Seat IBE ukazuje línie budúceho Leonu
Konceptom elektromobilu IBE sa Seat pochválil už na jar v Ženeve a do Paríža priviezol jeho prepracovanú podobu, tentoraz v červenom kabáte. Najväčším posunom je dokončený interiér, no zmeny nastali aj na karosérii. Jesenné IBE s dĺžkou 3,83, šírkou 1,77 a výškou len 1,23 m je totiž o čosi dlhšie, užšie a o málo vyššie.
Napriek malému formátu, menšiemu, ako má súčasná Ibiza, sa dizajnérom podaril husársky kúsok. IBE evokuje taliansku štylistickú školu. Ak chcel mať koncern VW zo Seatu „španielske Alfa Romeo“, tak potom je IBE po rokoch prvým prísľubom na tejto ceste.
Športovo zariadený interiér je vybavený tak, ako je pre kupé typické, štvoricou samostatných anatomických sedadiel. Tie zadné možno sklopiť, čím vznikne podstatne väčší batožinový priestor a vodorovná úložná plocha. Dostatok priestoru pre posádku vytvára minimalisticky riešená palubná doska s výlučne digitálnym prístrojovým panelom a úzka stredová konzola.
Klasické multimediálne rozhranie nahradil kultový iPhone. Ten je po spojení s vozidlom cez špeciálny dok schopný poskytovať rôzne prevádzkové údaje a slúžiť aj potrebám navigácie, audiosústavy či komunikácie. Športovú atmosféru vytvára trojramenný volant a kontrastné čierno-biele čalúnenie.
Ekologický športiak pre mladých poháňa vpredu uložený elektromotor s maximálnym výkonom 75 a stálym výkonom 50 kW. Nie sú to ohurujúce čísla, no mnohé zachraňuje krútiaci moment s hodnotou 200 Nm a nízka pohotovostná hmotnosť, len 1100 kg. Seat udáva zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 3,6 a na stovku za 9,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h. Lítium-iónové batérie s kapacitou 18 kW/h, ktoré sú umiestnené pod podlahou kufra, zabezpečujú IBE priemerný dojazd 130 km.
Technické údaje | |
D/Š/V | 3830/1770/1230 mm |
Hmotnosť | 1100 kg |
Výkon elektromotora | 50/75 kW |
Li-Ion akumulátory | 18 kWh |
0 – 100 km/h | 9,7 s |
Max. rýchlosť | 160 km/h |
Dojazd | 130 km |
.