Test: Dvakrát Renault Kangoo - jeden je skvelý, druhý nás veľmi nenadchol

Renault Kangoo sme na test získali v dvoch prevedeniach. Ako praktický rodinný minivan s modelovým označením TCe 130 EDC, pod ktorým sa skrýva variant s benzínovým motorom s objemom 1,33 litra s výkupnom 96 kW, respektíve 130 koní, doplnený dvojspojkovou 7-stupňovou prevodovkou EDC. Druhým do partie bol úžitkový dvojmiestny Renault Kangoo Van e-Tech Electric. Ako už napovedá jeho názov, vybavený bol elektromotorom s maximálnym výkonom 90 kW, čo je 120 koní a energiu mu dodávala batéria s využiteľnou kapacitou 45 kWh. Pozrime sa na oba modely podrobnejšie.
Ide to aj bez mreže
Obrovským benefitom osobnej verzie je, že na rozdiel od konkurencie, ju môžete kúpiť bez problému so spaľovacím motorom bez toho, aby ste ju museli registrovať v kategórii N1. Teda ako ľahké úžitkové vozidlo s deliacou prepážkou za sedadlami. Takých áut v tejto kategórii už nie je veľa, kvôli emisnej politike ich prakticky všetci konkurenti ponúkajú výlučne v elektrickej verzii. Okrem testovanej motorizácie je stále osobné Kangoo dostupné aj s naftovým motorom. Ak ste aktívna rodina a do takéhoto auta sa balíte na dlhšie cesty za hranice všedných dní, tak diesel je na nezaplatenie.
Práve „balenie“ je dôvodom, prečo ľudia volia osobné minivany. Sú pre nich zaujímavé nielen vďaka tomu, že majú obrovský batožinový priestor z hľadiska objemu, ale aj preto, že vďaka špecifickej karosérii je tento priestor dostatočne vysoký na to, aby sa vám tam jednoducho zmestili aj rôzne neštandardné športové potreby, kempovacie a rybárske vybavenie a podobne.
Kangoo sa v tomto smere môže pochváliť batožinovým priestorom s kapacitou takmer 780 litrov (2 800 so sklopenými sedadlami) a nízko umiestnenou nakladacou hranou. Navyše má modulárne lyžiny, takže pri montáži strešného boxu nepotrebujete priečniky. Oceňujeme na ňom aj nízku nakladaciu hranu a možnosť v prípade potreby jednoducho zasunúť kryciu roletu batožinového priestoru za operadlá zadných sedadiel.
Praktické riešenia
Taktiež zadné sedáky viete skryť do podlahy a preklopiť operadlá zadných sedadiel tak, že dostanete rovnú plochu. To je super, len sedáky sú kvôli tomu o niečo kratšie a nie práve najkomfortnejšie. Na operadlách predných sedadiel sú praktické výklopné stolíky. Úložných priestorov je v aute taktiež dostatok a oceňujeme aj posuvné dvere na oboch stranách, čo výrazne uľahčuje prístup. Celý interiér je spracovaný naozaj kvalitne a chválime, že všetko potrebné je úplne na dosah. Kangoo si navyše zachovalo všetky dôležité ovládače v hardvérovej podobe, takže sa nepotrebujete každú chvíľu „hrabať“ v menu infotainmentu.
A keď už spomíname motory, ak sa pozriete do cenníku, zistíte, že v rámci svojej kategórie a v porovnaní s najbližšou konkurenciou má Kangoo výborný pomer cena/hodnota, stále patrí k cenovo naozaj dostupným autám.
V základnej verzii TCe 100 (75 kW/100 koní) ho kúpite už za 22 600 eur. „Naše“ testované výkonnejšie TCe 130 (96 kW/130 koní) začína na sume 23 800 eur.
Keď ho chcete s automatom, je dostupné iba vo vyššej z dvoch ponúkaných výbav (Equilibre a Techno), no stále má pomerne sympatickú cenu, začínajúcu na sume 27 500 eur. Základný diesel Blue dCi 95 (70 kW/95 koní) štartuje na sume 24 400 eur, výkonnejší variant Blue dCi 115 (85 kW/115 koní) je o tisícku drahší.
Živý motor, dobrý automat
My sme testovali benzínový štvorvalec s objemom 1,33 litra v kombinácii s automatickou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. K ich spolupráci nemáme výhradu, dokonca motor je až prekvapivo živý a dobre zaberá už od nízkych otáčok. Navyše ani automat sa ho nesnaží za každú cenu „dusiť“ a držať v extrémne nízkych otáčkach. Spotreba však bola o niečo vyššia, než sme čakali, no stále ešte v rozumných medziach.
Deklarovaný priemer 6,9 litra sa nám dosiahnuť nepodarilo, pri približne rovnomernom rozložení ciest medzi mesto, okresky a diaľnice sme dosiahli priemer 7,6 litra, trochu ho kazili diaľnice, kde sme sa pohybovali nad osemlitrovou hranicou.
Dôležitejšie ale je, že v meste s ním v pohode dokážete jazdiť tesne nad hranicou šesť litrov, čo je výborné. Auto je navyše dobre odhlučnené, podvozok veľmi slušne zvláda nerovnosti a auto prekvapilo veľmi dobrou stabilitou v zákrutách, kde sa nakláňa len minimálne. Niet sa však čo diviť, Kangoo stojí na platforme CMF-C, rovnakej ako Mégane.
Z nášho pohľadu je silnou stránkou Kangoo v jeho „civilnej“ inkarnácii široká ponuka motorov, vrátane naftových, a stále veľmi dobre nastavené ceny. Testovaná verzia, ktorá spája najsilnejší benzínový agregát s automatom jazdí veľmi dobre, len treba rátať s o niečo vyššou spotrebou. Z pohľadu šoféra má Kangoo veľmi dobre vyriešenú aj vnútornú ergonómiu, silnou stránkou auta je aj dostatok odkladacích priestorov.
Elektrická dodávka
Druhým testovaným modelom bolo Kangoo Van e-Tech, teda úžitková dvojmiestna dodávka s pevnou prepážkou za prednými sedadlami. Teda, aby sme boli presní – čiastočne pevnou. Testovali sme totiž verziu so zaujímavým prílastkom „Open Sesame by Renault“. Skrýva sa pod ním super vec – sedák na spolujazdcovom sedadle môžete sklopiť do podlahy a operadlo cezeň preklopíte, takže sa dostanete do roviny podlahy. Následne prepážku za spolujazdcom môžete otvoriť smerom dopredu a v tejto pozíciu ju zaaretujete. Tým získate možnosť prepravovať v aute predmety s dĺžkou vyše troch metrov.
Otvorená prepážka navyše v tejto polohe stále chráni aj šoféra a oddeľuje ho od nákladového priestoru. Prepážka sa pritom otvára tak jednoducho, ako obyčajné dvere. Predné dvere spolujazdca otvoríte až do pravého uhla a keďže tam nie je B-stĺpik, po otvorení bočných posuvných dverí získate naozaj obrovský bočný vstupný priestor (1 446 m!). Kufor zvládne náklad niečo nad 600 kilogramov. Aj keď auto zaťažíte, na spotrebe sa to podpíše menej, než sme čakali.
Kufor je veľmi dobre prístupný aj osvetlený, v aute sme mali v nákladnom priestore aj príplatkové drevené obloženie. Je však nepraktické, pretože sa veľmi ľahko poškriabe, resp. mechanicky poškodí. Skúste to bez neho a ušetrených 500 eur investuje do niečoho praktickejšieho. Napríklad do vnútorného digitálneho zrkadla, kam sa obraz prenáša z kamery, umiestnenej v zadnej časti strechy. Tiež by sme privítali plastovú ochranu vnútorných blatníkov, ktoré sú tiež náchylné na poškriabanie.
Zaujímavosťou je, že tento elektromobil štartujete nie tlačidlom, ale úplne klasickým výklopným kľúčom, bezkľúčové štartovanie je však k dispozícii za minimálny príplatok okolo sto eur. Je určite praktickejšie, ale nám sa tento „oldschoolový“ kľúčový nápad celkom páčil.
Slabšia batéria, nižší dojazd
Problémom podľa nás je, že elektrické Kangoo má batériu s kapacitou len 45 kWh. To považujeme za veľký hendikep v čase, keď napríklad Škoda ide montovať do nového plug-in hybridného Superbu batériu kapacitou cca 25 kWh. Papierovo by ste mali s autom dosiahnuť 300-kilometrový dojazd, no je to takmer nemožné. Aj keď sme sa naozaj snažili, jazdili v teplom počasí s prázdnym autom defenzívnym spôsobom, tak sme sa dostali len mierne nad 250 kilometrov, priemerná spotreba bola pritom 14,5 kWh, čo je veľmi dobrá hodnota.
Avšak s naloženým autom a v zime budete radi, ak sa dostanete na 200-kilometrovú hranicu. To pri úžitkovom aute dáva zmysel len pri veľmi špecifickom použití. My sme napríklad aj v lete s prázdnym autom jazdili po diaľnici rýchlosťou mierne nad sto kilometrov so spotrebou už nad 20 kWh.
Kangoo budete teda často nabíjať, takže určite odporúčame príplatkové rýchlejšie nabíjanie s výkonom až 85 kW, za ktoré dáte 800 eur. Mali sme ho aj my, batériu s ním nabijete z 15 na 80 percent približne za 40 minút, keďže po dosiahnutí cca 60 percent kapacity nabíjací výkon začne dosť výrazne klesať. Z nabíjačky so striedavým prúdom (22 kW) auto z 15 na 80 percent nabijete za hodinku, z domáceho wall-boxu (7,4 kW) za cca 5 hodín. To nie sú zlé hodnoty. Praktické je, že auto sa nabíja spredu, nabíjacie konektory sú pod výklopným logom v prednej maske.
Rozumné ceny
Z hľadiska jazdy sa nenaložený van správa o niečo nervóznejšie pri prejazde nerovností, nie je to však nič dramatické, pretože to zmierňujú batérie v podlahe. Tie v porovnaní so spaľovacou verziou nijako neobmedzujú priestor pre náklad. Taktiež je interiér trochu hlučnejší, opäť je to však daň za otvorený priestor dozadu a autu to nemožno vyčítať. K ergonómii však nemožno mať vážnejšiu výhradu, prístup k základným funkciám je jednoduchý, rovnako ako pohyb menu dotykového infotainmentu s 8-palcovým displejom. Odkladacích priestorov v kabíne je dosť a k dispozícii je aj odnímateľný držiak na smartfón, ktorý si môžete dať jednoducho napravo alebo naľavo od volantu.
Z nášho pohľadu má vďaka skromnejšej 45 kWh batérii nákladné elektrické Kangoo limitovaný dojazd a tým pádom aj limitované praktické využitie. Ak ste kuriérom a pohybujete sa po meste so zastávkami rádovo po stovkách metrov a najazdíte takto nejakých 50 až 100 kilometrov, môže byť toto auto aj z ekonomického hľadiska super voľbou. Vo verzii EV45 11 kW s dĺžkou L1 ho môžete kúpiť už za 31 700 eur, čo na pomery elektroáut nie je vysoká cena.
Avšak v základnej benzínovej verzii TCe 100 ho môžete mať už za 17 400 eur a vo výbave Extra Open Sesame by Renault, kde je aj otvoriteľná prepážka a sklopné predné sedadlo za 18 300 eur. Za 18-tisíc eur dostanete základnú naftovú verziu Blue dCi 75 a za 21 100 eur výkonnejšiu verziu Blue dCi 115 EDC s dvojspojkovým 7-stupňovým automatom. Z nášho pohľadu dávajú pri tomto aute spaľovacie verzie oveľa väčší zmysel jednak z pomeru cena/hodnota, jednak z hľadiska praktického využitia.
Technické údaje, rozmery a ceny

Rozmery, objemy, hmotnosti | Renault Kangoo TCe 130 EDC |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 486 |
Šírka (mm) | 1 919 (bez zrkadiel) |
Výška (mm) | 1 838 |
Rázvor (mm) | 2 716 |
Objem batožinového priestoru(l) | 775 |
Objem palivovej nádrže (l) | 54 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 594 |
Technické údaje | Renault Kangoo TCe 130 EDC |
---|---|
Typ motora | zážihový |
Zdvihový objem motora (cm3) | 1 333 |
Počet valcov | 4 |
Výkon (kW/k pri ot. za min.) | 96/130 pri 4 500 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 240 pri 1 500 |
Prevodovka | aut. 7st., dvojspojková EDC |
Poháňaná náprava | predná |
Max. rýchlosť (km/h) | 184 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,6 |
Spotreba (kombinovaná, WLTP) (l/100km) | 6,8 – 6,9 |
Spotreba (test) (l/100km) | 7,6 |
Ceny (vrátane DPH) |
Základná cena Renault Kangoo (TCe 100) | 22 600 eur |
Základná cena Renault Kangoo (TCe 130 EDC, automat 7st.) | od 27 500 eur |

Rozmery, objemy, hmotnosti | Renault Kangoo Van e-Tech Electric, L1 |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 486 |
Šírka (mm) | 1 860 |
Výška (mm) | 1 808 |
Rázvor náprav (mm) | 2 716 |
Objem nákl. priestoru (m3) | 3,8 |
Nákladný priestor (dĺžka, mm) | 1 810 (3 053 s var. prepážkou) |
Nákladný priestor (šírka medzi stenami, mm) | 1 517 |
Nákladný priestor (šírka medzi podbehmi, mm) | 1 247 |
Nákladný priestor (výška, mm) | 1 215 |
Max. povolená hmotnosť (kg) | 2 220 |
Technické údaje, spotreba a dojazd | Renault Kangoo Van e-Tech EV45 22 kW |
---|---|
Max. výkon (kW/k pri ot. za min.) | 90/120 pri 3 673 – 10 000 |
Max. krút. moment (Nm) | 245 |
Prevodovka | jednostupňová, automatická |
Kapacita batérií (celková, kWh) | 45 |
0 – 100 km/h (s) | 11,6 |
Maximálna rýchlosť km/h | 130 |
Spotreba na 100 km (kWh) | 18,7 |
Spotreba počas testu (l) | 14,9 |
Dojazd (km) | 300 |
Dojazd počas testu (km) | cca 240 – 270 |
Čas nabíjania | Renault Kangoo Van e-Tech, batéria 75 kWh |
---|---|
DC 80 kW 15% – 80% (min) | 37 |
AC 11 kW 10% – 100% (h) | 3,7 h |
AC 22 kW 15% – 80% (h) | 1,5 h |
2,3kW domáca zásuvka (h) | 23 |
Ceny a výbavy | Renault Kangoo Van e-Tech L1 |
---|---|
Zákl. cena Renault Kangoo Van e-Tech, EV45 11 kW, batéria 45 kWh, L1 (€) | 31 700 |
Zákl. cena Renault Kangoo Van e-Tech EV45 22 kW, batéria 45 kWh (€), L1 | od 33 000 |
Cena test. auta | 36 295 |
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ