Konštruktéri Volkswagenu majú pred sebou ďalší ambiciózny plán – so štvorvalca 1.4 TSI urobiť motor, ktorý dokáže fungovať len na dva valce. Malo by sa tak stať len v oblasti nízkeho a stredného zaťaženia medzi 1400 a 4000 otáčkami. Agregát bude v tom momente schopný poskytnúť 25 až 75 Nm, pričom bude o niečo úspornejší. Nebude to však o veľa. Vypnutím polovice valcov sa síce zvýši zaťaženie zostávajúcich dvoch valcov (čím sa zvýši ich efektivita), ale v konečnom účtovaní to bude znamenať úsporu približne 0,4 l/100 km (so štart-stop systémom 0,6 l/100 km). Nie je to veľa, no vzhľadom na nízku spotrebu samotného agregátu 1.4 TSI je každé ušetrené deci benzínu prínosom.
Samotné vypínanie valcov by sa malo realizovať prostredníctvom variabilného ventilového rozvodu a všetky komponenty zodpovedné za tento šikovný mechanizmus by nemali mať hmotnosť vyššiu ako 3 kg.
Automobilka tvrdí, že vyriešila aj kultúru chodu v režime s dvomi vypnutými valcami a ich následné jemné zapojenie po pridaní plynu.
Nový motor bude plniť emisnú normu Euro 6.