Citroën C-Élysée dorazí aj na Slovensko

Václav Lipavský | 20.06.2012 09:37
Citroën C-Élysée Foto:
Nový sedan od Citroënu dostane motor 1.2 VTi (53 kW/110 Nm) upravený aj na spaľovanie menej kvalitného benzínu.
Aj slovenskí zákazníci sa môžu na konci roka tešiť na Citroën C-Élysée. Za zvláštnym označením čakajte sedan, ktorý je technickým príbuzným Peugeotu 301.

Nový model Citroënu, rovnako ako Peugeot 301, je akousi jednoduchšou verziou určenou pre trhy strednej a východnej Európy. Povedané ľudskou rečou, nebude na nich nič, čo by výrazným spôsobom mohlo zodvihnúť ich predajnú cenu. Citroën skrátka postavil auto, ktoré ponúkne príťažlivé tvary, dostatok vnútorného priestoru, solídnu techniku a čo je dôležité, bude pre ľudí dostupné.

Citroën C-Élysée má byť pre ľudí dostupný. Na... Foto: Citroën
Citroën C-Élysée Citroën C-Élysée má byť pre ľudí dostupný. Na konci roka uvidíme, čo si koncern PSA pod týmto pojmom vlastne predstavuje.

Základnými rozmermi 4430/1710/1470 mm a rázvorom 2650 mm bezpečne zapadá do nižšej strednej triedy, hanbiť sa však nebude ani za výbavu. Tá sa podľa automobilky bude v jednotlivých krajinách líšiť, no všade by mali byť k dispozícii štyri airbagy, ABS, ESP, či klimatizácia. Za príplatok si do C-Élysée potom dokúpite prakticky to isté, čo do hatchbacku C4.

Batožinový priestor má základný objem 506 l (rovnako ako Peugeot 301), pričom podľa automobilky budú mať zadní cestujúci na kolená priestor s dĺžkou 120 mm (čo to presne znamená, netušíme).

Schopný jazdy aj na horší benzín

Koncern PSA pre svoje nové sedany vyčlenil dva benzínové a jeden naftový motor. Základom bude trojvalec 1.2 VTi (53 kW/72 k) upravený aj na spaľovanie benzínu horšej kvality. Ak to nie je len marketingová fráza, mohlo by ísť o skutočne zaujímavý motor s odolnejším vstrekovacím zariadením. So štandardným benzínom (BA95) mu výrobca udáva kombinovanú spotrebu 5 l/100 km, s klesajúcou kvalitou paliva spotreba samozrejme stúpne. Kombinovať sa bude s päťstupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou.

Silnou stránkou auta majú byť aj prijateľné... Foto: Citroën
Citroën C-Élysée Silnou stránkou auta majú byť aj prijateľné prevádzkové náklady.

Druhým benzínovým motorom bude štvorvalec 1.6 VTi (85 kW/115 k), ktorý už bude výrobca kombinovať aj plnohodnotnou automatickou prevodovkou. Jeho spotrebu však zatiaľ neudali.

Priaznivcom nafty je určený štvorvalec 1.6 HDi (68 kW/92 k) kombinovaný výlučne s manuálnou prevodovkou a kombinovanou spotrebou 4,1 l/100 km.

Čo je v dnešnom, výrazne spotrebne orientovanom svete až nečakané, Citroën C-Élisée je údajne konštrukčne prispôsobený skutočnosti, že pre mnohých klientov bude predstavovať dlhodobejšiu investíciu. Nejde len o dobrý pomer úžitkovej hodnoty a ceny, ale aj o riešenia, ktoré by mali výrazným spôsobom znižovať dlhodobejšie prevádzkové a servisné náklady (skrátka namiesto výmeny sa budú dať niektoré veci lacnejšie opraviť a pod.).

Bratranec

Z pohľadu techniky dostane Citroën C-Élisée prakticky identickú dvojičku Peugeot 301. Najvýraz­nejšími rozdielmi bude pochopiteľne karoséria. Základné rozmery, objem kufra a motorová ponuka však budú rovnaké. Otázkou zostáva len rozsah výbav, ten sa však dozvieme až po uvedení týchto modelov na slovenský trh. Stať by sa tak malo už na konci tohto roka.

Peugeot 301 prichádza s identickou technikou... Foto: Peugeot
Peugeot 301 Peugeot 301 prichádza s identickou technikou ako C-Élysée.
Aj v tomto prípade bude mať kufor objem 506 l. Foto: Peugeot
Peugeot 301 Aj v tomto prípade bude mať kufor objem 506 l.