Štart dieslov pri -40 °C? Je to 'drsné'. Tu sú videá zo Sibíri
Nízke teploty motorom príliš neprospievajú. Zvlášť tým dieselovým. Problém sa začína už s batériou, ktorej kapacita prudko klesá. A pritom práve v zime je potrebná na štart motora väčšia energia. Nafta tuhne, presnejšie stráca filtrovateľnosť. Parafín sa v nej mení na kryštály a upcháva filter. Pri teplotách pod mínus 20 stupňov Celzia to už nejde bez aditív, ktoré tomuto procesu bránia. A potom tu máme zamrznuté vstrekovače, olej, ktorý pripomína viac puding ako hmotu, ktorá má čosi mazať, a tiež problém s teplotou stláčaného vzduchu počas kompresie, ktorá je len tak na hrane, aby sa vstreknuté palivo dokázalo vznietiť.
Pozrite si štarty dieselov v teplotách hlboko pod nulouJednoducho, pre dieselový motor sú tuhé mrazy "peklom“. A je jedno, či máte Audi, Mercedes, Kiu, Renault, Daciu alebo Toyotu. Dokumentuje to aj priložené video štartujúcich naftových áut, ktoré pochádzajú prevažne z Ruska. Prečo práve odtiaľ? Kde inde by ste mohli bez laboratória otestovať štartovanie pri teplotách mínus 40 stupňov Celzia. Rusko je proste laboratóriom nízkych teplôt. Ako vidieť, motorom sa prebudiť k životu príliš nechce. A ak sa im to aj podarí, tak to ešte neznamená, že budú bežať ďalej. Žeraviace sviečky a aditíva v nafte sú niekedy na ruskú zimu málo. Často tak po pár sekundách zhasnú. A zvuky, ktoré pritom vydávajú, neveštia nič dobré.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ