Test: Honda Jazz. Žiadne iné auto nedokáže tak čarovať s vnútorným priestorom

Martin Domček | 27.07.2025 07:00
Jazz ponúka nielen maximálne variabilný interiér, ale aj naozaj úsporný pohon, s ktorým v meste možno jazdiť aj pod štyri litre. Aktuálne má aj zaujímavú cenu.
Testované auto malo príplatkový balík Funcional... Foto: Pravda, Martin Domček
Honda Jazz 1.5 Hybrid (2025) Testované auto malo príplatkový balík Funcional Fun s oranžovými doplnkami v exteriéri aj v interiéri. Lacný nie je, ale auto naozaj oživil.

Honda v uplynulom roku s predajom 671 vozidiel patrila k japonským značkám s relatívne slabšími výsledkami. Podarilo sa jej predať o niečo viac áut než Subaru, no menej než Mazda a na „čísla“, aké robí Toyota, najsilnejšia japonská značka na našom trhu, sa díva z pomerne veľkej diaľky. Za prvý polrok tohto roka umiestnila Honda na slovenskom trhu 384 áut, čo značí, že jej predaje budú na približne rovnakej úrovni ako v uplynulom roku.

Neprávom opomínaný

Je tu však jedna výnimka, a to model Jazz, teda auto, ktorého test práve čítate. Ide o model, ktorý aj napriek množstvu praktických vymožeností mierne diskvalifikovala relatívne vysoká základná cena. Tá je totiž v kategórii malých áut jednoznačným určovateľom toho, či bude daný model úspešný alebo neúspešný. V uplynulom roku sa na Slovensku predalo len 32 kusov z tohto modelu. Avšak už v polovici tohto roka sa ich predalo o desať viac ako za celý rok 2024. Môže za to facelift, ktorý však bol naozaj decentný, no predovšetkým dočasná úprava ceny, ktorá naprieč výbavami klesla o 3 500 eur, takže v základe Jazz kúpite už za cenu mierne nad hranicou 22-tisíc eur, čo je rozhodne, pri zohľadnení jeho ďalších výhod, „slovom do bitky“. Nižšia cena platí predbežne do konca augusta.

Horizontálne riešená prístrojová doska je z... Foto: Pravda, Martin Domček
Honda Jazz 1.5 Hybrid (2025) Horizontálne riešená prístrojová doska je z hornej strany dokonale plochá, neprečnieva ani displej infotainmentu.

V predošlom odstavci spomíname, že zľava platí naprieč výbavami, avšak nie naprieč motorizáciami. To platí preto, lebo v prípade slova „motorizácia“ množné číslo netreba, v ponuke je totiž jediná. Tá je však tak prepracovaná a efektívna, že alternatívu k nej vôbec netreba.

Dizajn Jazzu zostal aj po facelifte aerodynamicky efektívny a zachoval si svoju vajíčku podobnú siluetu. Výrazne sa však zmenila predná maska, ktorá pôsobí dynamickejšie a športovejšie a „ostrejšie“ vyzerá aj zadný nárazník. Vďaka úzkym A-stĺpikom a skrytým predným stieračom je z auta veľmi dobrý výhľad. Poznávacím znamením sú veľké predné LED svetlá s výrazným svetelným podpisom. Predná kapota je relatívne krátka, čo prispieva k zväčšeniu vnútorného priestoru, ktorý, spolu s jeho flexibilitou a schopnosťou operatívne sa prispôsobiť rôznym spôsobom využitia, patrí k jeho najväčším výhodám. Mnohé malé autá sa zámerne snažia pôsobiť zvonku robustnejšie, pri Jazze je to naopak, zvonku pôsobí kompaktne, vnútri priestorom prekvapí.

Bližšie sme sa pozreli na modernizovanú Hondu HR-V
Video

Interiér prešiel len decentnými zmenami, ktoré posilňujú prémiový charakter kabíny. Použité boli nové materiály čalúnenia a celkovo sa zlepšila vnímaná kvalita. Všetky verzie majú 9-palcový dotykový displej infotainmentu, ktorý je doplnený o 7-palcový digitálny prístrojový štít, oba sú súčasťou horizontálne ladenej prístrojovej dosky nad hranu ktorej nevyčnieva ani stredový displej. Oba displeje majú prehľadnú a jednoduchú grafiku, ktorá by si možno z hľadiska modernizácie zaslúžila už nejaký ten vizuálny „update“. Ovládanie klimatizácie je kompletne zverené hardvérovým ovládačom, rovnako ako ovládanie hlasitosti a voľby jazdných režimov. Jazz je autom s veľmi dobrou ergonómiou a optimálnym pomerom tlačidiel a dotykového ovládania.

Dokonalá variabilita

To, čo vás však jednoznačne pri tomto aute s dĺžkou len jemne presahujúcou štyri metre, prekvapí najviac, je veľký vnútorný priestor, ktorý narástol aj vďaka pomerne veľkej výške auta, ktorá je 1 526 mm. Nejde však len o výšku, sedenie vpredu je mimoriadne komfortné (aj vďaka sedlám zmierňujúcim únavu), no aj vzadu je prekvapivo veľa miesta aj v oblasti kolien, čo je Achillovou pätou väčšiny menších áut. A pritom zostal ešte aj priestor na pomerne veľký kufor so základným objemom prevyšujúcim 300 litrov.

Honda Jazz 1.5 Hybrid (2025)
Honda Jazz 1.5 Hybrid (2025)
+12Honda Jazz 1.5 Hybrid (2025)

Zvláštnu pozornosť si zaslúžia zadné sedadlá, ktoré síce nie sú posuvné, no dá sa s nimi “čarovať“ úplne inak. V prvom rade – viete ich sklopiť tak, že v kufri budete mať takmer rovnú podlahu a jeho objem razom narastie na úctyhodných 1 205 litrov. A tam sa už toho dá naložiť naozaj veľa, aj vďaka nízko umiestnenej nakladacej hrane. To však nie je všetko.

Sedáky zadných sedadiel viete vyklopiť aj nahor, podobne ako na sedadlách v kine. Tým pádom vám za prednými sedadlami vznikne hlboká vanička, kam možno naložiť nadštandardne vysoké predmety. A preveziete tam aj tie skutočne dlhé. V tom prípade sklopíte zadné sedadlá, zo sedadla predného spolujazdca vytiahnete hlavovú opierku a operadlo sklopíte do takmer ležiacej polohy. Samozrejme, bude tam schod, ale naložíte tam napríklad bez problému aj časti vysokej rozloženej skrine a podobne.

V meste pod 4 litre

Jednou z najvýraznejších zmien je vylepšenie pohonného ústrojenstva. Všetky verzie Jazzu sú vybavené štandardne hybridným systémom e:HEV s elektromotorom, doplneným 1,5-litrovým benzínovým štvorvalcom. Celkový výkon systému narástol z pôvodných 80 kW na 90 kW, teda 122 koní, pričom elektrický motor dosahuje maximálny krútiaci moment 253 Nm. Hlavným motorom je totiž elektromotor , ktorého výkon stúpol po modernizácii z 80 na 90 kW. Energiu čerpá z malej batérie s kapacitou 0,78 kWh ale najmä z generátora, ktorého úlohu plní atmosférický 4-valec 1,5 i-VTEC s výkonom zvýšeným zo 70 na 79 kW.

Honda Jazz 1.5 Hybrid (2025)
Honda Jazz 1.5 Hybrid (2025)
+14Honda Jazz 1.5 Hybrid (2025)

Aj spaľovací motor sa dokáže cez spojku prepojiť s prednými kolesami priamo, no deje sa tak len občas, napríklad pri ustálenej rýchlosti. Jazz pri prudkom zrýchlení vie dokonca simulovať radenie rýchlostí. Motor sa vytáča a potom jeho otáčky padnú, akoby ste preradili na vyšší prevod. Dynamika nie je omračujúca, veď na stovku to trvá Jazzu 9,6 sekundy, zlepšilo sa však pružné zrýchlenie. V meste sa z hľadiska dynamiky sťažovať rozhodne nebudete, pretože 253 Nm krútiaci moment elektromotora máte k dispozícii prakticky od nulových otáčok.

Honda Jazz sa však rozhodne na nejaké športové auto nehrá, zato však vie byť vďaka sofistikovanému hybridnému pohonu neskutočne úsporná v meste, kde dokážete jazdiť aj s priemerom hlboko pod štyri litre. Na okreskách budete jazdiť so spotrebou medzi 4 a4,5 litrami a na diaľnici medzi 5,5 a 6 litrami. My sme dosiahli celkový priemer za test presne 5 litrov, no viac než polovica z odjazdených kilometrov pripadla na diaľnice, štvrtina na mesto a necelá štvrtina na okresky. Ak budete jazdiť prevažne v meste, bez problému môžete mať s týmto autom dlhodobý priemer len niečo málo nad štyrmi litrami – a to je absolútne skvelé.

Prekvapil nás priestor v kabíne pre zadných... Foto: Pravda, Martin Domček
Honda Jazz 1.5 Hybrid (2025) Prekvapil nás priestor v kabíne pre zadných cestujúcich - a to nielen na výšku, ale najmä v oblasti kolien.

Jazz má navyše aj pomerne silnú výbavu, ktorá popri sofistikovanom hybridnom pohone vplýva na jeho o niečo vyššiu cenu. Už v základe máte napríklad 15-palcové kolesá z ľahkých zliatin, LED svetlá vpredu aj vzadu, adaptívny tempomat, parkovacie senzory vpredu aj vzadu (aj s kamerou), pokročilý súbor jazdných a bezpečnostných asistentov Honda Sensing, vyhrievané predné sedadlá, digitálny prístrojový štít, „čarovné“ zadné sedadlá Magic Seats, ktoré spomíname vyššie, dažďový senzor a aj automatickú klimatizáciu.

Jazz je aerodynamicky tvarovaný a aj vyššou... Foto: Pravda, Martin Domček
Honda Jazz 1.5 Hybrid (2025) Jazz je aerodynamicky tvarovaný a aj vyššou strechou trochu pripomína vajíčko.

My sme mali auto v druhej najnižšej výbave Advance, v ktorej pribudli napríklad vyhrievaný kožený volant a bezkľúčový prístup a otváranie, 16-palcové kolesá z ľahkých zliatin, navigácia a pár ďalších drobností. Z doplnkovej výbavy sme mali v testovanom aute balík Functional Fun s oranžovými doplnkami v exteriéri aj interiéri. Oranžová bola ozdobná lišta predného nárazníka, kryty spätných zrkadiel, postranné lišty karosérie s farebnými vložkami, dekorácie držiakov na poháre a dekoračný prvok na riadiacu páku. Dáte zaň niečo vyše 1 200 eur, čo naozaj nie je málo, no treba priznať, že auto mimoriadne vizuálne oživil.

Záver

Jazz rozhodne nie je mestské približovadlo, ktoré osloví tých, čo hľadajú čo najlacnejšie auto na každodenné jazdenie do práce. Má síce kompaktné rozmery, avšak ponúka sofistikovaný a technologicky mimoriadne vyspelý hybridný pohon, vnútorný priestor, za aký by sa nemuseli hanbiť ani autá o triedu vyššie, temer „zázračne“ nízku spotrebu a predovšetkým premyslenú variabilitu v kabíne, ktorá vám umožní naložiť tam veci, aké sa rozmerovo nezmestia ani do niektorých podstatne väčších SUV. A to už je čo povedať.

Rozmery, objemy, hmotnosti Honda Jazz
Dĺžka (mm) 4 089
Šírka (mm) 1 814 (sklop. zrkadlá)
Výška (mm) 1 526
Rázvor (mm) 2 517
Svetlá výška (mm) 136
Objem batožinového priestoru(l) 304
Objem palivovej nádrže (l) 40
Prevádzková hmotnosť, vrátane vodiča 75 kg (kg) 1 230 – 1 247
Technické údaje Honda Jazz Advance 1,5 i-MMD Hybrid
Typ motora i-MMD hybrid (Intelligent MultiMode Drive)
Zdvihový objem motora (cm3) 1 498
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot. za min.) 79/107 pri 6 000 – 6 400
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 131 pri 4 500 – 5 000
Max. výkon elektromotora (kW/k) 90/122
Max. krútiaci moment elektromotora(Nm) 253
Prevodovka automat, 1 stupeň
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 175
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,6
Spotreba (kombinovaná, WLTP) (l/100km) 4,6
Spotreba (kombinovaná, test) (l/100km) 5,0
Ceny (vrátane DPH)  
Základná cena Honda Jazz (1.0 TSI 70kW, man. 5 st.) od 25 590 eur (22 090 v akcii)
Základná cena Honda Jazz Advance 1,5 i-MMD Hybrid od 27 090 eur (23 590 v akcii)