Spotreba paliva je kľúčová nielen pri osobných, ale aj nákladných autách. Okrem plnenia prísnych emisných noriem totiž dokážu úsporné nákladiaky výrazne škrtať výdaje na pohonné hmoty. A to veľké firmy, prevádzkujúce často stovky vozidiel, naozaj zaujíma. Renault preto prichádza s projektom EDIT (Efficient Distribution Truck), ktorý by mal už v blízkej budúcnosti priniesť výrazné zvýšenie hospodárnosti rozvážkových nákladných vozidiel.
Na projekte spolupracuje Renault so spoločnosťami Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA de Lyon (LamCoS) a Ifsttar (LICIT), teda s veľkými dodávateľmi pre automobilový priemysel. Základom experimentálneho vozidla sa stane chladiarenský Renault Trucks D Wide s množstvom úprav. Tou hlavnou je aerodynamická optimalizácia, znižujúca odpor vzduchu, a teda aj spotrebu paliva. Prispeje k tomu však aj nízkonapäťový hybridný systém, schopný vracať rekuperovanú energiu brzdenia späť do systému.
Svoje zohrá aj elektronika v podobe komunikácie s infraštruktúrou. Pokročilé plánovanie trasy a úprava rýchlosti jazdy tak, aby vozidlo zachytilo zelenú vlnu na semaforoch, a to bez zbytočného brzdenia a akcelerácie, bude ďalším prínosom k zníženiu konzumácie paliva. Chýbať nebudú ani pneumatiky Michelin s ultranízkym valivým odporom. Renault predpokladá, že takýmto spôsobom sa mu podarí ušetriť asi 13 percent nafty v porovnaní so súčasnou verziou chladiarenského D Wide.