TÜV Report: Neohúria, no sú spoľahlivé. Tieto 3 autá sú v bazároch neprávom prehliadané
Automobilový priemysel aj trh zažíva turbulentné časy. Na jednej strane sa musí prispôsobovať prísnym často sa meniacim pravidlám, na druhej musí reagovať na krízy v dodávateľskom reťazci, ktoré sa prehĺbili počas pandémie ochorenia COVID-19 a vojenského konfliktu medzi Ukrajinou a Ruskom.
Stúpajú preto ceny nových áut, no zároveň sa to prejavuje aj na trhu s ojazdenými vozidlami. Nájsť spoľahlivé modely s primeraným množstvom najazdených kilometrov a za rozumnú cenu je náročné, a tak prichádzajú na rad kompromisy. Jedným z najprijateľnejších je dizajn a prestíž značky. Pre niekoho sú to podstatné parametre, no ak má byť účelom auta hlavne slúžiť majiteľovi za čo najnižšie náklady, vzhľad je druhoradý.
Čítajte aj TÜV Report 2023: Megarebríček spoľahlivosti áut je vonku. Toto sú jeho hviezdy a prepadákyModely na nasledujúcich stranách sa objavili na trhu v prvom desaťročí nového milénia. Vek teda nie je ich najsilnejšou stránkou. V predaji boli len krátku dobu, čo má na svedomí nie príliš vydarený dizajn a silná konkurencia v ich segmentoch. Nešlo však o nevydarené pokusy, a tak sú aj po rokoch pomerne spoľahlivé a prívetivé z hľadiska údržby. Potvrdzujú to dáta štatistiky spoľahlivosti TÜV Reportu, ktoré vychádzajú z pravidelných technických kontrol. Aj po rokoch dokážu stále vytŕčať z radu.
Suzuki Splash
Japonská automobilka sa vždy snažila ponúknuť kompaktné a praktické autá za prijateľnú cenu. Model Spalsh vznikol v spolupráci s Opelom, ktorý bol vtedy v amerických rukách koncernu General Motors. Napriek dĺžke len 3,7 metra je Suzuki Spash priestranné auto a trojvalcové aj štvorvalcové motory majú primeranú spotrebu paliva.
Volkswagen Lupo
Kým modely Polo a Golf sú známymi pojmami, menšie Lupo sa už takej slávy nedočkalo. Malé auto hlavne do mestskej premávky nebolo zrovna lacné a ani neohurovalo výbavou. Rozhodne však nešlo o nekvalitné auto a dnes sa predáva za nízke čiastky, keďže dizajnovo pripomína starú školu z Wolfsburgu. Základné pohonné jednotky sú na dnešnú dobu slabé, no pri hmotnosti okolo jednej tony to nie je tragické. Navyše existovala aj verzia GTI s 1,6-litrovým motorom. Tá však už bude rozhodne drahšia.
Honda Civic VII
Japonský hatchback v siedmej generácii je nepochybne už starým autom, no stále možno nájsť zachovalé kusy. Hoci nájazd kilometrov už bude značný, overená technika môže pri dobrej údržbe ešte dobre poslúžiť. Vzhľadom patrí k nevýraznému priemeru, no poteší vnútorným priestorom.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ