BAIC Arcfox T1: Čínsky hatchaback s prémiovou výbavou by sa v Európe nestratil

Matej Mikula | 04.08.2025 10:00
BAIC Arcfox T1 Foto:
Arcfox T1 tak patrí do segmentu B, teda malých áut určených prevažne do mesta.
Čínsky koncern uvedie do predaja malý elektrický hatchback, ktorý ponúkne za dostupnú cenu solídny výkon a dojazd a k tomu nadpriemernú výbavu na pomery segmentu malých áut. Na európskych trhoch by mohol narobiť vrásky domácim výrobcom, ktorí zatiaľ cenovo atraktívne elektromobily ponúknuť nevedia.

Hoci Európska únia zabrzdila prílev čínskych elektromobilov na svoj trh prostredníctvom ciel, technický pokrok a šírka ponuky automobiliek z Ríše stredu určite neunikajú pozornosti tradičných európskych výrobcov. Jednoducho, tamojšie koncerny a značky vedia ponúknuť modely nabité technikou a pritom ich cena je podstatne nižšia.

BAIC Arcfox T1
BAIC Arcfox T1
+3BAIC Arcfox T1

Najnovším príkladom je koncern BAIC, ktorý v rámci elektrickej značky Arcfox uvedie koncom mesiaca do predaja model T1. Na dĺžku meria 4 337 mm, na šírku 1 860 mm a na výšku 1 572 mm pričom rázvor kolies je dlhý 2 770 mm. Arcfox T1 tak patrí do segmentu B, teda malých áut určených prevažne do mesta.

BAIC Arcfox T1
BAIC Arcfox T1
+2BAIC Arcfox T1

Zodpovedá tomu aj výkon 70 kW (94 k) alebo 95 kW (127 k) a kapacita batérie, ktoré môže byť buď 41,7 kWh alebo 42,3 kWh. Akumulátor je typu LFP (lítium-železo-fosfát) a podľa pomerne benevolentnej čínskej normy by auto malo na jedno nabitie prejsť 410 a 425 kilometrov. Tieto parametre nenaznačujú akékoľvek vychýlenie sa zo štandardu v danej triede, no to sa zmení pri pohľade do interiéru.

Vo vnútri je Arcfox T1 vybavené na úrovni o... Foto: BAIC
BAIC Arcfox T1 10 Vo vnútri je Arcfox T1 vybavené na úrovni o triedu vyšších modelov.

Vo vnútri je Arcfox T1 vybavené na úrovni o triedu vyšších modelov. Najväčší dojem urobí dvojica displejov. Ten pred vodičom v úlohe digitálneho prístrojového štítu má uhlopriečku 8,8 palca a displej v strede 15,6 palca. Celkovo je interiér minimalistický a čalúnený kožou. Jeho praktickosť dokazuje základný objem batožinového priestoru 459 litrov a po sklopení operadiel zadných sedadiel 1 352 litrov.

Čerešničkou na torte je strecha tvorená... Foto: BAIC
BAIC Arcfox T1 6 Čerešničkou na torte je strecha tvorená panoramatickým sklom s plochou 2,34 metra štvorcového.

Okrem toho predné sedadlá sa dajú sklopiť úplne dozadu a po odobratí hlavových opierok vznikne na zadných sedadlách priestor na oddych, napríklad počas nabíjania. Čerešničkou na torte je strecha tvorená panoramatickým sklom s plochou 2,34 metra štvorcového a s funkciou elektronického zatemnenia.

BAIC ArcFox 77 Concept - 2025 Čítajte aj BAIC ArcFox 77: Číňania možno vrátia do hry MPV

Pre Európanov je to ťažko predstaviteľný fakt, ale cena na domácom trhu štartuje na 70 000 yuanoch, čo je približne 8 500 eur. Elektromobily s podobnou výbavou a porovnateľnými parametrami by momentálne stáli na starom kontinente minimálne trojnásobok.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ