Slovenské Auto roka pozná víťaza. Tipovali by ste ho aj vy?

Martin Domček, Pravda | 24.01.2023 06:00
auto roku Foto:
Anketa o slovenské Auto roku 2023 už pozná víťaza.
Do finále sa dostali až tri autá koncernu Stellantis. Doplnili ich tri ázijské značky a Dacia Duster.

Kým napíšeme kto vyhral a aké bolo poradie, skúste aj vy tipovať víťaza. Následne môžete porovnať svoj vkus so vkusom 15-člennej novinárskej poroty. Na výber máte sedem áut, ktoré sa dostali do užšieho finále, uvádzame ich v abecednom poradí: Alfa Romeo Tonale, Citroën C5X, Dacia Jogger, Honda Civic, Kia Niro, Peugeot 408 a Toyota Corolla Cross.

Môžete to skúsiť aj cez anketu, ktorú sme publikovali pri zverejnení siedmych finalistov. Po zahlasovaní sa vám zobrazia výsledky tak, ako by ich chceli vidieť čitatelia Pravdy.

Aby sme vás neovplyvňovali, definitívne poradie finálovej sedmičky aj so základnou motorizáciou a cenou nájdete v pokračovaní tohto článku. Zatiaľ môžeme prezradiť iba to, že v čitateľskej ankete bezkonkurenčne vyhralo auto, ktoré sa v odbornej novinárskej ankete dostalo tiež do prvej trojky, avšak víťaz ankety, ktorého vybrala porota, našich čitateľov príliš neoslovil.

Len pre zaujímavosť, už približne týždeň poznáme aj víťaza celoeurópskej ankety o auto roku, známej aj ako COTY 2023 (Car Of The Year). V nej bolo vo finále tiež 7 áut, konkrétne Jeep Avenger, Kia Niro, Nissan Ariya, Peugeot 408, Renault Austral, elektrické dvojičky Subaru Solterra/Toyota bZ4X a VW ID. Buzz. Napokon vyhralo s pomerne veľkým náskokom auto, ktoré sme považovali za outsidera – elektrický Jeep Avenger pred ďalším elektromobilom, VW ID.Buzz.

COTY - 2023 Čítajte viac COTY 2023: Európskym autom roka je Avenger. S Jeepom spoločného veľa nemá

Ak vás zaujíma, či sa váš tip zhoduje s názorom odbornej novinárskej poroty, respektíve chcete poznať kompletné výsledky slovenskej ankety Auto roku (autá uvádzame aj so základnou cenou a motorizáciou), pokračujte v čítaní na ďalšej strane:

Výsledky ankety Auto roka v Slovenskej republike

Ide o 27. ročník ankety, ktorá je výsledkom práce 15 popredných motoristických novinárov z printových, elektronických a televíznych médií. Do ankety sa automaticky zapájajú všetky automobilové novinky, bez ohľadu na pohon, ktoré sa objavia na trhu od januára do decembra v tomto prípade roku 2022. Kritériá hodnotenia sú podobné ako v európskej súťaži Car of the Year.

To znamená, že v prvom kole vyberie 15-členná porota novinárov, v ktorej má Pravda dvoch zástupcov, z nominovaných áut sedem finalistov a v priebehu decembra zvolí víťaza. Počas voľby musí každý z členov jury rozdeliť 25 bodov medzi jednotlivé modely s tým, že jednému môže prideliť maximálne 10. A svoje body pre rok 2023 rozdelili tak­to:

7. miesto: Peugeot 408 (31 bodov)

(základná motorizácia: 1.2 PureTech 96kW/130k, automat 8st. – základná cena: 33 990 eur)

Peugeot 408 Foto: Peugeot
Peugeot 408 - 2022 Peugeot 408

6. miesto: Toyota Corolla Cross (33 bodov)

(základná motorizácia: 2.0 Hybrid (145 kW/197 k) FWD Automat e‑CVT – základná cena: 32 990 eur)

Toyota Corolla Cross Foto: Toyota
Toyota Corolla Cross - 2022 Toyota Corolla Cross

5. miesto: Alfa Romeo Tonale (36 bodov)

(základná motorizácia: 1.5 MHEV 96 kW/130 k – základná cena: 35 300 eur)

Alfa Romeo Tonale Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo Tonale - 2022 Alfa Romeo Tonale

4. miesto: Dacia Jogger (37 bodov)

(základná motorizácia:TCe 100 ECO-G 74 kW/100 k pre LPG, 67/90 pre benzín – základná cena: 16 200 eur

Dacia Jogger Foto: Dacia
Dacia Jogger - 2021 Dacia Jogger

3. miesto: Citroën C5X (42 bodov)

(základná motorizácia: PureTech 130 S&S EAT8 96 kW/131 k, automatická 8-st – základná cena: 33 900 eur)

Citroën C5 X Foto: Citroën
Citroën C5 X - 2021 Citroën C5 X

2. miesto: Kia Niro (93 bodov)

(základná motorizácia: 1,6 GDi + elektromotor (hybrid) 104 kW/141 k – základná cena: 27 590 eur)

Kia Niro Foto: Kia
Kia Niro - 2022 Kia Niro

1. miesto: Honda Civic (100 bodov)

(základná motorizácia: 2.0 i-MMD, 105 kW/143k – základná cena: 29 890 eur)

Honda Civic Foto: Honda
Honda-Civic-2022-1600-01 Honda Civic

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ