Tesla mala ďalší incident. Jej autopilot prehliadol celý kamión
Sme blízko alebo ďaleko od toho, keď prevezmú naše autá riadenie za nás? Odpoveď nie je ľahká. V tejto otázke je veľa skeptikov, ale aj optimistov. Najnovší incident Tesly, ktorý sa stal na Taiwane, však nasvedčuje, že pravdu budú mať skôr tí, ktorí si myslia, že autonómne riadenie je stále len hudbou budúcnosti. Inak by sa Tesle 3 nemohlo stať to, čo sa stalo. Jej elektronika v režime aktivovaného autopilota totiž nezaregistrovala počas dňa prevrátené nákladné auto na trojprúdovej rýchlostnej komunikácii.
Biela Tesla 3 doň bez náznaku reakcie asistenčných systémov vrazila v plnej rýchlosti. Pritom medzi Teslou a prekážku na ceste sa nenachádzalo žiadne iné vozidlo ani iný objekt, ktorý by elektronike zamedzil vo „výhľade“. Päťdesiattriročný vodič Huang vraj havaroaný kamión zaregistroval, ale v režime autonómnej jazdy sa spoliehal na elektroniku. Na brzdy dupol až v poslednej chvíli, keď už nebolo možné zrážke zabrániť. Našťastie vyviazol len s drobnými zraneniami, keďže narazil do mäkkej nadstavby nákladiaku, ktorá kolíziu zmiernila.
Tak či tak taiwanský incident ukazuje na dve slabiny autonómneho riadenia. Na jednej strane dokazuje, že elektronika nie je všemocná a dokáže zlyhať práve vtedy, keď ju najviac potrebujeme, a na druhej, že vodiči sa na ňu bezbreho spoliehajú, čo je ešte nebezpečnejšie. Tesla má pritom so svojím systémom autopilota problémy už dlhšie. Jej kamery a senzory nevedia dostatočne spoľahlivo rozoznať svetlé statické objekty v slnečnom počasí. Schopnosti by dokázal zlepšiť takzvaný lidar, teda laserový radar, ktorý však Tesla nepoužíva.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ