Najnovší prieskum sa síce týka nemeckého trhu, lenže ponuka modelov na Slovensku aj naša automobilová mentalita je veľmi blízka nemeckému trhu. Výsledky prieskumu majú preto váhu aj v našom teritóriu.
Prieskum (Vehicle Ownership Satisfaction Study) síce mnohí kritizujú za subjektívnosť, keďže vozidlá hodnotia na rozdiel od rebríčka TUV Report samotní majitelia, lenže práve subjektívny dojem hrá čoraz dôležitejšiu úlohu pri rozhodovaní o výbere vozidla. Rebríček teda kopíruje myslenie zákazníkov.
Prieskum sa týkal vozidiel zakúpených v období od januára 2011 do decembra 2012. Výsledná známka obsahuje hodnotenie štyroch základných aspektov – užívateľská spokojnosť so samotným vozidlom (27 %), kvalita a spoľahlivosť (24 %), prevádzkové a servisné náklady (25 %) a servisné služby(23 %).
Výsledky boli o čosi lepšie ako vlani. Index celkovej spokojnosti stúpol z vlaňajších 782 na 789 bodov. V hodnotení značiek však došlo k posunu. Po ročnej pauze sa na vrchol vrátilo Volvo so ziskom 832 bodov, pred druhou Toyotou. Vlani prvý Mercedes-Benz sa tak musel zmieriť s tretím miestom. Zaujímavé je, že víťazstvo Volva nesprevádzajú úspechy v hodnotení spokojnosti podľa tried. Volvo tu má len jediného zástupcu (V70/XC70), a to v kategórii luxusných automobilov. V ostatných triedach sa totiž žiadny ďalší model Volva neprepracoval ani len do prvej trojky. Zato taká Toyota má v triedach dve zlaté a jednu striebornú medailu.
Za prvou trojkou nasleduje Mitsubishi, Mazda a šiesta Honda, ktorá zaznamenala zo všetkých značiek najväčší bodový posun. Koncern VW bodoval na 7., 8. a 9. mieste značkami Škoda, Volkswagen a Audi. Z toho majú v Mladej Boleslavi nepochybne radosť. Volkswagen a Audi však určite nie. Spokojnosť s ich produktmi totiž na domácom trhu už dlhší čas klesá. To nemení nič na fakte, že nemecké značky patria spolu s tými japonskými pravidelne k najlepším. Potvrdzuje to aj rebríček zoradený podľa tried. V ôsmich kategóriách si zlato rozdelili štyri japonské modely, tri nemecké a jeden švédsky model.
Naopak, na konci rebríčkov sa umiestnili francúzske a talianske značky a ich modely. Asi najväčšiu hanbu si tento rok vyslúžilo Alfa Romeo. Jej hatchback Giulietta, ktorý si v roku 2011 odniesol z prestížnej ankety Car of the Year strieborné vavríny, skončil v hodnotení modelov na katastrofálnej 99. priečke. Za Giuliettou ostala už len Dacia Logan. Aj z toho vidno, že názor majiteľov a motoristických novinárov v odbornej jury, môže byť dejametrálne odlišný. Hovorí to ale bohužiaľ aj veľa o úrovni tejto ankety.
Hodnotenie podľa značiek | ||
---|---|---|
Poradie | Značka | Hodnotenie |
1. | Volvo | 83,2 % |
2. | Toyota | 81,6 % |
3. | Mercedes-Benz | 81,0 % |
4. | Mazda | 80,8 % |
5. | Mitsubishi | 80,7 % |
6. | Honda | 80,6 % |
7. | Škoda | 79,8 % |
7. | Volkswagen | 79,8 % |
9. | Audi | 79,4 % |
10. | Nissan | 79,3 % |
Víťazi tried | ||
---|---|---|
Trieda | Model | Hodnotenie |
Mini vozidlá | Toyota Aygo | 77,6 % |
Malé automobily | Toyota Yaris | 82,1 % |
Kompaktné automobily | Toyota Prius | 85,4 % |
Stredná trieda | VW Passat CC | 82,8 % |
Vyššia stredná trieda | Volvo V70/XC70 | 84,9 % |
Minivany | Opel Meriva | 80,6 % |
Vany | Seat Altea | 83,7 % |
Kompaktné SUV | Honda CR-V | 85,2 % |
Hodnotenie podľa modelov | ||
---|---|---|
Poradie | Model | Hodnotenie (%) |
1. | Toyota Prius | 85,4 |
2. | Honda CR-V | 85,2 |
3. | Volvo V70/XC 70 | 84,9 |
4. | Mercedes GLK-Class | 84,7 |
5. | Škoda Yeti | 84,4 |
6. | Mazda 3 | 84,1 |
7. | Citroën C4 | 83,7 |
7. | Seat Altea | 83,7 |
9. | VW Passat CC | 82,8 |
10. | Toyota Verso | 82,7 |
11. | Toyota Avensis | 82,4 |
12. | VW Tiguan | 82,3 |
13. | Audi A6/RS6/S6 | 82,2 |
13. | Toyota Auris | 82,1 |
15. | Toyota Yaris | 82,1 |
16. | Volkswagen Golf Plus | 81,9 |
17. | Audi A5/S5/RS5 | 81,6 |
18. | Kia Sportage | 81,5 |
18. | Mercedes C-Class | 81,5 |
20. | VW Touran | 81,3 |
21. | Mercedes A-Class | 81,1 |
21. | Škoda Octavia | 81,1 |
23. | VW Passat | 81 |
24. | Audi Q5 | 80,9 |
25. | Mercedes E-Class | 80,8 |
25. | Nissan Qashqai | 80,8 |
25. | Škoda Superb | 80,8 |
28. | Opel Meriva | 80,6 |
29. | Ford Mondeo | 80,4 |
30. | Mazda 5 | 80,4 |
31. | BMW 3 | 80,2 |
31. | VW Multivan | 80,2 |
33. | Audi A4/S4/allroad quattro | 80,1 |
34. | VW Sharan | 79,9 |
35. | Ford C-MAX/Grand C-MAX | 79,6 |
35. | Mercedes B-Class | 79,6 |
35. | Renault Mégane | 79,6 |
38. | Dacia Logan MCV | 79,5 |
38. | Honda Jazz | 79,5 |
38. | Toyota RAV4 | 79,5 |
41. | Citroën C4 Picasso | 79,4 |
42. | VW Golf | 79,3 |
43. | Honda Civic | 79,1 |
44. | BMW 5 | 78,9 |
44. | Mini | 78,9 |
Priemer | 78,9 | |
46. | BMW 1 | 78,8 |
46. | BMW X3 | 78,8 |
48. | Opel Zafira | 78,7 |
49. | Kia cee'd | 78,6 |
49. | Mitsubishi Lancer | 78,6 |
51. | Renault Scénic | 78,4 |
52. | Renault Laguna | 78,2 |
52. | VWPolo | 78,2 |
54. | Mitsubishi Colt | 78,1 |
55. | Audi A3/S3/RS3 | 78 |
55. | Ford S-MAX | 78 |
55. | Hyundai ix35 | 78 |
58. | Ford Kuga | 77,9 |
58. | Mazda 6 | 77,9 |
58. | Opel Insignia | 77,9 |
58. | VW Caddy Life | 77,9 |
62. | Hyundai i30 | 77,8 |
62. | Peugeot 308 | 77,8 |
64. | Škoda Fabia | 77,6 |
64. | Toyota Aygo | 77,6 |
66. | BMW X1 | 77,4 |
67. | Ford Focus | 77,2 |
68. | Dacia Duster | 77,1 |
68. | smart fortwo | 77,1 |
70. | Renault Clio | 77 |
71. | Citroën C3 Picasso | 76,9 |
71. | Seat Ibiza | 76,9 |
73. | Ford Fiesta | 76,7 |
74. | Hyundai i10 | 76,6 |
74. | Opel Corsa | 76,6 |
76. | Dacia Sandero | 76,5 |
76. | Kia Venga | 76,5 |
76. | Suzuki Swift | 76,5 |
79. | Opel Astra | 76,3 |
79. | Škoda Roomster | 76,3 |
81. | Nissan Micra | 76 |
81. | Peugeot 207 | 76 |
83. | Seat Leon | 76 |
84. | Renault Twingo | 75,9 |
85. | Citroën C3 | 75,8 |
86. | Forda Ka | 75,1 |
86. | Renault Kangoo | 75,1 |
88. | Hyundai i20 | 75 |
89. | Chevrolet Spark | 74,7 |
90. | Ford Galaxy | 74,5 |
91. | Fiat Panda | 74,2 |
92. | Citroën C1 | 73,9 |
93. | Fiat Punto/EVO | 73,6 |
94. | Peugeot 206 | 72,8 |
95. | Audi A1 | 72,7 |
95. | Fiat 500 | 72,7 |
97. | Citroën Berlingo | 72,4 |
98. | Chevrolet Cruze | 72,2 |
99. | Alfa Romeo Giulietta | 71 |
100. | Dacia Logan | 70,4 |