Opel opäť mení logo. Je čoraz viac ‘elektrické‘

Tomáš Andrejčák | 27.06.2023 12:00
Len v roku 2017 Opel zásadne prepracoval logo blesku. A teraz tu máme ďalšiu zmenu. Má ešte viac zvýrazniť cestu značky smerom k elektrifikácii.
Nové logo prichádza len po šiestich rokoch. Je... Foto: Opel
Opel - logo Nové logo prichádza len po šiestich rokoch. Je opäť jednoduchšie. Kruh je užší a blesk jemne rozdelený na dva segmenty.

Nebýva zvykom, aby logo firmy podstupovalo časté zmeny. Opel si z toho ale ťažkú hlavu nerobí. Naposledy upravilo svoj „blesk“ v roku 2017. Zdobený a kontúrovaný znak nahradil jednoduchším dvojrozmerným v čisto čiernom vyhotovení. To preto, aby sa logu lepšie darilo v nových formátoch, napríklad na webových stránkach či na sociálnych sieťach. Odvtedy sa ale pre Opel toho naozaj veľa zmenilo. Nie je už súčasťou amerického koncernu General Motors ani francúzskeho PSA, ale zapadol do štruktúry gigantu Stellantis. Jeho nová Astra, Mokka či Corsa sú derivátmi postavenými na francúzskych základoch, platformách CMP a EMP2, i keď s autentickým dizajnom. Teraz sa navyše Opel vrhá do elektrickej budúcnosti.

Opel Corsa - 2023 Čítajte viac Opel Corsa: Modernizácia prináša novú masku aj mild-hybrid

To všetko má symbolizovať zmena emblému značky, ktorá prichádza len po šiestich rokoch. Logo má byť opäť jednoduchšie a vizuálne ostrejšie, aby lepšie zapadlo do nového dizajnu „Opel Compass“, ktorý tvorí práve centrálne umiestnený znak na maske. V ňom sa križuje horizontálna a vertikálna línia. Tento princíp nájdeme na nových Opeloch nielen vpredu, ale aj vzadu. „Blesk je ikonou našej filozofie odvážneho a čistého dizajnu Bold and Pure. Zaostrený, sebavedomý nový blesk pretína čistý nosný prstenec, a dodáva tak nášmu znaku progresívny a moderný vzhľad. Je hrdo umiestnený uprostred nášho kompasu, ktorý je hlavným princípom grafického dizajnu. Kompas je chrbtovou kosťou našich dizajnových prvkov vpredu, vzadu aj v interiéri,“ uviedol viceprezident pre dizajn Mark Adams.

A takto vyzerali dve predchádzajúce verzie loga... Foto: Opel
Opel - logo A takto vyzerali dve predchádzajúce verzie loga Opelu.

Znak blesku navyše symbolizuje čoraz väčšiu orientáciu nemeckej značky na elektromobilitu. Veď už tento rok bude mať Opel 15 elektrifiko­vaných modelov. To je však len začiatok. „Náš blesk je dôležitejší než kedykoľvek predtým. Nielenže symbolizuje náš záväzok voči demokratizácii technológií a mobility, ale vyjadruje aj naše odhodlanie stať sa v Európe do roku 2028 plne elektrickou značkou,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Opel Florian Huettl. Prvý model s novým logom sa má na trhu objaviť už budúci rok. Premiéra však prebehne o čosi skôr, pretože Opel sa zúčastní septembrového veľtrhu mobility IAA v Mníchove, ktorý je nástupcom pôvodnej motorshow vo Frankfurte nad Mohanom. Práve tam sa ním pochváli.

Showroom: Jazdený Opel Mokka – s podpisom od General Motors

Video

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ