Súčasnú generáciu Corsy predstavil Opel v roku 2019. Išlo o prvú Corsu, ktorú Opel vyvinul už pod krídlami koncernu Stellantis, vtedy ešte PSA. Stala sa tak technologickým súrodencom Peugeotu 208. S ním zdieľa aj platformu CMP, ktorá umožňuje používať spaľovacie motory ako aj čisto elektrický pohon. Aj po tejto zmene sa Corse darilo. Tak napríklad v posledných dvoch rokoch bola najpredávanejším malým autom v Nemecku a v roku 2021 si podobný úspech pripísala vo Veľkej Británii. Teraz prišiel čas na modernizáciu. Napokon, len nedávno ukázal Peugeot vynovenú dvestoosmičku, takže aktualizácia Corsy sa akosi očakávala.
Zmeny si všimnete na prvý pohľad. Corsa totiž dostala novú prednú masku Opel Vizor, ktorú nájdeme na novšej Astre, Mokke, ale aj modernizovaných SUV Grandland X a Crossland X. Centrom je teda čierne alebo matné strieborné logo Opel Blitz, ktoré opticky nadväzuje na grafiku predných matricových svetiel Intelli-Lux. Tie majú mimochodom až 14 diódových segmentov, čo je o šesť viac ako doteraz. O to precíznejšie bránia oslňovaniu protiidúcich vodičov. Nový nárazník umocňuje široký postoj. Novinkou je aj nápis Corsa na veku batožinového priestoru. Paletu lakov obohatil nový sivý odtieň Grafik Grey, ktorý je pre Corsu dostupný po prvýkrát.
V kabíne je najväčšou vychytávkou plne digitálny kokpit a nový 10-palcový infotainment. Integrovaná platforma Snapdragon od spoločnosti Qualcomm Technologie poskytuje vylepšenú grafiku, nové multimediálne funkcie a tiež umelú inteligenciu, vďaka ktorej ich vie infotainment ponúkať v kontexte. Konektivitu vylepšilo bezdrôtové zrkadlenie smartfónov cez Apple CarPlay a Android Auto. S cúvaním pomôže nová panoramatická kamera s vysokým rozlíšením. Balík asistenčných systémov dopĺňa adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu či autonómne brzdy s detekciou chodcov.
Čítajte viac Opel Astra Electric: Na jedno nabitie cez 400 km. Z radu však vytŕča len kombiZmenám sa nevyhol ani priestor pod kapotou. Preplňované 3-valce 1,2 Turbo s výkonom 74 alebo 100 kW budú môcť byť spojené s novou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá nahradí súčasný 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom, ale po prvýkrát aj so 48 V mild-hybridnou technológiou. Či sa v ponuke udrží naftový motor 1,5 CDTI, Opel v tlačovej správe neuvádza. Nezmieňuje ani atmosférickú verziu 3-valca. Zato elektrická Corsa-e sa bude môcť pochváliť novou verziou s výkonom zvýšeným zo 100 na 115 kW a dojazdom predĺženým na 402 km. To najmä vďaka novej batérii, ktorej kapacita narástla z 50 na 54 kWh. Účinnejší je aj nový elektromotor.