Dlhodobý líder segmentu kompaktných SUV, Toyota RAV4, by nemala príchod mladého wolfsburgského konkurenta nijako podceniť. Pod tradičným nemecky kvalitným kabátom prináša Tiguan niekoľko podstatných noviniek, o ktoré sa neskôr podelí aj s ostatnými modelmi VW. Reč je predovšetkým o novom rade dvojlitrových turbodieselov, ktoré už nepoužívajú systém vstrekovania čerpadlo-dýza, ale tichšie a kulitovavenejšie pracujúcu technológiu common-rail.
V prvých mesiacoch predaja bude v ponuke Tiguana figurovať dvojica motorov: benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a naftový dvojliter common-rail s výkonom 103 kW (140 k). Neskôr sa k nim pridá výkonnejššia verzia 1,4-litrového TSI-čka, ktoré bude mať výkon 125 kW (170 k) a pribudne aj prevedenie turbodieselu CR s výkonom 125 (170 k). Najvýkonnejší Tiguan bude mať za prednou maskou štvorvalec 2.0 T FSI, produkujúci 147 kW (200 k). Nový Volkswagen používa novú generáciu pohonu všetkých kolies 4Motion, časom sa v ponuke objaví aj verzia s pohonom výlučne prednej nápravy.
Verzie Trend & Fun a Sport & Style boli vytvorené pre použitie na cesty, ostrejšie terénne trasy nechávajú na Tiguan Track & Field. Ten má oproti prvým dvom prevedeniam väčší predný nájazdový uhol (28° oproti 18°) a je štandardne vybavený novým terénnym režimom, ktorý mobilizuje celý zástup asistenčných systémov.
Medzi príplatkovými položkami figuruje parkovací asistent (19 000 Sk), pomocou ktorého sa Tiguan automaticky a elegantne natočí na parkovacie miesto. Spolu s autom prichádza na trh nová generácia rádia s dotykovým displejom a navigačný systém, verzia RNS 510 ponúka 30 gigabitov pamäte na pevnom disku, terénny navigačný režim a cúvaciu kameru. Nový modul bude použitý aj v ďalších modeloch Volkswagen.
Model Trend & Fun Track & Field Sport & StyleTiguan 1.4 TSI 6st. 4Motion |
Tiguan 2.0 CR 6st. 4Motion |
Tiguan 2.0 CR 6st. automat 4Motion |