Pozrite si odpojovanie valcov motora 1.4 TSI na videu
Krátke video zachytáva, ako pri čiastočnom a nízkom zaťažení motora (a splnení niekoľkých ďalších podmienok) dochádza k odpojeniu zapaľovania a ventilového mechanizmu dvoch vnútorných valcov. Motor v tom prípade funguje ako dvojvalec, pričom je podľa automobilky schopný aj v režime chodu na dva valce vyvinúť max. krútiaci moment 75 Nm (v normálnom režime 250 Nm).
Podľa konštruktérov Audi bude motor vďaka vypínaniu valcov približne o 0,4 l/100 km úspornejší, pri ekonomickej jazde na dlhšie cesty však môže úspora narásť aj na viac ako 1 l/100 km.
Konštruktéri si údajne poradili aj so spoľahlivosťou celého systému a rozdielnym tepelným namáhaním motora idúceho na dva valce.
Motoru 1.4 TSI s vypínaním valcov sme sa venovali aj v článku Motor 1.4 TSI dostane vypínanie dvoch valcov