Definitívna podoba štúdie Concept-RA známa

Prakticky o niekoľko hodín sa otvoria brány detroitského autosalónu. Automobilka Mitsubishi predstaví štúdiu športového automobilu budúcnosti. Atraktívny Concept RA sa okrem maximálneho výkonu sústreďuje aj na nízke emisie.

10.01.2008 15:20
Mitsubishi Concept RA Foto:
Mitsubishi Concept RA
debata

Na samotnom vývoji sa podieľali rovnakoým dielom kalifornská ako aj japonská centrála automobilky Mitsubishi. Cieľom bolo vzbudiť vášeň a emócie a zároveň predstaviť koncepciu emisne čistého automobilu.

Mitsubishi Concept-RA útočí na zíkazníkov nielen dynamickým kabátom, ale vďaka využitiu ekologicky čistého a vysoko efektívneho dieselového motora taktiež zodpovednosťou voči životnému prostrediu.

Concept-RA netradične kombinuje zodpovednosť voči životnému prostrediu a športové jazdné výkony. Táto štúdia má vo svojej výbave dynamickú kontrolu riadenia S-AWC a dvojitú spojku SST v spojení s automatizovanou prevodovkou použitou pri modeli Lancer Evolution 10. O pohon sa stará nový vysoko výkonný a efektívny ekologicky čistý dieselový motor.

Celú mplejádu elektronických pomôcok ponúka nová štúdia. N aktívnej kontrole riadenia sa totiž podieľajú už známe systémy ako napríklad špeciálne zaveseniem kolies ACD, ďalej Active Yaw Control (aktívna kontrola zatáčania), pritblokovací systém Sport ABS, ktorý prispôsobuje brzdný účinok rôznym povrchom a stabilizačný systém ASC taktiež rozpoznávia nielen hroziaci šmyk, ale aj povrch pod kolesami. Dokonalosť systému dokumentuje aj fakt že systém svoju reakciu dokáže prispôsobiť reakciám vodiča, inými slovami nechá vodiča podieľať sa na vyrovnávaní prípadného šmyku.

Mitsubishi Concept-RA je vybavený novým turbodieselovým štvorvalcovým motorom s objemom 2,2 litra DOHC so 16-ventilmi s technológiou variabilného časovania ventilov MIVEC 6 s nízkymi emisiami. Ekologicky čistý diesel disponuje maximálnym výkonom 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 420 Nm.

Emisne čistý diesel používa trojicu katalizátorov. Oxidačný katalyzátor (DOC), katalyzátor oxidu dusnatého (NTC) a filter pevných častíc (DPF). Nový dieselový motor prinesie vzrušujúce zážitky z jazdy v spojení s vysokou úrovňou ekonomiky spotreby.

S cieľom zlepšiť odolnosť pri náraze a znížiť hmotnosť vozidla je Mitsubishi Concept-RA vybavený novou štruktúrou karosérie, ktorá využíva hliníkový priestorový rám, vyrobený z lisovaných hliníkových profilov a hliníkových častí, rovnako ako novou kapotou nad motorom, nárazníkmi a ďalšími vonkajšími komponentmi, vyrobenými z vysoko nárazu odolnej a ľahko recyklovateľnej živice.

debata chyba
Články podľa značiek