Renault Duster: Do Ruska dorazilo ‘nové‘ rumunské SUV. Má motory snov
Duster je globálnym produktom skupiny Renault. Predáva sa preto nielen ako nám dobre známa Dacia, ale na niektorých trhoch aj s francúzskym logom, či dokonca ako Nissan Terrano. Jeho hlavným teritóriom je však stále Európa, a preto sa Renault s uvedením druhej generácie na mimoeurópske trhy neponáhľal. Len vlani sa Duster s logom Renaultu dostal do Južnej Ameriky a až teraz, takmer štyri roky od spustenia výroby, prichádza do Ruska. Tiež ako Renault. Kým v EÚ sa už šušká o úplne novom Dusteri na platforme CMF-B Low Spec, v Rusku je teda horúcou novinkou. A možno by ruský Duster prekvapil aj mnohých z nás. Toto totiž nie je iba o „prelepení“ loga.
Tým, že Duster dostal znak Renaultu, musel sa posunúť o čosi vyššie. Renault jednoducho nie je Dacia, a tak to dáva jasne najavo. Duster môže počítať s parádnou maskou nových Renaultov a dokonca s prídavnými reflektormi do hmly integrovanými do nadstavca predného nárazníka. Ešte viac zmien je však v interiéri. Ak vám nová palubná doska čosi pripomína, máte pravdu. Renault Duster si ju totiž požičal z SUV-kupé Renault Arkana, ktoré sa vyrába priamo v Rusku. To znamená elegantnejšie prieduchy ventilácie lemované chrómom, väčší infotainment aj modernejší volant. A keďže Rusko nie je „zošnurované“ emisnými limitmi tak ako Európa, budeme tamojším zákazníkom závidieť aj techniku pod kapotou.
Na výber budú mať spoľahlivý klasický atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra a výkonom 84 kW s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies, alebo ten istý motor posilnený na 86 kW, tentoraz so 6-stupňovým manuálom a pohonom 4×4. Táto kombinácia je v Európe dávno minulosťou, hoci tvorila gros predajov a zákazníci ju priam milovali. Nám ostal už 3-valec 1,3 TCe. A čo viac, ruský Duster môže mať aj plnokrvný dvojliter s výkonom 105 kW, tiež so 6-stupňovým manuálom a štvorkolkou. Až na vrchole ponuky sa objavuje nám známy preplňovaný 4-valec 1,3 TCe (110 kW), ktorý má štandardne pohon oboch náprav a za príplatok automatickú prevodovku CVT.
Chýbať nebude ani naftový 4-valec 1,5 dCi (80 kW). Ceny zverejnené ešte neboli, ale niet pochýb, že by sa nám určite páčili. Renault ich zverejní v najbližších týždňoch, pretože štart predaja je už naozaj za rohom. Kým však v Rusku bude tento derivát Dusteru slúžiť ešte niekoľko rokov, v Európe sa už pomaly môžeme pripravovať na celkom novú generáciu. Tá bude obsahovať aj predĺženú 7-miestnu verziu odvodenú od konceptu Dacia Bigster.© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ