Škoda Fabia: Poznáme slovenské ceny. Zdražela len o 460 €, ale bez ‘klímy‘
Škoda Fabia je dlhodobo bestsellerom slovenského trhu. A do budúcna sa na tom asi nič nezmení. Nová generácia je totiž priestrannejšia a dizajnovo atraktívnejšia. Navyše jej nová platforma MQB prináša nové asistenčné systémy a nižšiu spotrebu. V ponuke budú zatiaľ štyri 3-valcové benzínové motory. Základné atmosférické 1,0 MPI s výkonom 48 alebo 59 kW a ich preplňované verzie 1,0 TSI s výkonom 70 alebo 81 kW. Tri najslabšie kombinuje Škoda s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre silnejšie TSI (81 kW) je na výber 6-stupňový manuál alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG.
Čítajte viac Škoda Tudor: ‘Superb Coupé‘ nemal šancu. Bol vraj príliš krásnyNová platforma znamená väčšie rozmery. Fabia narástla do všetkých strán. Do dĺžky pribudlo 111 mm, čím prvýkrát prekonala štvormetrovú hranicu (4 107 mm). Rázvor má hodnotu 2 564 mm, s nárastom 94 mm je dokonca väčší, než akým disponovala prvá generácia Octavie z roku 1996. Fabia je tiež o 48 mm širšia (1 780 mm). Redukovalo sa len na výške, kde ubudlo sedem milimetrov (1 460 mm). Zmena formátu veľmi prospela proporciám. Fabia pôsobí oveľa dynamickejšie. Dizajn preberá typické prvky Škody, napríklad nízko uloženú masku, na ktorú nadväzujú úzke svetlá s kryštalickými prvkami.
Reflektory sú štandardne vybavené diódovou technológiou. Navyše sú zadné svetlá po prvýkrát delené, takže na Fabii Škoda nešetrila. Zboku zaujme trojuholníkový prelis v oblasti predných dverí. Kolesá môžu mať priemer až 18 palcov, no v základe sú pätnástky. Zákazníci budú mať na výber deväť farieb lakov karosérie vrátane nových odtieňov – oranžového Phoenix, sivého Graphite a čierneho Magic. Voliť môžete aj špičkové čierne 18-palcové disky Libra. V interiéri je podstatne viac miesta a platí to aj o kufri. Pod zadným vekom je rekordných 380 litrov, o 50 viac ako v tretej generácii.
Celkom nová palubná doska nesie v drahších verziách digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,2 palca, ktorý poskytuje päť druhov zobrazení a centrálnu, voľne stojacu dotykovú 9,2-palcovú obrazovku. Atmosféru zušľachťuje premiérové ambientné osvetlenie. Štandardný 2-ramenný volant možno nahradiť športovým s troma ramenami. K luxusným prvkom, ktoré sa na palube Fabie objavujú po prvýkrát, patrí dvojzónová klimatizácia, vyhrievaný volant a čelné okno, prieduchy ventilácie pre zadných cestujúcich či zadná lakťová opierka. Infotainment umožňuje konektivitu so smartfónmi či využívanie aplikácií.
Nezabudlo sa ani na typické prvky Simply Clever. Spolu je ich až 43 a medzi nimi päť nových – napríklad sklopné operadlo sedadla spolujazdca, skladacia pružná schránka v batožinovom priestore, ochranný kryt nakladacej hrany s reflexnými prvkami, odnímateľný držiak nápojov či nové USB-C porty. O bezpečnosť sa stará až deväť airbagov, vrátane kolenného pre vodiča. Vo Fabii tiež debutujú nové asistenčné systémy ako adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde, monitorovanie okoloidúcich vozidiel do vzdialenosti 70 metrov, čítačka dopravných značiek či poloautomatický parkovací systém.
Dodávať sa bude v troch úrovniach vybavenia Active, Ambition a Style. Štartuje na cene 11 760 eur vo verzii 1,0 MPI (48 kW) Active. To je len o 460 eur viac v porovnaní s výbehovou generáciou. V základnej výbave sa nachádza napríklad asistent núdzového brzdenia s ochranou chodcov, asistent udržiavania v jazdných pruhoch, monitoring únavy vodiča, diódové hlavné svetlomety s LED denným svietením, svetelný senzor, obmedzovač rýchlosti, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, rádio Swing s 6,5“ farebným displejom, dvojica USB-C konektorov, Bluetooth, štvorica reproduktorov či napríklad nový dvojramenný volant. Bohužiaľ, manuálnu klimatizáciu nájdete až v druhej úrovni Ambition. S cenou od 12 560 eur.
Čítajte viac Škoda Fabia Combi? Takto by mohla vyzeraťAmbition obohacuje výbavu aj o asistent rozjazdu do kopca, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, funkciu SmartLink, ďalšie dva reproduktory vzadu, dáždnik vo výplni dverí vodiča či chrómované ovládače prívodu vzduchu a rámčeky prívodu vzduchu v interiéri. Najvyšší stupeň Style, ktorý začína na 14 760 eurách (od 1,0 MPI 59 kW) obohatí Fabiu o 16-palcové disky Proxima Aero, dažďový senzor, predné hmlové svetlomety, vyhrievaný volant, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ambientné osvetlenie interiéru, 8-palcové rádio Bolero, parkovacie senzory vzadu, lakťovú opierku s odkladacou schránkou Jumbo Box či vyhrievané predné sedadlá.
Výbavu možno obohatiť paketmi Plus od Active Plus až po Style Plus alebo pakety Comfort a Business. V priebehu budúceho roka doplní ponuky športovo ladená verzia Monte Carlo.
Cenník Škody Fabia
Motor | Výkon | Prevodovka | Active | Ambition | Style |
---|---|---|---|---|---|
1,0 MPI | 48 kW | 5M | 11 760 € | 12 560 € | – |
1,0 MPI | 59 kW | 5M | 12 260 € | 13 360 € | 14 760 € |
1,0 TSI | 70 kW | 5M | 12 960 € | 14 060 € | 15 460 € |
1,0 TSI | 81 kW | 6M | 13 260 € | 14 360 € | 15 760 € |
1,0 TSI | 81 kW | 7-DSG | 14 760 € | 15 860 € | 17 260 € |
Rozmery, objemy
Model | Fabia IV | Fabia III | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 107 | 3 996 | + 111 |
Šírka (mm) | 1 780 | 1 732 | + 48 |
Výška (mm) | 1 460 | 1 467 | – 7 |
Rázvor náprav (mm) | 2 564 | 2 470 | + 94 |
Objem kufra (l) | 380 – 1 190 | 330 – 1 150 | + 50 – +40 |
Technické údaje
Motor | 1,0 MPi Evo | 1,0 MPi Evo | 1,0 TSI Evo | 1,0 TSI Evo | 1,5 TSI Evo |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 4/16 |
Max. výkon (kW) | 48 | 59 | 70 | 81 | 110 |
Krútiaci moment (Nm) | 93 | 93 | 175 | 200 | 250 |
Prevodovka | 5M | 5M | 5M | 6M/7DSG | 7DSG |
0 – 100 km/h (s) | 15,5 | 15,1 | 10,6 | 9,7/9,5 | 7,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 172 | 179 | 195 | 205/205 | 225 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,1 | 5,1 | 5,1 | 5,0/5,5 | 5,6 |
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ