Aktívny retardér bude trestať len rýchlych vodičov
Navyše nie je zabudovaný na vozovke, čím by tvoril pevnú prekážku, ale v nej. V bežnom stave je v úrovni vozovky, no ak prichádza auto porušujúce rýchlosť, zasunie sa kovová platňa retardéra 6 cm do hĺbky. Tým vznikne žľab, ktorý donúti vodiča spomaliť, alebo ho potrestá ranou do náprav. Samozrejme, aktívny retardér spolupracuje s radarom merajúcim rýchlosť prichádzajúcich áut. Švédski autori projektu tvrdia, že takýto retardér nepoškodzuje vozidlá a je spravodlivejší. Vodiči dodržujúci dopravné predpisy po ňom prejdú bez akýchkoľvek problémov. Kovová platňa ostane vo výške cesty. Nevýhodu vysokej ceny zariadenia vraj kompenzuje dlhšia životnosť. Kým bežný retardér vytvorený gumovým hrboľom alebo betónom vydrží maximálne desať rokov, Actibump stačí pravidelne servisovať.
Takmer dvojročné skúšky v reálnej prevádzke dopadli pozitívne. V Lingopingu teda plánujú inštalovať ďalšie zariadenia.