Žart? Nie, Volkswagen premenujú v USA na Voltswagen!

Tomáš Andrejčák | 30.03.2021 20:00
Znie to ako predčasný prvoaprílový vtip. No toto bizarné rozhodnutie je realitou. K zmene názvu dôjde za Atlantikom už v máji.
Nový názov Voltswagen, ktorý obsahuje slovo... Foto: Volkswagen
VW - Voltswagen Nový názov Voltswagen, ktorý obsahuje slovo „volt“, akcentuje elektrickú budúcnosť nemeckej značky. Zatiaľ sa tak stane len v USA.

Volkswagen stavil budúcnosť na elektromobily. Zatiaľ má len dva, no už v roku 2025 ich chce predať rovný milión. Ponuka sa teda bude rýchlo rozširovať. A to nielen v Európe, ale aj za Atlantikom, kde povesť nemeckej automobilky utrpela škandálom Dieselgate. Náprava poškvrneného imidžu má na severoamerickom kontinente zahŕňať aj zmenu názvu. Možno sa vám to bude zdať ako predčasný prvoaprílový žart, ale od mája bude americké zastúpenie Volkswagenu premenované na Voltswagen. Výmena jediného písmena má byť potvrdením záväzku automobilky vyrábať čisté autá, ktoré urobia za naftovou kauzou hrubú čiaru. Odkazuje na to „elektrizujúce“ slovo Volt v novom názve.

„Myšlienka ľudového automobilu je samotnou DNA nášho bytia. Od začiatku prechodu na elektrickú budúcnosť sme preto tvrdili, že chceme vyrábať elektromobily pre milióny a nie elektromobily pre milionárov. Zmena názvu je vyjadrením našej viery v to, že sme pripravení urobiť elektromobilitu dostupnou pre každého,“ povedal Scott Keogh, prezident a výkonný riaditeľ Voltswagen of America. Ako si teda máme predstaviť označovanie súčasných a nových modelov? Nápis Voltswagen dostanú zatiaľ výlučne elektrické autá, v kombinácii s logom VW. Tie so spaľovacími motormi ponesú len logo VW.

Nová značka Voltswagen sa začne od mája šíriť v reklame, na webových stránkach a na sociálnych sieťach. Značenie s novým názvom sa neskôr objaví aj v predajnej sieti. Príde nám to i tak bizarné, najmä v čase, keď má Volkswagen, teda pardon Voltswagen, na americkom kontinente v ponuke jediný elektromobil, ktorým je SUV ID.4. Na druhej strane tým automobilka veľa neriskuje. Nemecký výrobca totiž za Atlantikom nikdy nedosiahol predaje, po ktorých túžil. Kauza Dieselgate a následná pandémia zoškrtali registrácie ešte viac. Takže nemá čo stratiť. V Európe môžeme byť pokojní, nič podobné sa tu nechystá.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ