový tvar, čo ich opticky rozširuje. Nadväzujú na ne užšie svetlá s denným diódami v tvare písmena L. Vonkajšie „elká“ slúžia zároveň ako smerové svetlá. Okrem adaptívnych reflektorov Matrix LED si môžete teraz dopriať laserovú technológiu s dosvitom 650 metrov. Dostupná bude totiž pre všetky verzie.

Všetky zmeny sa týkajú aj verzie Touring....
Všetky zmeny sa týkajú aj verzie Touring. Retuše sa podpísali na miernom náraste celkovej dĺžky o 21 mm. Autor: BMW

Horizontálne sacie otvory v prednom nárazníku umocňujú športový vzhľad tohto sedanu a kombi. Aj vzadu nájdeme svetlá s vynovenou 3D grafikou a mierne prepracovaný nárazník. Dizajnové retuše sa podpísali na zväčšení celkovej dĺžky o 21 mm. Obe karosárske verzie majú teraz zhodných 4 963 mm. Vynovený M Sport paket prináša väčšie sacie otvory v prednom nárazníku s mriežkovou štruktúrou, matnú úpravu ľadviniek a nový zadný difúzor. Príplatková línia High-gloss Shadow uprednostňuje lesklé čierne ľadvinky a čierne výfuky. Interiér prináša väčší základný displej infotainmentu s uhlopriečkou 10,25 palca a za príplatok aj BMW Live Cockpit Professional s uhlopriečkou 12,3 palca. Okrem športových a komfortných sedadiel pribudli v ponuke multifunkčné sedadlá s integrovanými opierkami hláv, dostupné doteraz len pre BMW M5.

Zadné svetlá majú vynovenú 3D grafiku. Spolu s...
Zadné svetlá majú vynovenú 3D grafiku. Spolu s M paketom dostanete nový difúzor. Autor: BMW

Pod kapotou sú najväčšou novinkou plug-in hybridné sústavy pre BMW 530e a 530e xDrive. Kombinujú preplňovaný 4-valec 2,0 TwinPower Turbo (135 kW) s elektromotorom (80 kW) a 8-stupňovou prevodovkou Steptronic. Celkový výkon je naladený na 185 kW a 420 Nm, ale funkcia XtraBoost umožňuje pri prudkej akcelerácii krátkodobé zvýšenie až na 215 kW. Zásoba li-ion akumulátorov stačí na čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 62 až 67 km. Zážitok z jazdy má podporiť zvukový generátor, ktorý v kabíne vytvára podmanivú akustickú kulisu. Na jeseň sa k plug-in hybridným sedanom pridá kombi Touring. Rovnako ako výkonnejší plug-in hybrid 545e xDrive, ktorý vďaka 6-valcu 3,0 TwinPower Turbo (210 kW) zvýši celkový výkon sústavy až na 290 kW a krútiaci moment na 600 Nm.

Najväčšou zmenou v interiéri je nový...
Najväčšou zmenou v interiéri je nový infotainment založený na operačnom systéme BMW Operating 7.0, ktorý umožňuje využívanie nových aplikácií a úplne novej navigácie. Objavuje sa tu aj virtuálny kokpit. Autor: BMW

Ponuka benzínových motorov siaha od základnej 4-valcovej verzie 520i (135 kW) až po vrcholový 8-valec 4,0 TwinPower Turbo (390 kW) pre BMW M550i. Novinkou 4– a 6-valcových naftových motorov je dvojstupňové preplňovanie. Týka sa to základnej verzie 520d (140 kW) až po 540d (250 kW). Zvýšenie tlaku priameho vstrekovania comon rail na 2 500 až 2 700 barov sa podpisuje na kultivovanom chode a vysokej účinnosti. Okrem toho dostanú všetky motorizácie mild-hybridnú technológiu so 48 V štartér-generátorom (8 kW), ktorá zabezpečuje bezproblémové plnenie emisnej normy Euro 6. Samozrejmosťou sú časticové filtre aj pre zážihové motory a katalyzátory SCR pre tie vznetové. Pohon xDrive bude dostupný pre všetky verzie s výnimkou základnej 520i. Zaujímavé je, že motory sú štandardne spárované s 8-stupňovými automatmi Steptronic. S manuálmi sa teda BMW radu 5 definitívne rozlúčilo.

Všetky motory dostali úspornú mild-hybridnú...
Všetky motory dostali úspornú mild-hybridnú technológiu a diesle aj dvojstupňové preplňovanie. No v ponuke sú aj dva nové plug-in hybridy 530e a 545e s výkonom 185, respektíve 290 kW. Autor: BMW

Je to logické, automatické prevodovky si lepšie rozumejú s asistenčnými systémami. Tie obohatila funkcia aktívneho navrátenia do jazdného prúdu, ktorá využíva aj dáta navigácie, a tiež funkcia vytvorenia záchranárskej uličky. Parkovací asistent zvládne odteraz cúvanie v pôvodnej trajektórii na vzdialenosť 50 metrov. Majitelia ocenia aj nový infotainment s operačným systémom BMW Operating 7.0, ktorý umožní využívanie množstva aplikácií a on-line aktualizácie softvéru. Ovládať sa dá dotykom, gestami, otočným controllerom, ale aj inteligentným hlasovým ovládaním. Úplnou novinkou v oblasti digitalizácie je navigácia BMW Maps. Tento cloudový systém má priniesť intuitívne zadávanie cieľa a mimoriadnu presnosť, pričom berie do úvahy aktuálne dopravné informácie.

Prepracovaný podvozok s rozložením hmotnosti v pomere 50 : 50 je štandardne vybavený aktívnym riadením a za príplatok aj integrálnym aktívnym riadením s natáčaním zadných kolies, ktoré je k dispozícii pre všetky verzie, vrátane plug-in hybridných. Kombi Touring dostalo už v základe vzduchové odpruženie zadnej nápravy. Vybrať si ale môžete aj športový M podvozok alebo adaptívny podvozok Adaptive Drive s aktívnymi tlmičmi a aktívnymi stabilizátormi, ktorý je dostupný pre 6-valcové verzie. Vrcholový 8-valec M550i xDrive disponuje špecifickým adaptívnym M podvozkom a za príplatok aj podvozkom M Proffesional, ktorý pridáva riadenie zadných kolies. Vynovené BMW 5 bude naďalej schádzať z výrobných liniek závodu v Dingolfingene a niektoré verzie z rakúskeho závodu Magna Steyr v Grazzi. K zákazníkom sa dostane v júni.

BMW 5 - 2020
BMW 5 - 2020
+38BMW 5 - 2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ