Subaru Levorg: Japonské kombi možno potrápi aj Octaviu


Situáciu by mohla zlepšiť druhá generácia, ktorá už začína vystrkovať rožky. Široký výber pohonov a verzií však opäť nečakajte. Levorg staví opäť na jediný motor, no po všetkých stránkach prekoná svojho predchodcu. Dizajn očakávanej novinky naznačila už vlaňajšia štúdia Levorg Prototype STI. Ten sa vyznačuje ostrejšími líniami, väčším počtom prelisov a užšími reflektormi. Že ide o Subaru je však stále zjavné na prvý pohľad. V podstate ide o vydarenú evolúciu. To ale neplatí o technike. Základom druhej generácie je totiž platforma Subaru Global Platform, takže aj Levorg sa technologicky konečne zaradí medzi novšie modely Impreza či XV. V podstate tu máme Imprezu kombi.

Nová architektúra prináša nielen väčšiu tuhosť karosérie, nižšiu hmotnosť a ešte suverénnejšie správanie na ceste, ale aj väčšie rozmery. Na rázvore s hodnotou 2 670 mm pribudli užitočné dva centimetre a celková dĺžka narástla o 65 mm na konečných 4 755. To znamená priestrannejší interiér aj väčší batožinový priestor. Pod zadným vekom bude slušných 561 litrov, čo je zlepšenie o 39 litrov. Na najlepších v triede to síce nestačí, ale Levorgu to nepochybne prospeje. Kabína sa tiež bude môcť pochváliť virtuálnym kokpitom s uhlopriečkou 12,3 palca a novým infotainmentom s 11,6-palcovou dotykovou obrazovkou. Verzia STI Sport pridá anatomické sedadlá, hliníkové pedále či športový volant a hlavicu voliča prevodovky.

Najväčšia zmena sa však odohrá pod kapotou. V Levorgu totiž skončí preplňovaný motor 1,6 Turbo aj európsky dvojliter. Ani sa niet čomu čudovať. Subaru nedávno oznámilo, že vyvíja novú generáciu preplňovaných agregátov a práve v Levorgu bude mať premiéru prvý z nich. Preplňovaný boxer ponúkne, z pre Subaru atypického objemu 1,8 litra, rovných 130 kW a 300 Nm krútiaceho momentu. Levorg si tak v Európe prilepší o 20 kW a v krútiacom momente o 103 Nm. Nová bude aj prevodovka Lineartronic. Samozrejme, celé to doplní neodmysliteľný pohon oboch náprav Subaru Symmetrical AWD s rovnako dlhými hnacími hriadeľmi kolies. Šušká sa aj o výkonnejšej verzii, ktorá by mohla mala mať rovných 200 koní (147 kW).

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ