Daň z CO2 ovplyvní flotilové nákupy

Plánované zavedenie dane z množstva emisií CO2 už teraz mení návyky v prípade flotilových klientov. Trend nákupu vozidiel jednoznačne smeruje k nižším stredným a malým automobilovým triedam.

25.03.2008 16:06
Honda FCX Clarity Foto:
Trend znižovania emisií na celom svete smeruje k nástupu vozidiel s nulovými emisiami.
debata

Zmena priorít flotilových nákupov automobilov úzko súvisí s plánovaným zavedením daní z emisií CO2 v rámci Európskej únie. Objednávatelia zvolili hranicu 200 g/km. Tá v súčasnosti platí ako horná hranica pri nákupe nových vozidiel. Táto informácia vychádza z poznatkov európskej asociácie flotilových a logistických centier.

Najvýraznejší je daný trend najmä v prípade najväčších flotilových nákupcov ako napríklad Hewlett Packard, ktorý ročne nakúpi zhruba 5000 nových automobilov. Podobné scenáre sa odohrávajú aj u ostatných nákupcov ako napríklad SAP, Phillips, či Vodafone.

SUV je mimo hry

Z okruhu obľuby služobných vozidiel čoraz častejšie vypadávajú silné motorizácie, nákupcovia obmedzujú už aj šírku pneumatík. Kedysi obľúbené široké pneumatiky musia ustúpiť základnému rozmeru, zo strednej triedy sa presadá do nižšej strednej a podobne. Kategória vozidiel typu SUV je pre mnohé firmy absolútne tabu. Nákupné zvyky sa menia a cítia to prakticky všetci.

Menej CO2, menej spotreby

Marketingové predpovede rátajú s úbytkom veľkých automobilov. Nielen CO2, ale aj priemerná spotreba má výrazný vplyv na náklady. Do nákupov sa premieta aj legislatívna neistota, rozhodnutia o flotilových nákupoch sú čím ďalej, tým opatrnejšie. Práve dané fakty môžu ovplyvniť trhový podiel automobilov ako napríklad Mercedes Benz triedy E, Audi A6, či BMW radu 5. Medziročný úbytok v predajoch strednej triedy predstavuje na nemeckom trhu až jedno percento. Kým v roku 2006 mali spomínané vozidlá celkový trhový podiel 11,6 percenta, v minulom roku to už bolo iba 10,6. Za prvé tri mesiace roku 2008 dokonca iba 9,6 percenta.

Celkový obrat klesá

Nielen automobilové triedy, aj silné motorizácie a veľké objemy motorov sú na ústupe. Dôsledkom sú nižšie nákupné ceny vozidiel a logicky aj nižší obrat v automobilovom priemysle. Vyjadrené v percentách sa pokles obratu bude pohybovať na úrovni desiatich percent. Najviac sa to na nemeckom trhu dotýka domácich značiek. Výrobcovia sa obávajú najmä nariadení ministra životného prostredia, ktorý sa chystá zvýšiť dane z používania služobných vozidiel. Pre mnohých sa daný scenár rovná nočnej more. Mnohí tento krok prirovnávajú k vlastnému gólu.

debata chyba
Články podľa značiek